Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Hvor er den støtten ca nå?

45500 ca

1 Like

Bommet med 13 dager

Posten over fra 31 januar da kursen var typ 30.000, så kom vel eloncandlene etter der en gang

https://www.ft.com/content/529eb4e6-796a-4e81-8064-5967bbe3b4d9

Clickbait fra FT

Dette er en blogg og ikke en ordentlig kilde

Begge plassene bruker vel Tether som kilde. Så får man vel spørre seg om man stoler på Tether.

Tether har man vel aldri stolt på

1 Like
2 Likes

Vurderer seriøst en liten short på Bitcoin nå…

1 Like

Lukter en mega kollaps snart, kjør på🙋🏼‍♂️

Ikke litt seint nå da?
Jeg tror vi er i begynnelsen av krypto, men bitcoin har fått litt utfordringer, men kommer nokk sterkt tilbakers.
Jeg tørr ikke gamble på det selv og jeg har flyttet bitcoin til eth og cardano.

Kalkulert gambling, kommer ikke til å sitte lenge, men ser litt bearish ut. Blir også en form for hedge i tilfelle Bitcoin drar med seg Cardano.

Skulle den falle ned til 45k ish er det mye nye støtte, og ryker den støtten , da tror jeg vi kan snakke om short. Men så mye nye apper og ting som kommer til crypto tror jeg heller på en inngang nå enn short. (Men det er meg :scream:) lykke til

2 Likes

Jeg gikk forresten ut av shorten inatt med et lite tap, siden jeg syntes Ada klarte seg så bra uavhengig av Bitcoin, så da var det ikke noe poeng. Kjøpte heller litt mer Ada og litt Coti.

Det er nok mange som vil finne alternativer til Bitcoin. Det som er av grafikkort blir sugd inn til mining, og de som miner priser ut alternativene. Tror det er noe av grunnen til at Musk er så negativ. Chipmangelen er global og påvirker mye annet, blant annet elektriske biler.

Derfor tror jeg støynivået vil øke hvis Bitcoin når ATH igjen. Jo høyere prisen går, jo mer kraft får minerene til å suge til seg ennå mer grafikkort og microchips. Derfor blir “proof of work” undergravd til slutt uansett.

Spørsmålet er hvor smooth transaksjonen til “proof of stake” blir siden Bitcoin er størst fremdeles og kan dra med seg mye annet av krypto, også de som baseres på “proof of stake”.

Elektrisitetsbruken følger selvfølgelig samme mønster.

For å bokstavere dette ennå mer: verden kjenner allerede trykket fra Bitcoin (og forsåvidt Eth) igjennom chipmangel og økende bruk av elektrisitet, øker Bitcoin eksponensielt videre i verdi i denne syklusen, så øker også trykket eksponensielt. Det er ikke bærekraftig.

Konklusjonen er vel at vi nærmer oss hva som er mulig for Bitcoin i denne syklusen, og spørsmålet er om Bitcoin blir en ledestjerne på nytt etter fallet.

1 Like

Likner aksjekursen til Tesla. :grin:

Eller kursen til Bitcoin😉

Jeg er enig at kanskje har vi kommet til ett veiskille med at bitcoin flyttes over til eth/cardano men det er jo to forskjellige produkter. Eth er jo nesten som en aksje som en investere i og når folk bruker dapp og nye programmer så tjener vi penger og får mer brukere av nettverket.
Jeg tror dette vil ta fullstendig av på sikt og er hvorfor jeg har mye eth og enda mer cardano.

Men bitcoin trenge og som langring av disse verdiene og enkelt kan flyttes i hele verden.

Blir spennende frem over :cold_face::crossed_fingers:t3::rocket: