Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

vil ikke være første gang isåfall :rofl:

EMA Ribbon i forskjellige tidsintervaller på 1DY

ja, får se hvor lang tid det tar før pengene blir kreditert, kanskje har det flydd videre imorra

Re: alt over 40 er golden

Momentum solid nedbanket, men ikke så voldsomt volum på nedsalget egentlig.

2 Likes

Så synd for institusjonene og firmaene som kjøper seg inn nå :slight_smile:

Hvis den følger vanlige korreksjoner i tidligere bullrun så vil en naturlig bunn nå ligge rundt 29k.


https://twitter.com/NorthstarCharts/status/1364217071501008900/photo/1

MA20 Er nå rundt 28k, men den er på vei opp.

3 Likes

Har fulgt den tidligere jeg og, hvis man forutsatte at dette skulle bli et bullmarked som skulle vare et halvt år til ville en touch på den være veldig konstruktiv.

Men stor forskjell fra før:
Nå er det virkelig store fisker med uendelig med fiat i bakhånd som kan støtte opp under btcposisjonene sine.

3 Likes

God morgen!

hyggelig nyhet.

4 Likes

Hvilke plattformer bruker folk for å handle gjennom?
Ser jo Miraiex reklamerer kraftig her.

hilsen newbie på krypto

Du kan omtrent bare pick and choose, mirai er et fint sted å begynne, da får du også en gratis bonus om du bruker tekinvestor sin kode i reklamen her.

Folk her bruker også binance,coinbase, bitmynt for å nevne noen.

For min del merker jeg den nye etfen som man kan trade på zero blir en liten gamechanger når det gjelder muligheten til å bruke dropp som i går til å gå ekstra long uten at man må rote med å overføre penger og utløse skatt

1 Like

Kraken.com funker fett. Lav fee på sepa uttak også. Penga rett på konto dagen etter.

1 Like

Bare ikke kjør margin på kraken noensinne

image

2 Likes

Ikke tøff nok for å drive med Margin trades. Kjører standard

Lavere fees enn bankoverføring? Tja, det koster typisk 20 kroner for tradisjonell utenlandsbetaling. Nå om dagen betaler en typisk svimlende 20 DOLLAR for en Bitcoin transaksjon. I tillegg må personen på andre siden veksle til fiat på en kryptobørs og overføre fra den børsen til sin egen konto, alt med ekstra fees.

Raskere? Tradisjonell utenlandsbetalingen tar typisk en arbeidsdag, noen ganger samme dagen. Men krypto KAN det gå raskt om en betaler for det. Men som nevnt over, tar det ekstra tid med veksling og overføring til fiat bankkonto. Som jo en må for 99,9% av alt en trenger penger til. Pluss om det er snakk om lønning som kommer en gang i måneden så har det vel nada å si om det tar 10 min eller en dag å få den.

Verdistigning? Dette er ikke er fordel, det er en kjempeulempe og mye av grunnen til at Bitcoin i dag selv etter alle disse årene så godt som ikke brukes som betalingsmiddel. Det er artig når det går oppover, ikke like gøy når lønna di har mistet 10% av verdien sin innen du får tatt den ut…

Bitcoin som betalingsmiddel er vel stort sett lagt DØDT… og da er det funksjonen som hedge eller arvtageren til gull som gjenstår, men det folk ikke virker å forstå er at Bitcoin ikke har de samme egenskapene som gull. Begge deler er en begrenset asset, men Bitcoin har som nevnt ikke den helt avgjørende egenskapen i en relativt stabil verdi. Og ikke har det vist seg at verdien holder når “alt” annet faller heller, snarerer tvert i mot. Så hva gjenstår da?

Bitcoin er tulipanløk.

1 Like

Må si det er deilig med litt bear i dette ekkokammeret!

Ellers så har MicroStrategy kjøpt nye btc for 1B USD med snitt på 52K.

6 Likes

Og likevel faller det! MicroStrategy kommer til å tape stort på den idiotiske beslutningen. Konk i løpet av året… :grin:

MicroStrategy har jo driti seg ut før de…

“The biggest loser? MicroStrategy’s Michael Saylor, who saw a staggering $13.53 billion vanish.”

https://money.cnn.com/magazines/fortune/fortune_archive/2001/06/11/304629/index.htm

2 Likes

Her var det veldig norske briller

1 Like

Når det gjelder betaling i u-land etc så seg jeg heller ikke use casen der. Hvorfor skal de gå om krypto, terskelen er ALT for høy for 90 % uansett. Dessuten har det skjedd og skjer mye rundt mikrotransaksjoner i feks Afrika (der jeg har litt erfaring selv). Billige enkle mobiler med enkler apper der folk kan overføre penger seg i mellom brer om seg.

Og for et ekstrem inflasjons case som Venezuela/Zimbabwe så, igjen, er det fett når prisene stiger, ikke like fett når Bitcoin har falt enda mer enn den lokale valutaen din…

1 Like

Dette er jo bare tullball. Transaksjoner går på 20-30 minutter og koster litt over 20 kr hver eneste gang for meg

vi gjorde en test av det her på forumet for en uke siden eller noe sånt og

Sbanken tar 60 kr for det jeg sender til USA, så konverter han det han får i USD til sin lokale valuta (der banken tar ca 15–20 USD, så my bad, det blir vel ca. det samme. Hvis lightning network kommer på plass vil det koste en brøkdel å overføre.

Hvis (ja hvis) Bitcoin blir den foretrukne valutaen i verden kan jo alt dette fort endre seg. Da trenger man ikke veksle. Lightning network kan også føre til enda raskere betalinger (<1 min) og mye lavere fees. Jeg tror dette vil gå fortere enn mange ser for seg.

Volatiliteten kan også bli lavere når market cap stiger, da vil ikke handler ha like stor effekt på kursen som i dag. Stein som kastes i liten vs stor dam osv.

Virker som du har bestemt deg. Men anbefaler å lese The Bitcoin Standard hvis du er interessert i mulighetene og ikke bare dagens begrensninger.

Ser Jeff Bezos er på andreplass i kåringen der, hvordan gikk det med han egentlig? Håper han har råd til taco på freddan.

3 Likes