Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Den skulle det :grinning:, men den har jo beveget seg alt for raskt til at man kan tro det er hele bildet. Gull følger inflasjon og renter litt tettere.

1 Like

BTC har åpenbart vært en god inflasjonshedge for oss som kjøpte i 2020. Mange tror dette vil fortsette over 5-10 år, men med mye volatilitet underveis.

Ja, jeg har mine tvil om at BTC klarer å holde trøkken I 5 år, grunnen er ganske enkelt at energiforbruket allerede er så høy at for mange reagerer på det. Institusjoner, som er det som skal drive BTC videre vil ikke assosieres med noe som drar igang forbrenning av fossile energikilder i Kina etc for å drive med mining. Øker prisen 10-100 ganger til kommer det til å ta helt av. Det må en flippening til for å dra krypto langt videre er jeg redd…

2 Likes

Ved inflasjon vil sannsynligvis TINA være historie og man kan få avkastning i aksjer/obligasjoner/råvarer etc. krypto trives nok best i et miljø der man har en overflod av likviditet og mangel på investerings/plasseringsmuligheter. Får krypto gjennomslag med faktiske bruksområder blir bildet fort et annet så klart…

2 Likes

https://youtu.be/bw6giyX7DhE

Valgte å ta med Bitcoin i ukens analyse - litt av problemet med krypto (og en av grunnene til at jeg ikke tidligere har tatt med BTC i analysene) - er at innen man har spilt inn og redigert videoen har chartet endret seg. Her er likevel mine tanker om Bitcoin på både kort og lang sikt:

7 Likes

Er dette chart crime?

Bitcoin log kvartalschart

Edit:

Nyttigste chartet jeg vet er 4H med EMA , det har ikke gitt bunnsignal en eneste gang i løpet av denne kapituleringen

Hva anser du som bunnsignal, og vil det si at du tenker det skal gå lavere?

Jeg tenker weekly stengte fint over 35k i går som var lettende, 2-månedscandle stenger om en uke og er viktig; den KAN fortsatt stenge som en bearish engulfing.

Er ingen crime å bruke kvartalschart, heller sunn innstilling til langsiktighet :ok_hand:

Edit: la til chart på TOTAL

3 Likes

Jeg tror opp til 40-42 000. Så ned og lage høyere bunn rundt 35k.

1 Like

Nå har vi gått til bunnen to ganger, da blir det oppover fremover :slight_smile:

5 Likes

Kanskje er det tilfeldig, kanskje ikke at nyheten kommer ut akkurat nå.

Ray Dalio er på ballen og sier at han har BTC. La oss lytte…

https://www.cnbc.com/2021/05/24/billionaire-ray-dalio-i-have-some-bitcoin.html

2 Likes

Skulle hatt en egen tråd for FUD Krypto her inne. Intervjuet ble spilt inn 6.mai, men ikke publisert før i dag. Wonder why…

5 Likes

Goldman Sachs ute å snakker om BTC:

It’s time to take way more seriously as an investable asset, says Goldman Sachs.

“Bitcoin is now considered an investable asset. It has its own idiosyncratic risk, partly because it’s still relatively new and going through an adoption phase,” said Mathew McDermott, Goldman Sachs’ global head of digital assets, in a new piece of research. “And it doesn’t behave as one would intuitively expect relative to other assets given the analogy to digital gold; to date, it’s tended to be more aligned with risk-on assets. But clients and beyond are largely treating it as a new asset class, which is notable—it’s not often that we get to witness the emergence of a new asset class.”

5 Likes

Nå har vel eliten lastet opp nok, og slipper ut bull nyheter. The narrative continues :sweat_smile:

5 Likes

Funding er en mekanisme som overraskende effektivt sikrer at en perpertual swap kontrakt (som ikke har noen utløpsdato) følger den underliggende index-prisen. Det er ikke så veldig komplisert egentlig. Basert på en viss tidsmessig vekting av om swap prisen ligger over eller under den gjeldende index prisen (som gjerne består av et vektet utvalg av diverse spot priser) så regnes en funding prosent ut.

Om swap prisen i hovedsak ligger over index prisen, blir funding raten positiv, og de som sitter med long kontrakter betaler dette til de som sitter med short kontrakter på funding tidspunktet (som kan være feks 3 ganger i døgnet). Og motsatt.

Det vil altså si at en ved å se på funding raten kan si noe om hvor ivrige markedet er på å kjøpe swap kontrakter over eller under index prisen. Og det kan i perioder gi noen veldig interessante arbitrage muligheter ved å kombinere swap og futures kontrakter, ved å feks akkumulere funding på swap mens en hedger med futures.

7 Likes

Jeg tror mye på slike historier og derfor er en relativ god hodler.

Det er slikt markedet fungerer, dessverre.

“Cue us - What flavour of dip would Sir prefer this morning? Flash crash? Liquidity hunt? Ah, excellent choice! The End of the Bull Market it is!”

Er en slags OHS på gang her nå

Artig å følge sentimentet her på TI også. Nå er både bulls og bears avventende med å fortelle hvor skapet skal stå og hvem som har rett når det gjelder krypto. Noe ganske annet for et par dager siden.