Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Det er litt blandet hvor det er interesse for Bitcoin, i Afrika skiller Nigeria seg ut, sammen med Sør-Afrika og Ghana. Tyrkia bruker mye Bitcoin, de har jo en rimelig utvannet valuta de også. Norge er på 25. plass (tror det er relativt i forhold til antall søk på Google, eller antall personer i landet).

2 Likes

Men gikk de konk? Du spiller jo konk-kortet
Og som det har blitt påpekt så gikk det jo rimelig greit med Bezos på andreplass på den taperlisten.

Antar at det formuen til Saylor sank fordi den før Bitcoin hovedsaklig ble styrt av aksjekursen til Microstrategy.

Et stort sjokk at aksjekurser går opp og ned over tid.

Det blir litt anektotisk vel…

Bitcoin Average Transaction Fee.

Gjerne vis meg andre tall?

Nei, for jeg har gjort ca 40 kjøp og omtrent det samme flyttinger av bitcoin fra forskjellige exchanges til mine wallets og mellom wallets siden mars i fjor, og de har vært billig hele veien.

_20210224_155216

![_20210224_155147|519x193](upload://hKi3v4PVstNhP9OJPRTns9w6IAS.jpeg

Edit:
Jeg bruker segwit skal sies


Nytt milliardkjøp


1 Like

Hvis man skal slå et slag for kryptovaluta som betalingsmiddel, er Bitcoin det beste alternativet?

Finnes en haug med altcoins som fungerer mye bedre til transaksjoner, er mye kjappere og har mye mindre avgifter. Skal ikke nevne navn, men finnes mange på topp 100 mcap listen man sikkert kan vurdere - ikke minst ting som er mye sikrere (anonymt) enn Bitcoin.

Det jeg tenker Bitcoin har gående for seg, er begrenset supply. På slik måte er det mer som gull enn en valuta? (uten at jeg vet hvor mye gull det finnes i verden).

3 Likes

Det er det sikreste. Mest begrenset. Best mot inflasjon. Og flight to safety

1 Like

Store betalinger. 1milliard dollar, kostnad 20 USD. gjort i et tastetrykk.

2 Likes

Kjedelig da, om du gjør et lite tastetrykk feil… for da er penga borte vekk, uten NOEN som helst mulighet for å få dem tilbake…

Eller om du sender Bitcoins til en Bitcoin cash adresse feks, da er også penga poff gone… for ever…

Nei, Bitcoin er ikke fremtiden. Mulig en annen bedre og betydelig mer energi-effektiv kryptovaluta kan ha noe for seg, i et smalt segment.

1 Like

Det er på tide å stikke fingeren litt i jorden:

Bitcoin raste 80% fra toppen og det var full anledning for andre valutaer å ta over som top dog om de faktisk var kvalitativt bedre.

Faktum er at summen av alle sider ved Bitcoin utgjør det totalproduktet som markedet har foretrukket i veldig mange år på rad nå.

Hvis det er sånn at vi overhodet tror på fri markedsøkonomi og prisingmekanismer, så har markedet sagt at Bitcoin har vært det beste totalt sett.

For å vinne gjennom som finansiell backbone er det en fordel at Bitcoin-blokkjeden er basert på psevdonym heller enn anonym.

Dette gjør at myndighetene ser at her vil det være mulig med regulering og transparens, noe som reduserer mange av de største truslene det nye paradigmet kunne vært mot dem.

Hadde bitcoin vært helt anonymt kan du være brennsikker på at amerikanske myndigheter hadde kjempet i mot i årevis, heller enn å legge til rette for det slik de har gjort.

Så kan man heller ha andre og raskere blokkjeder til å erstatte cash i lagene over.

4 Likes

Ikke et tastetrykk, for du kan være 110% sikker på at alle wallets som gjør så store transaksjoner har multisig.

3 Likes

Fyr fra Dubai som kjøpte 100 000 Bitcoin for 4 dager siden.
$4,8bn

https://www.arabianbusiness.com/banking-finance/458881-dubai-businessman-pledges-largest-bitcoin-investment-in-history

1 Like

Alle disse gigantkjøpene som blir meldt. Likevel faller kursen. Noen som har reflektert over det (ikke sarkastisk her (for en gangs skyld…) ) ?

Og en annen ting. Er ikke det at store aktører og ymse rikinger akkumulerer Bitcoins litt i mot hele konseptet egentlig?!

4 Likes

Kursen har falt tilbake innenfor en ekstremt bratt opptrend. Pullbacks er helt forventet.

Det er ikke min strategi i stort sett noe papirer jeg holder å forvente at jeg skal klare å time alle topper og bunner perfekt med å gå helt ut og all in for hver bevegelse.

Men jeg var helt forberedt på at det kan komme minst en ny 30% bevegelse i løpet av bullmarkedet, så har tatt en god del chips av bordet på 46, 52, 56, 57 og 57.
Fysiske bitcoin ned fra 35% til 19% av portisen på kursen i kveld

Det sunneste for chartet ville være om den nå korrigerer minst et par ukers tid.

Jeg tror ikke bullmarkedet er over.

4 Likes

Hva tror dere kommer til å skje når Musk, Saylor, BlackRock, etc begynner å selge med tap? 4 sifret dollar kurs på Bitcoin…

Musk tror jeg ikke selger (om han ikke trenger pengene), BlackRock må jo selge om kundene gjør det…

Er litt interessant at Saylor og MSTR har gått fra å være et selskap med $500m på bok til å sitte med $1.5b i gjeld for å kjøpe BTC…

3 Likes

Det er fordi i stedet for å selge. Så låner han opp på assets. Meget smart.

3 Likes

Det er jo bare degenerated gambling på et høyt, sinnsykt høyt nivå. Vil ikke si det er smart akkurat.

Det er faktisk ekstremt smart, han har lånt penger til 0% rente fordi det finnes fond som kan eie obligasjoner men ikke BTC. Men via obligasjonene til Microstrategy så får de 100% BTC eksponering.

Jeg ser forøvrig flere selskaper ønsker å kjøre samme manøver.

1 Like