Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Tok gevinst på 10500 her

Vanskelig å spå topper og jeg syns den bouncer bra nå, hvis jeg bruker tidsanalyse så har vi noen dager opptur igjen før korreksjon.

RT $10.628 i følge coinmarketcap. Nå synes til og med jeg at dette begynner å bli ridiculous. Men når jeg sier det så er det med et snev av skjegget i postkassen. Kjenner litt på FOMO følelsen.

2 Likes

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/11/Warren-om-den-spinnville-festen-i-bitcoin

Noen som vet noe mer om future noteringen?

Høres ut som noen feiter opp kalkunen før den skal slaktes!

1 Like

Interessante diskusjoner i tråden nå, veldig bra!

Liker at flere sider av “saken” kommer frem, mye god info fra flere leire her. Jeg for min del mener nå dette er et meget bra tidspunkt å sette en ny Bitcoin short. :slight_smile:

4 Likes

«gi store aktører anledning til å shorte bitcoin« er stikkordet som gjør at jeg blir usikker. Fordi det er det jeg tror jeg tar tapt mest på i aksjemarkedet, at store aktører ødelegger for oss som har trua :wink: (NAS er et eksempel jeg tenker ville hatt en helt annen kurs om det ikke var for shortere.)

1 Like

Hva kan bitcoin prises til om du snur markedspsykologien på hodet?

Synes forøvrig jeg ser denne grafen rett som det er:

2 Likes

Alle biler har 4 hjul og et ratt :wink:

Schweet! :smiley:

Jeg sa jo at du kunne putte inn LITT bare - i september :slight_smile: Det føles godt å få 100-200% avkstning på enhver sum, 10K eller 100K :slight_smile:

Jeg har tatt ut mitt opprinnelige beløp, og har 181% gevinst som jobber videre. Tenker å ta ut 33% til på 200% :slight_smile: Så har jeg 100% gevinst realisert på bok og og de siste 100% får stå i noen år til.

Edit: En korreksjon kommer garantert! MEN, det er f••n meg mange der ute med ufattelige summer som ikke vil at denne skal så langt ned igjen, og jeg tror hvalene kommer til å stritte imot…med en liten virkning iallefall.

3 Likes

Vi er vel en plasse mellom entusiasme og grådighet på den grafen din - eller hva tror du?

Hehe, hodet mitt er ikke enig. Jeg tenker nok veldig ulikt mange her inne men for meg så betyr 100% på 10k ingenting. Sorry, jeg vet det høres ut som en dustete ting å si, men i mitt hode så må man liksom satse hvis man først har troen på noe. Derfor jeg er all inn i Nano. Jeg vet ikke om det er den beste strategien (så langt har det ikke vært det), men jeg holder meg til plan.

Neste år blir det annerledes. Jeg har alt lagt en plan for alt jeg skal inn i neste år + når jeg skal begynne ta ned gearingen i Nano. Kryptotoget tror jeg såvidt har begynt, men nå venter jeg heller til neste korreksjon før jeg går inn, den kommer, før eller senere :slight_smile:

1 Like

Man burde jo absolutt diversifisere…! Men ellers helt enig, det er ikke % en blir rik av, det er gevinster i kroner og øre!!

4 Likes
1 Like

jeg trodde toget var gått i sommer når den låg på 2000$, jeg valgte alt coins da jeg trodde de hadde et større potensial siden de ikke hadde gått så meget. det hadde det tydeligvis ikke. fordi nå er tiden alle skal kaste seg på. En spennende tid vil jeg si, for noen kommer å ta gevinst og da spørs det om kjøpersiden kan ta imot alt som skal ut. På grafen mener jeg vi nå er mellom delusion og paradigm. Jeg holder på min alt coins og har ikke planer om å kjøpe bitcoin, men en mulig short posisjon snart i steden.

2 Likes

Jeg aner egentlig ikke. Kan godt være vi er i startgropen som enkelte sier, men når mediafokus nå har eksplodert, “tipsene” begynner å oppsøke deg (bitcoin har fylt spamfolderet mitt) og du hører historier om unger som gearer burde i hvert fall varsellampene begynne å blinke. Tror det er veldig mange, om ikke de aller fleste, som nå kjøper ene og alene fordi kursen stiger. De kommer også til å selge om kursen begynner å falle, og da er jeg usikker på hva som er en fundamentalt forsvarlig prising av bitcoin.

Fra @Ramsess artikkel:

Highlighting a big, round number like $10,000 only speaks to our emotional reaction to big, round numbers. But it doesn’t explain away the risk of this one day falling to the biggest, roundest number of all – zero.

1 Like

Sist jeg kjøpte Bitcoin lå kursen litt lavere enn Ethereum ligger i dag.
Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe noe mer på en stund, men heller trade litt, og kjøpe mer ETH. På grafen tror jeg vi er litt under media attention.

1 Like

Ja, på kortsikt er dette megarisky, og en må ta høyde for at papirtapene kan bli store.
Men jeg er PlatinaBull i det lange bildet.

1 Like