Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Høres sykt enkelt ut.

Det er basically tre-fire ganger i løpet av hele bullmarkedet til bitcoin det tekniske setupen har vært i nærheten av så opplagt toppish eller bunnish som det var nå, kan bli en stund til neste gang.

Edit:
Måtte teste -
Med 20x long giring i Bybit var likvidering på 46200, ned fra 48500, det er helt galematias

Bybit gir jo også veldig grei beskjed når du prøver å sette den til 20x eller høyere:

Hvis man ser man får klaff fra første stund, og setter en stram trailing stop deretter så kan jeg kanskje se at det kan være lukrativt.

Ja, det er nok ikke så enkelt som det kanskje høres ut. Slike typer strategier som du foreslår kan du relativt enkelt kjøre back tracing på og se om det faktisk hadde fungert eller ikke i ulike tidsvinduer.

Kjører du 50x og bare lar den gå, vil du bli stoppet ut i 99/100 tilfeller tenker jeg. Så spørs det hva du skal sette som target på et “treff” også da. 100%, 200%, 1000% avkastning?

Jeg har kjørt 20 x en del ganger, det kan funke men man må ha noe margin i bunn uansett, så det blir ikke 20 x på hele beløpet. Og så må man ha et scenario man er relativt sikker på. Og være veldig tålmodig.

Når Tesla kjøpte kunne jeg giret. Da var jeg sikker på en god oppgang. Tenker eventuelt å kjøre giring i sammen med den type utviklinger og sitte med posisjonen over flere dager. Eventuelt på svært fine tekniske signaler for kortere dagstrader. Men det har jeg ikke tid til.

1 Like

Det er INGEN institusjonell FOMO, og det kommer heller ikke til å bli det. Hvorfor i alle dager skal institusjoner gå inn og overlate selv en liten del av makten og utviklingen sin til en liten gjeng random BItcoin hvaler og en stor gjeng kinesiske mining-pøbler. Det gir INGEN mening. Desentraliseringsmantraet i Bitcoin er en joke! Det er i teorien, det stemmer ikke i virkeligheten.

Og det er ingen betydelige bedrifter som kommer til å følge i eksentriske og uforutsigbare Musk sine fotspor heller. Musk har på innfall latt kinesiske interesser få indirekte påvirking på sitt selskap ved å ta stake i Bitcoin. Siden denne avgjørelsen har Tesla sunket med 20%, økt sin sannsynlighet for konkurs og økt sannsynligheten for at kinesiske konkurrenter kommer på banen… et eksempel til etterfølgelse for ansvarlige bedriftsledere?

1 Like

Whitepaper fra fidelity, nå:

1 Like

Citibank har også nylig laget en 106 siders rapport om BTC.

BTC’s attributes “could spur it to become the currency of choice for international trade… Bitcoin is at a tipping point and we could be at the start of a massive transformation of cryptocurrency into the mainstream.”

https://ir.citi.com/peFJTnzeEoMSIAEFlwH12VeM5d%2BCckWNrsO9lxpmyWezrz5V%2Bx%2FfRvm0gv6cWRpDHGWtIk7sTME%3D

2 Likes

Jeg er uenig, over 6000 selskap deltok i Microstrategy sin konferanse om «bitcoin for corporations» som tyder på stor interesse. men la oss se hvem som hadde rett om ett års tid? :slightly_smiling_face:

3 Likes

@cagey2: fra citibank sin rapport:

3 Likes

Du vet at Cagey bare troller deg? hadde han vært seriøs hadde han jo postet tradinghistorikken med wins og tap, ikke bar enkelt croppa screenshot av en posisjon som ikke er stengt.

6 Likes

Kanskje det minst bullish jeg har sett denne uken, får se det an

5 Likes

På tide. Har tenkt å kjøpe på neste 90%s fall

Selg alt. Nå skal hedge funda shorte bitcoin i senk igjen.

Finnes det en oversikt over short/Long positions ?

Arcane krypto sin rapport, gitt ut i samarbeid med bitstamp

Tror det blir vanskeligere å shorte bitcoin i senk enn andre ting. De må tross alt ha en bitcoin å selge. De kan ikke finne på en. Dvs de må låne. Først må de vel få x kunder til å kjøpe , evt kjøpe selv. Så kan de begynne å shorte litt. Evt må de kjøpe en wallet leverandør, som coinbase, for å få tilgang på bitcoin. Da er det evt bare å flykte fra den walleten.

Det er bare å kjøpe Bitcoins for så å shorte med leverage.

Men det er vel en markedsplass greie. De får ikke satt opp det uten først å ha en wallet tror jeg. Med mindre de kan få apitilgang til en wallet da…

Det er jo nettopp markedsplassene i kombinasjon som styrer prisen. Men må ha en form for wallet et sted ja, og bevege store mengder med Bitcoin, men det skjer jo også hele tiden.

Ja, shortingen forgår på markedsplassen, ikke i bitcoin. Ser forresten nå at de bare skal trade, de skal ikke sette opp et hedge fond…