Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Jeg ser gjerne at vi konsoliderer litt mer rundt 50-dagern og 41-43k, da jeg tror det er mye bedre for videre bullrun enn en umiddelbar reversal. En konsolidering gir tid for retail og institusjoner spesielt å bygge opp posisjonene sine og et solid støttenivå.

1 Like

Enig i det, 42-50 hadde vært en sunn trading range å jobbe litt mer i så 50 dagers kunne tatt igjen kursen.

20 weekly ema kommer jo også halsende.

1 Like

Nå er jeg ekstremt noob på TA, men ser vi ikke også en omvendt hode-skulder på hourly? Er den med på å gi vind i seilene nå?

Hvis historien gjentar seg får vi et 5–10X hopp snart.

5 Likes
3 Likes

Den institusjonelle FOMOen kommer til å bli artig å følge :slight_smile:

Som en sa i en podcast jeg hørte om dagen, man tror ikke at alle selskap og fond går all in i Bitcoin nå, men at veldig mange kommer til å kjøpe 1–10% for å ikke sitte utenfor hvis Bitcoin er fremtiden. Effekten på kursen kan bli massiv.

Fra Citibank rapporten:

10 Likes

Gikk nå opp litt i hvertfall :slight_smile:

1 Like

Ser strålende ut!

https://www.cnbc.com/2021/03/01/bitcoin-btc-is-at-a-tipping-point-citi-says.html

Hvis den forsetter opp gjennom 48-51, så blir det mye rekt shorts

2 Likes

Meget god timing på både inngang og utgang der altså. Blir litt fristet til å gire kjøp når jeg ser de avkastningstallene dine. Foreløpig sitter det langt inne å endre på en suksessformel, men hadde jeg giret så hadde jeg faktisk vært rik nå.

4 Likes

Kjøre short only strategi i en asset som har steget 600% på et år blir vel strengt tatt som å sitte og plukke strøssel av softisen og kose seg med.

Med så mye giring på en posisjon at den gir 300% avkastning ved 45.000 på en inngang på 50-56, så er man i ekstremrisiko territorie. 8x giring eller noe sånt?

Blir vel bare likvidert og man taper posisjonen? Risikerer man å sitte igjen med gjeld etterpå?

Både bitmex og bybit blir bare posisjonen man har satt nullet, er vel ikke som om de kan oppsøke deg i norge og kreve inn gjeld. :stuck_out_tongue:

Selv har jeg brukt bybit med 2-3x giring som en måte å gå “mer long” på i BTC og ETH, har aldri prøvd shorting.

1 Like

Du blir likvidert i god tid før du når null.

Normalt har de jo 10% sikkerhet.

Er særdeles dårlig butikk for investoren å sitte til likvidering. Banken vinner alltid :wink:

2 Likes

Det man må passe på på ByBit i så fall er hva slags “margin type” man velger. Der er et valg som heter “cross” som kan være litt farlig om man ikke er bevisst på det. Cross vil si at du stiller margin sikkerhet på tversa av kontoene dine hos ByBit (BTC, ETH etc.)

Man bør ALLTID sette stop loss, selv om denne bare såvidt er over din likviderings grense. Man vet aldri når man får en såkalt “scam wick” som likviderer deg, og dersom du da har valgt “cross” når du initierer posisjonen din så kan det føre til at det du har stående på andre kontoer hos ByBit også ryker.

2 Likes

Men du får en del advarsler i bybit om du velger det der mener jeg?

Bitmex har også Crossfunksjon.

1 Like

Bitmex har lave marginer, på Bitcoin swapen feks som er svært likvid har de 1% base initital margin.

Men du må også følge MYE tettere med da. Er veldig stressende å ha høygirede posisjoner aktive. Bedre å ha noen lavt girede (1x-3x) med lengre tidshorisont, og så trade med høy giring (5x-20x) kun når du sitter foran skjermen.

1 Like

Hvorfor det? Du kan jo bare tape innsatsen. Hvis jeg tar 100 000 og girer X50 så trenger jeg jo bare å treffe en gang. Høres vilt enkelt ut. Taper man innsatsen 4 ganger og treffer den 5. så er man likevel godt i pluss.

Forslår du prøver 5 ganger med 1000 nok først for å se hvordan statistikken spiller seg ut. Man undervurderer hvor mye volatiliteten har å si når man ikke har noen margin å spille på…

4 Likes