Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Det var det jeg opprinnelig trodde og, men ser du på altcoinsa og forskjellige youtube video så har denne forken ganske mye og si allikevel. Er en grunn for at alle altcoinsa er i rødt

Det som er det værste er at alle dem som selger nå for og få Btcg ikke vil få det, siden det allerede har skjedd

Ja det kan du si, men hva er fordelen med det?

Det underliggende produktet er jo fortsatt uregulert.

Det har ikke slått deg at du muligens kjøper Bitcoins helt på topp eller nær toppen??

Ja den ser jeg. Om en tenker å gå inn/ut av Bitcoins og andre aksjer med en begrenset pot går det raskere. Er bare rimelig skeptisk til disse ETNene og hva det nå er for noe…

1 Like

Jeg har prøvde ‘the cagey2-way’ idag og shorte litt… Man kan vel trygt si at det er vanskelig å shorte i en stigende trend - uansett hvor mye man vil :wink: Har bare tapt 0,04 BTC idag, men det er da noe det også.

2 Likes

Det er det, sånn ca 1400 kr. Da jeg først så summen 0,04BTC tenkte jeg det var jo ikke så mye. Det SER ikke mye ut. Så ble overrasket da jeg så den faktiske kroneverdien…!

1 Like

Kjører på med 100x, så får det gå som det går :wink:

Ble en fin 20%+ :slight_smile: Ikke meningen å gjøre deg oppgitt cagey2 :wink:

05

Know when to hold them, know when to fold them (som han sang).

3 Likes

Toppen kommer vell en gang
Det får briste eller bære

Jeg vil gjerne nevne at jeg gjorde noe tilsvarende et par dager. Tradet en del, på høye marginer, følte jeg kjente prisintervallet, og endte med å gjøre et par “store” handler da kursen gikk nedover. Jeg trodde jeg gjorde et varp. Kursen skulle garantert opp igjen til det intervallet jeg hadde tradet i.

MEN. Jeg ble uoppmerksom et lite øyeblikk, vi snakker om et par minutter, og nesten hele posisjonen ble likvidert (jeg klarte å selge en liten slant før likvideringen). Ganske kjipt; og det sureste med det hele var at jeg ikke lenger hadde bitcoin på BitMex å trade med.

25x er mer enn nok, egentlig. Hadde man kunnet ha flere posisjoner samtidig ville jeg sikkert også kjørt på med 100x innimellom!

Ja, er enig i at det er galskap å bruke 100x, men jeg kjøper på xx84 og legger inn limit salg på xx93, eller omvendt, og de går nå inn. Jeg sitter ikke å venter på kursen med en slik leverage, og man ser jo at likvidering er farlig nært :slight_smile: Jeg anbefaler ingen å gjøre det, men av og til trenger jeg en adrenalinboost :face_with_raised_eyebrow:

PS. Jeg bruker 95% av gangene 25x (dog har jeg bare tradet her siden fredag).

1 Like

Nettopp: jeg ble rett og slett forstyrret av en som hadde noe “viktig” å si, og klarte ikke å avbryte. Så man må følge med ja… :slight_smile:

1 Like

Blir det bull nå når amerikanerne våkner?

Ingen absolutt ingen anelse! Vi får håpe det…

Jeg har forresten opprettet en bitcoin småprattråd. De som er nye på Bitcoin synes sikkert det er litt mye småprat i denne tråden. Vet ikke om det er en fordel å opprette en ny tråd, men føler vi skriver litt for mye irrelevant for folk flest (selv om det kan være interessant å se hva andre gjør).

1 Like

Litt rart at disse skulle ha så stor forskjell i kursstigning?

15

26

Spesielt basert på @Cookie89 sitt kjøp fredag da Bitcoin var på 4400. Burde hatt en mye høyere oppgang i dag…!?

tja det er sant. hadde trodd på en større reaksjon, men aner ikke hvorfor. får nesten bare vente å se-- kan jo hende at dette har noe å si da https://en.wikipedia.org/wiki/Columbus_Day

ser det har ikke vært det helt store volumet til nå i dag

1 Like

Greit å opprette en ny tråd! Jeg er skyldig i å ha spammet ned denne rimelig greit… :relaxed:

Jeg stemmer for å ha den som innsider da, synes vi skal prøve å holde en del som innsider.

2 Likes

Det er jo nettopp dette jeg prøver å få frem at et litt problematisk med disse utledede produktene, en har ikke mye kontroll på hvordan de setter prisen. Bør jo stå beskrevet et sted, men gjerne ikke i full detalj. Bitcoin prisen kan være så mangt… det skiller gjerne flere hundre $$$ i kursen på forskjellige vekslingssider, og det endrer seg etter som omstendigheter og reguleringer rundt krypto endrer seg i forskjellige land!!

1 Like

Det er ikke galskap å bruke 100x, det er SUICIDALT…

:wink:

1 Like

Dette er ikke penger jeg trenger eller kommer til å savne om 1 år, men gøy om det gror :slight_smile: Jeg har en trang til å daytrade, og på Børsen går det rett og slett ikke… Så da er jeg long på Nordnet og trader på BitMEX. Takk for tipset for mange uker siden :slight_smile:

4 Likes