Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Haha, hvis du skal være så kritisk til Bitcoin så burde du i hvert fall ha lest deg opp nok til å vite at man ikke må kjøpe en hel bitcoin men at den kan deles opp. Det burde kunne forventes :joy:

5 Likes

Alle de negative har til felles at de vet ingenting om Bitcoin og selv sier at de ikke skjønner noe om det. Med en gang de skjønner det, kjøper de.

1 Like

Heldigvis frivillig i investere i det meste. Finnes folk som enda mener bitcoin var scam og svindel på 10dollar.

Glad for at jeg har krypto og glad for at spettet joinet Mirai familien. Begge deler er viktige steg for finansiell uavhengighet for min del.

1 Like

en stakkars kjenning av meg ble dratt inn i dette “Bitcoin” hysteriet og fikk kontoen sin hacket,-tapte 200K :man_shrugging:

Får bare ønske dere lykke til :wink:

Siden teknologien bak er bombesikker, høres det ut som brukerfeil eller feil bruk av børs :stuck_out_tongue:

1 Like

“hull” i Wallet`n ?

:sweat_smile:

Bitcoin har aldri blitt hacket. Trolig det eneste som aldri har blitt det.

Wallet`n hans ble hacket…dårlig sikkerhet på å ha disse megapixlene på et trygt sted :grin:

Du vet at Bitcoin bare har 4 transaksjoner per sekund? Er ikke så mye aktivitet på selve nettverket egentlig, men det kjøpes og selges på børsene derimot. Husk Visa har til sammenligning 1700 tps så Bitcoin har ganske langt å gå for å imponere som nettverk tenker jeg…?

3 Likes

Du tror det er antall transaksjoner per sekund som definerer et nettverk?

Time to reach $1 trillion market cap:

Bitcoin: 12 years

Google: 21 years

Amazon: 24 years

Apple: 42 years

Microsoft: 44 years

Det finnes ingen andre nettverk verdt mer enn 1 trillion usd.

Men ikke se på fakta, se hvor mange grunner du kan komme opp med for å ikke kjøpe Bitcoin. La meg se deg bruke tida di på det :wink:

Jeg ser at Paypal, MicroStrategy, Tesla, Røkke og Spetalen er nokså imponert. Men Tswbeta er ikke. Ok. Jeg noterer meg det.

Hvis selve “Bitcoin” hadde vært en indikasjon/Ineks på at all valutabasert i det finansielle systemet vi har idag ,så skulle vi sett en klar og tydelig inflasjon i alle varer til nå…men det er det ikke,-Da “Bitcoin” er nok en nisje for enkelte som liker å samle på ting,som hevder deres kjøp vil stige i verdi…akkurat som med kunst,aksjer,bolig og evnt. “Bitcoin”… :man_shrugging:

Vi kan lure på hvor vi skal på sikt med den enorme pengetrykkingen som vi opplever idag,-men sentralbankene er kloke nok til å samkjøre pengetrykkingen,noe som er med på å stabilisere de finansielle forholdene,-Kina har fått kjeft av USA i å utnytte dette ved å devaluere valutaen sin for noen år tilbake.

Apropo,Kina har bannlyst “Bitcoin”,men også i tillegg startet et eget testprogram for kryptovaluta i en egen by ,ett eller annet sted i kina,-India var nylig ute med et forbud mot å bruke “Bitcoin” under all omstendigheter…

Så når kjøpekraften blir negativt omtalt ifra dem som eller eier eller har monopol i finansmarkedet,så er det fint å holde seg unna,–for det går som i allt annet uønsket av nasjoner,-det blir enten regulert…fungerer ikke det?,nei vel,da blir det rett og slett ulovligt :policeman:

1 Like

Da har han enten brukt en wallet som var laget for nettop det formålet. Altså stjele penga hans.

Ellers å har han gjort noe annet dumt.

gjerne dårlig kvalitet på wallet…og som jeg tenker,så har han nok latt wallet`n vært tilkoblet til pc med internett-tilgang…

det etterpåklokske var jo at han skulle hatt dette i en ekstern HDD :sweat_smile:

men men…shit happens,-vi har da han stakkaren som måtte stoppe å mine “Bitcoin” da dama sa at PC bråker :laughing:…,nå klarte han i tillegg å kaste harddisken i ei søppelfylling…har ikke hørt noe etterpå om han har funnet den :smile:

Bitcoinnettverket funker i dag best som oppgjørsmekanisme mellom banker, og har nok kapasitet til at de største 800 bankene kan ha oppgjør mellom seg hver dag. Handel mellom mennesker vil skje på i andrelagsløsninger som f.eks cashapp i USA, som nå tilbyr gebyrfri overførsel i Bitcoin mellom sine brukere.

Det er lett å se seg blind på at VISA kan håndtere flere transaksjoner per dag enn Bitcoin.

Nic Carter har en nyttig metafor der han sier at Bitcoin er som containership som frakter containere med transaksjoner, så verdien på hver transaksjon/container er svært høy. Ca 10k USD i snitt, jeg tror en VISAhandel i snitt er mye lavere.

Denne er fra 2018, men viser hvordan Bitcoin holder på å ta igjen VISA i daglig handelsverdi.


Mer:

3 Likes

nå må vi huske på at vi er nok litt fartsblinde av all den euforiske oppturen vi har sett den siste tiden…

Vi har også Tesla som nå er er ikke bare verdsatt mer enn alle bilprodusenter…men også har høyere verdi enn HELE Oslo børs :laughing:

ikke vet jeg,-jeg holder meg til det jeg såvidt skjønner :thinking: :man_shrugging:…jeg går ikke 5 på kun pga at noe fyker opp flere 100% :star_struck:

2 Likes

Det at så mange fortsatt tror at Bitcoin vil bli ulovlig eller at Bitcoin ikke fungerer at det viser hvorfor de som kjøper nå er fortsatt early adopters. Det tyder bra for kursutviklingen fremover.

3 Likes

Kunnskap er som alltid viktig. Hacking av konto er jeg ikke bekymret for i det hele tatt. Tror eventuelle hackere har bedre sjanse på å hacke min bankkonto da…

1 Like

Hva er poenget med bitcoin om man ikke kan handle med det uten banken som mellommann?

Sitter man ikke da kun igjen med fordelen at ingen kontrollerer og stabiliserer verdien? Er ikke det egentlig en stor ulempe for folk flest? :sweat_smile:

At det sitter en liten kabal av mennesker utenfor demokratisk kontroll og ødelegger verdien av pengene på konto, jo det er helt fantastisk.

1 Like