Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Jeg snakker om faktisk tps og ikke hva en teknologi i teorien kan oppnå og 4tps er ikke et nettverk av stor betydning relativt sett.

Hvis man bare skal overføre mellom noen få aktører som i dag(f.eks. børser/banker) så er det ikke noe stort imponerende nettverk, men en løsning som fungerer greit til det uten tredjepart. Mye annet ville også fungert fint til det. F. eks. om «alle» aktørene var enige i transaksjonen og at den tok tid nok til at alle kunne bekrefte.

Bitcoin har anvendelser per i dag som gjør det nyttig og verdifullt men for at man skal kunne bruke det til dagligdagse ting som feks å kjøpe kaffe så trengs et andrelagsnettverk. Det er det flere som prøver å utvikle, som feks lightening network. Hvem som lykkes med å lage noe slikt er vanskelig å si men i mellomtiden så har bitcoin nok bruksområder til at det har en viss verdi. Noen vil ha penger off the grid som en sveitsisk bankkonto, noen spekulerer eller tror på fremtiden og noen bruker det til transaksjoner, feks de som mangler bankkonto eller sender remittences eller de som vil ha anonymitet. For mange i vesten har det absolutt ingen nytte utenom som investeringsobjekt men om teknologien kommer dit at man kan kjøpe kaffe med det så endres jo alt.

1 Like

Det er ingen nettverk som er backet av mer energi noen gang. Bitcoin er et energinettverk.

1 Like

State-owned investment funds are reportedly making inquiries into buying Bitcoin (BTC).

According to Robert Gutmann, CEO of New York Digital Investment Group, the firm has been having conversations with sovereign wealth funds about possible Bitcoin investments.

Gutmann made this known while appearing at a virtual podcast with investment strategist and founder of Real Vision Raoul Pal.

Pal also confirmed Gutmann’s revelation, stating that Singapore’s sovereign wealth fund Temasek was indeed a Bitcoin investor.
[…]

1 Like

Bra tråd:

2 Likes

Heheh. Blir liksom ikke overasket over hva folk biter på nå om dagen. Det virker som det er nesten ikke grenser for hva folk lar seg lure til.

2 Likes

Litt overraskende at oljefondet ikke har gått til direkteinvesteringer i krypto enda.

3 Likes

Nei, de må ha vedtektsendringer først. Det må nok godkjennes av Stortinget først også vil jeg anta.

1 Like

Hvis denne reversalen blir bekreftet til uka, så blir det bjørnetårer.

Ikke hver dag man får se en så frekk touch på 50 dagers snittet

2 Likes

Apropos bjørn, har Mr Bear forlatt TI?

1 Like

Ganske utrolig…

Han hadde 10 Bitcoin og trodde han fikk dobbelt så mange tilbake ved å sende til denne adressen :joy: :joy: Nesten så jeg nekter å tro det er sant…

2 Likes

Lyset er på, men det er ingen hjemme…

2 Likes

åh…vi føler oss SÅ smarte når vi leser av slike type hendelser :roll_eyes: :sweat_smile:

gikk på en “mini” blemme selv for 13 år siden,da jeg var innom en “Finn.no” side borte i USA,da jeg skulle importere en motorsykkel selv :blush:

Etter overføringen på 24 000,så ble jeg hamret ned av dårlig samvittighet,og tankene som “YOLO” og all annen arrogante holdninger mot Cyber :policeman:Securityes, gikk altså over til :expressionless: :no_mouth: :scream: og jeg opprettet ny epost adresse,og spurte om MC`n i samme annonse under navnet “Karl” fra sverige :grin:…og fikk samme svar om at motorsykkelen var til salgs og mottok samme “fraktpapirer” med info om kontonr. osv…

overføringen ble gjordt på en fredags kveld,og på mandags morgen så stod jeg mannrett(?) hos politiet :policeman: og fortalte mitt uheldige opptreden på “internet” :man_technologist:

Politiet ga meg det glatte lag om hva de “syntes” om meg og det ble mye hoderisting :expressionless: og øyeruling :roll_eyes: og ville da ikke hjelpe meg pga verdiene på tapet var under “100.000”, pluss også at dette viste seg å være svindlere fra Belgia…

så ordtaket til Buffett kunne lett vært “The more you Learn,the Less you Lose” :laughing:

2 Likes

Tviler på at folk føler seg smarte ved å lese artikkelen. Er vel mer om det stemmer eller om han prøver seg på en vri på skattefusk for eksempel. Der vil han jo blitt tatt selvsagt dersom eksperter skal gå igjennom transaksjonene.

Ganske stor forskjell på en mc-annonse og en twittermelding hvor han overfører 4,5 millioner og håper på å få dobbelt så mye i retur.

3 Likes

Gikk nesten fem på sjøl, jeg hadde liksom vunnet en lotteri vinning på en Discord gruppe for en ny krypto exchange, dersom jeg regget en bruker skulle jeg få 1000$ i BTC.

Gikk inn på nettsiden som var enkryptert, og virket 100% trodverdig, den hadde alle stegene til og med 2FA autentisering, glad jeg ikke gjorde KYC registrering på nettsiden da kunne jeg ha blitt utsatt for mangt. Men for å få de 1000$ måtte jeg ha satt 100$ i ETH eller likende og gjøre en transaksjon på markedet deres, så det stoppet litt opp der etter litt research på nett. Og glad jeg registrerer alle passord med 1Password og ikke gjenbruker passord.

Men det er fort gjort å gå fem på ja, har blitt svindlet på gaten for mange år siden man blir fort revet med :man_shrugging:

1 Like

Overfører du flere millioner kroner til en annen konto ber du om trøbbel. Jeg ville ikke overført så mye penger til noen andre selv om jeg visste helt sikkert at Elon sto bak.

1 Like

Hele greia stinker litt, men men noen idioter er det jo der ute.

Jeg hadde heller ikke blitt overasket dersom noen stod frem nå og mente at Bitcoin er fæle greier siden dette kunne skje og vedkommende ikke fikk det han trodde han skulle få :joy::joy::joy: