Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Verd å lese dersom man er interessert i Bitcoin og energi debatten:

Definitivt svakhetstegn i chartet

2 Likes

Eth går som ei kule da så det hjelper kanskje på.

Alt er ikke svart heller.

2 Likes

Trist og en fallitterklæring for landets myndigheter. Dessverre så er det stor sannsynlighet for at folk da bare vil tape enda mer, både kollektivt og personlig.

Folk vil brenne seg noe jævlig. Får daglig spørsmål fra venner som aldri har vært interessert i krypto før. De lurer på Safemoon, safespace, Dogecoin og andre shitcoins.

Det hele minner meg om peaken i 2017. Planen var å selge meg ut over sommeren, begynner nesten å vurdere å gjøre det nå. Det her er MAKS grådighet

2 Likes

Det er langt fra maks grådighet. Milevis. Det er fortsatt veldig få i verden som eier krypto. Norge er langt foran i alt. Vipps, BankID osv. Krypto er bare et naturlig skritt for oss. Derfor skal man ikke bry seg om personlige opplevelser i Norge når man skal foreta vurderinger rundt en global og snart “intergalaktisk” valuta. Norske briller må av er poenget. Tilgi overdrivelsen.

Vi har nettopp hatt våre to første kjente milliardærer inn. Det er bare starten.

Teknisk har det ikke sett bra ut de siste dagene dog. Og jeg ser ikke bort i fra at vi kan se 40 000- tallet igjen. Men det er noe beroligende av at vi står her vi gjør. Blir volatiliteten mindre når storfisker kommer inn? Er 50 000 det bunn nivået vi trodde 30 000 var? I så fall så er det bull som bare juling. Det betyr da at krypto blir enda mer interessant for enda flere store institusjoner.

4 Likes

Det er viktig for nye lesere å forstå at dette er bare starten av et bull marked og filtere ut folk som har gått på smell i 2017, de vil ofte prøve å skremme og være negative.
Alikevel må det gjøres egen research og investere kun penger en har råd til å tape.

Institusjoner kjøper krypto og det er bare spørsmål om tid når bedriftene i Norge kaster seg på. Derfor blir dette en mye lengre bull run enn det vi har vant å se.

1 Like

Jeg har hele tiden sagt at i løpet av et langt bullmarked så er det forventet å se 30% korreksjoner, og en test av 20 weekly EMA.

30% korreksjoner har vi fått, mens 20 weekly EMA har kommet helt opp på 45.300, som også sammenfaller veldig bra med higher low som ble satt for eksakt 2 måneder siden.

Folk klarer fremdeles å få seg likvidert

3 Likes

Du trenger ikke bruke mange minuttene på YouTube, Twitter, Instagram og TikTok for å innse at det @Sko beskriver også skjer utenfor Norges landegrenser.

2 Likes

Nerdenes hevn har jeg hørt. De vet å spre budskapet. Men det er først nå at institusjonene har begynt å røre på seg. Det er vel hypen i den gata som betyr mest nå.

Helt enig, er noe annet nå enn i 2017 med større aktører som kommer på banen

Påvirker krypto også dette

1 Like

Ja, da vil jo ingen selge bitcoin. HODL helt til ny administrasjon.

Kommer til å renne penger inn i krypto fremover mao.

Det er ikke den umiddelbare reaksjonen i hvert fall.

Krypto er skattefritt i USA?

Nei. Er 20% skattesats.

Slår bitcoin bobla sprekker ?

Det har den sikkert gjort 50 ganger allerede.

Kirkegården for alle spådommene om bitcoins død

image

7 Likes