Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

De har du givetvis helt rätt i. Innlegget skall tolkes mer som att jag er lei av å betale som jag anser overdrivet mye skatt på allt og inget. Men de er en annen diskusjon :slight_smile: :slight_smile:

Jeg synes egentlig man skal skattes hardere av inntekter på renter, utbytte, verdistigning etc. på verdipapir, eiendom og valuta (m.m.) enn på ærlig arbeid, men det er nå meg da.

4 Likes

Om 20 år mener du nok det motsatte

1 Like

Delvis enig. Noen har kanskje så trang økonomi at de ikke har råd til å investere.

Men samtidig så er det penger man allerede har betalt skatt av. Så får det være opp til enhver hva man skal bruke pengene som er igjen etter skatt på. Noen bruker de på reise, festing, bil, båt, hytte, dyrt hus med dyrt interiør osv, mens andre lever en livstil omtrent på et studentbudsjett i voksen alder hvor alt overskudd går til investering.
Jeg synes ikke man burde straffe hverken den ene eller andre livstilen.

Første del av shorten satt på 50k.

6 Likes

Jeg var fan av Grayscale, men nå ser det ut som Nordnet skal ta den fra oss! De tar forøvrig “Bitwise 10 Crypto Index Fund Units Beneficial Interest” også…

Hei,

OTC-markedene i USA har etter strengere krav fra den amerikanske tilsynsmyndigheten SEC innført en obligatorisk risikovurdering av alle selskap som handles på den aktuelle markedsplassen. Dette kravet, i kombinasjon med nye restriksjoner hos vår oppgjørsbank innebærer at vi fremover ikke vil tilby handel (kjøp eller salg) i aksjer som ikke får godkjent risikovurdering.

Du kan se hele listen med de amerikanske OTC-aksjene som ikke lenger kan kjøpes hos Nordnet, eller selges etter 31. mars her.

Da Nordnet ikke vil tilby handel i nevnte OTC-aksjer må du innen 31. mars selge dine innehav i disse aksjene. Du kan selge aksjene ved å ringe meglerbordet på telefon + 47 23 33 30 23 (tast 1). Om du ikke selger aksjene dine innen 31. mars må du flytte aksjene dine til en anen bank for å kunne selge de.

Hilsen Nordnet kundeservice

Forslag til alternativer? XBT? Evt bare flytte verdien ut fra børs over til den ekte varen.

Vel, du får jo indirekte eksponering gjennom ARK fondet til Kathy Woods eller Tesla :thinking:

Men vil sterkt anbefale ekte vare. Tar litt tid å bli verifisert på f.eks Coinbase, men mens man venter kan man jo bruke Bybit for eksponering.

Største andelen min er i den ekte varen, er jo enig i anbefalingen at det er nok det beste, likevel var det litt morro å leke med Grayscale i blandt:)

Da er vi snart over 50k igjen :tada::tada::tada:

Edit: 50 600 usd nå. Hva ligger likvideringskurs på hos deg?

1 Like

image

3 Likes
2 Likes

Få det skviset! Buy, buy buy

Ser virkelig ikke ut som dette er hedgefondenes tid altså :sweat_smile: I 2019 så man astronomiske tap på short posisjoner, samme med Tesla i 2020 og sikkert før det også.
Videre så man et fond miste over halvparten av fondet på å shorte GME. Nå ønsker hedgefondene å tape penger på Btc :thinking::thinking:

Ser ut til at det dannes psykologiske sperrer for hver $1000 oppover:
image

Bitcoin kommer til å fortsette å gå opp helt til Tethersvindelen er ute av spill. Konsensus blant de som er inne i Bitcoin er at det har null å si at flere av de største børsene har størst volum fra falsk likviditet.

4 Likes

Tuutt tuut. Håper ikke shortene blør for mye.

2 Likes

Hm, at de sitter med 27 milliarder dollar på bok og bare lar de stå i en vault er usannsynlig. At de derimot kan backe opp med cash equivalents, why not? Jeg mener; hvis iFinex trykker opp USDT (ikke backet av noe) og kjøper Bitcoin som de putter i en vault. Så er Tether som er byttet mot BTC, backet av BTC som er kjøpt med Tether. Ser ikke noe problem med det? Ekte fiat penger trykkes jo også opp uten å være “backet” av noe siden de gikk bort fra gullstandarden?

What am I missing… :face_with_monocle:

4 Likes

Mange mener at det finnes mer tether enn USD som backer den. og dermed er tether “fake”.

Blir litt som når alle påstod at oppgangen blant tech aksjer på WS var softbank sin skyld siden de drev å oppsjons herja. Og når de sluttet. Da fortsatte kursen oppover.

Virker som folk helt har glemt at Tesla, square, Grayscale, microstrategy, paypal, Visa, mastercard og flere vi ikke vet om faktisk er inne og hamstrer bitcoin.

1 Like

Dette må du nesten omformulere. Forstår ikke helt hva du mener?