Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Når hørte du om bitcoin første gang?

  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • Hva er bitcoin?

0 stemmegivere

  • Betyr dette at korrelasjon plutselig er bare tull
  • Betyr det at antall transaksjoner vil gå opp i Bitcoin
  • Betyr det at Bitcoin boblen kommer til å sprekke

0 stemmegivere

Bare død fisk følger strømen :wink:

1 Like

Noe av grunnen er kanskje at flere hodler?

1 Like

Så du går for: “Betyr dette at korrelasjon plutselig er bare tull”?

Bitcoin mining beregnet til å bruke mer strøm enn Irland. Har dette potensiale til å sende kursen nedover etterhvert som det blir bedre kjent? Ganske usexy i disse grønne tider…

2 Likes

Nei jeg har ikke svart på pollen.

Ifølge chartene har antall transaksjoner i ETH korrelerer bedre med ETH-pris, enn antall transaksjoner i Bitcoin i forhold til Bitcoin-pris, etter månedsskiftet mai/juni i år. Det ser alle.

Men Bitcoin-kursen har mer enn tredoblet seg.

Så total dollarverdi for Bitcoin-transaksjoner er mer enn tredoblet siden ca månedsskiftet mai/juni 2017.

Total dollarverdi for Ethereum-transaksjoner har økt enda mer. Det kan se ut som at antall transaksjoner har 9-doblet seg, mens kursen har beveget seg under ATH siden midten av juni.

Jeg tror også Bitcoin en eller annen gang kommer til å være overflødig i den form den har i dag. Fordi miningen er lite bærekraftig, transaksjoner tar uforholdsmessig lang tid, høye gebyrer osv, men for meg blir alternativene flåsete.

Ellers vil jeg nevne at jeg aldri har vært tilhenger av spørreskjemaer fordi jeg kan være tilbøyelig til å svare ja på alle, eller jeg savner flere alternativer. Ofte er spørreskjemaer ledende spørsmål/alternativer og er utformet så de påvirker deltakeren. Akkurat som i denne pollen.

2 Likes

Endret til short BTC

3 Likes

Kjørte akkuratt long btc her! Måtte beste mann vinne :smiley:

3 Likes

Lykke til, endret sikkert på feil tidspunkt😀

Hehe, teorien min er st pumpen i bch og ethereum flyttes pver i btc når dumpen starter

Misunner dere som tør. Og angrer som en idiot over at jeg ikke satset 5000 for fire år siden.

2 Likes

Bitcoin har per dags dato støtte på 8070$ og motstand på 8400$, slik jeg ser det. :wink:

Ble en bra dipp igår, heldigvis gikk den opp igjen idag, og jeg tok ut lette 15% gevinst. Satte en short nå. Ligger litt i minus men forventer nedgang i helgen. I USA skal de jo spise kalkun hele helgen og kanskje Mafiaen i Sør Korea benytter anledningen til å dumpe BTC for å kjøre mer pump i BCH.

1 Like
1 Like

Det er viktig å mine bitcoin :blush: Tenk hvor mye som er brukt på å utvinne andre edle ressurser.

Edit: Liker forøvrig at Bitcoin betegnes som et land.

1 Like

O`ja det er mange industrier som krever store mengder strøm… Der har Norge i det minste et konkurransefortrinn sammenlignet med de fleste andre land i verden.

1 Like

Tydeligvis en ny bitcoin som allerede er forket. Bitcoin Diamond. Mer pirivacyfokus.
http://www.btcd.io/index.html

1 Like

Den ble forked igår. Omtrent bare kinesere som støtter den

BCD var veldig fin for meg! Hadde nesten halvparten av porteføljen i btc grunnet salg av Signatum hvor swap nyheter var rimelig negative. Så fikk jeg med meg BCD uten å ha hørt om det, på toppen av det hele var jeg innlogget akkurat når det kom på yobit så solgte før den datt. 25% ekstra btc på noen min :slight_smile:

2 Likes