Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

3 Likes

En av de beste bitcointweeterne det der.


-https://twitter.com/Investingcom/status/1381357422682509321

1 Like

Bitcoin all time high close på weekly chart!

Jobber med å teste støtte på 60.000

Går litt begge veier gitt. Men totalt opp mot market cap på Bitcoin er det ikke særlig store tall det egentlig er snakk om.

3 Likes

Tenk 1 Bitcoin er nå verdt mer enn en kilo gull (litt premium på denne barren): 1000 gram 1 kg gullbarre gull bar barr | FINN.no Dette blir vel fort en selvforsterkende trend, der mystikken til gull forsvinner mer og mer.

1bitcoin koster da ca 515k. Gullbaren er vel noe mer fortsatt.

1 Like

Det koster 496.000 kr for 1 kg gull nå i from a mynter 31 grams mynter, så 1 BTC koster faktisk mer.
Ser ut til at prisen er i ferd med å bryte opp nå, BTC viser i hvert fall litt styrke.

2 Likes

Man burde vel heller se på total market cap gold vs bitcoin, 1 kg gull målt mot 1 bitcoin blir helt arbitrært.

7 Likes

Ja det er ikke annet er et lite uhøytidelig høydepunkt uten noen relativ substans, men man må vel kunne gi seg en mental pause og samtidig nyte tilværelsen også. :smile:
At marketcap er i ferd med å forbigå sølv er derimot temmelig stort da BTC fortsatt er langt unna å være en favoritt bland bankfolk og politikere. Etterhvert som Bitcoins innflytelse bare vokser finnes det færre måter å slå tilbake uten å skape mye turbulens.

1 Like

Rig nr 1 straks klar :smiley:

11 Likes

Hva skal du mine? :thinking:

1 Like

Miner ETH nå :smiley::+1: Blir en rig til, og totalt 1000+ mh/s :smiley: 2 stk 3080. 2 stk 3070 og 12 stk 3060 ti

2 Likes

Lyst å skrive litt om hvilken øvrig HW du kjører samt hvilken SW du kjører.

Slår meg at jeg har latterlig med sånne overganger fra Hovedkort til skjermkort liggende, til et mining prosjekt jeg aldri fikk gang på.

Volum er den siste brikken som mangler, alt annet legger teknisk til rette for brudd oppover

3 Likes

Av komponenter har jeg brukt

2 stk Corsair RM850w gold strømforsyninger
Asus Z390-P hovudkort 1151 socket
V009S Risere med gull leder for usb
Grafikkort fra nvidia 3000 serien

Valget av hovudkort var pga dårlig tilgjengelighet av mininghovudkort som f.eks Asus B250. Z390-P har 6 stk pci-e utganger, og 2 stk m.2 utganger. Har installert m.2 til pci-e adapter på desse for å få totalt 8 stk pci-e utganger på hovudkortet. Det står en intel pentium prosessor, 8 gig med ram, og en ssd installert.

Strømforsyningene er koblet sammen sånn at den ene er master, og gir beskjed til nr.2 at den skal starte. Vurderte server psu’er med mer watt, men desse har små vifter og lager en god del mer støy ved tung last.

Kjører på en nedribbet versjon av windows 10, og bruker Nicehash quickminer da jeg likte veldig godt hvor enkelt oppsett de hadde med overklokk av gpu med bare et tastetrykk, og veldig fin og ryddig hjemmeside med fin oversikt og muligheter for overføringer/uttak, app på tlf, varsler om evt problem osv.

Skjermbilde fra nicehash

Skal bytte til bedre thermal pads på begge 3080’ene da desse blir veldig varme(max 110 grader på vram før de klokker seg ned) Pluss montere 7 vifter på riggen

Boom

5 Likes

Hva skjedde nå??

Bitcoin prøver brudd opp gjennom ATH, og det finnes ingen særskilt motstand oppover.

For referanse, se hva som skjedde da kursen brøt opp gjennom 24.000, mens alle sinte bjørner satt og skrek at Bitcoin skulle krakke.

3 Likes

Pløyer på :wink:

1 Like

image

4 Likes