Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Bloomberg terminalen

MicroStrategy med plan om kjøp av btc for nye 600M.

:rocket::rocket::rocket:

Ned $1000 fra min entry. Ingen fare for å bli likvidert her i gården.
Flytter bare SL ned etterhvert som vi faller. Skulle brukt 10x leverage men begynner rolig :wink:

1 Like

Mente du 100x?

Closet her på 49120. + 8% på første trade. Får øke leverage neste gang :slight_smile:

2 Likes

Hvor finner man denne typen produkter hvor man kan geare short i BTC?

Det finner man på de fleste av de store børsene. Eksempel Binance. Så er det bare å dra levrage dit man ønsker.

Litt ironi i innlegget. Leverage i crypto er som regel bare morsomt en liten periode. Skal ikke se bort ifra at du våkner opp en dag og angrer deg ihjel.

Trader på ByBit - min referral lenke:

https://www.bybit.com/en-US/invite?ref=jjkw5

Longer her.

image

Litt på siden, kanskje, men hvordan løser dere som trader på denne typen tjenester dette med dokumentasjon, etc, i forbindelse med skatt? Har f.eks. Kryptosekken eller CoinTracking (som jeg bruker) gode integrasjoner med disse stedene? For jeg syns så ofte jeg må justere mye manuelt uansett (har vel en 10-12 forskjellige prosjekter å holde styr på, utover BTC-beholdningen som står fast), og klarer ikke se for meg hvor mye ekstra jobb det blir om jeg slenger på en haug med ekstra trades i tillegg. Er det overkommelig? (Mods: Bare å flytte denne, om den egentlig passer bedre inn i en annen tråd)

Slik jeg gjorde det sist jeg tradet krypto tok jeg bare inngangssum og exit sum.
Jeg la ikke med hver eneste trade. Vet ikke om det er innenfor men de har ikke klaget :slight_smile:

2 Likes

Kryptosekken har integrasjon med Bybit. Har ikke ferdigstilt skatteoppgjøret mitt for 2020 enda så har ikke fått sjekket om Bybit integrasjonen får med seg alt uten å måtte gjøre manuelle justeringer enda.

1 Like

Kan bruke kryptosekken de fleste plasser, men jeg føler også det er mye å endre på.

Det er inngangsgebyr fra fiat. Gebyr frem og tilbake til wallet. Sinnsyke eth-fees ved smartkontrakter, gebyr for å få det ut igjen til fiat osv…
Så det er jo et mareritt dersom man skal få det helt riktig på øret.

Gevinst blir vel også regnet som at du selger de du kjøpte først.

Kjøpte du f.eks dine første cardano på 3 cent og selger noe på 90 cent. Så blir vel skatt regnet fra de første. Hvorfor kan man ikke regne de man f.eks kjøpte 45 cent?

1 Like

:+1:Det var på tide at du prøvde å shorte noe annet enn index. Tipper du får høyere hitrate på Bitcoin.

PS: Det er lov å gå long også!

4 Likes

Du må bare ha dokumentasjon tilgjengelig ved forespørsel. Ellers er det det som er kravet. dvs inngang - utgang og resultat.

2 Likes

Er flat nå - fikk en 3% når jeg flippa long. Skal ikke pushe lykken. Får vente på et bedre set up enn dette choppy greiene her :slight_smile: Jeg vet ikke hvorfor, men psykologisk føles det mer digg å treffe på short. Kanskje det har noe med å få rett når man er kontrær? :man_shrugging:

1 Like

Kravet er gevinst/tap + formue per coin/token.

Dokumentasjon leverer man kun dersom de spør.

Ser den, men er det ikke bedre å bruke tid på å lese om et prosjekt, så bruke tid på å prøve å treffe bunnen og så gjøre hva faen man vil mens man ser investeringen flerdobler seg?

1 Like

Tycker det er merkelig att man i de hele tatt skall betale skatt får å bytte penger med hverandre uten å få noen vara. Men de er bara jag de. Systemet borde gjøres om.

Hadde sett fint ut om kona behøvt skatta når hon før over 500 kr til meg å jag setter tilbake 1000 kr ett par dagar senere.

1 Like

Du skatter av fortjeneste, ikke av transaksjon.

2 Likes