Sånn som han pizza fyren?
Haha! Synes Pål hadde uflaks… Men jada, jeg er enig i at dette er syke tider - men hvorfor ikke satse litt mens man enda er ung og kan miste litt? Jeg satset jo 50% av porteføljen, jeg solgt første innskudd (av 3 innskudd) me 200% gevinst etter ca 10 uker (noe som dekket det totale innskuddet med litt over 90%), så i praksis har jeg bare 5% av mine porteføljepenger i Bitcoin XBT og de 5% utgjør pr idag 50% av porteføljen. Så jeg ser på det som en 10x av investert beløp, og de 5% skal få stå der til dommedag (jeg har som tidligere nevnt planer om å ta ut litt mere på 200% avkastning, det er nå 155%, men lar det resterende bli der til 2020). Så få vi se. Det er jo selvfølgelig kjipt om jeg “går glipp” av den store gevinsten som nå er der, men oppsiden idag tror jeg er større enn nedsiden. Den som venter får se Jeg bruker Vipps, men jeg bruker også trading i BTC for å gi meg mer penger når jeg skal bruke Vipps.
Jeg bruker TenX-kort og “sliter” med å bruke opp btc-ene jeg har innpå der, fordi prisen (og dermed kjøpekraften min) stiger dag for dag
Edit: det er også enklere å “vippse” btc til andre som har appen enn å bruke Vipps.
Vi snakker om ulike ting. Jeg har stor tro på kryptovaluta og blockchain teknologien. Jeg har ikke tro på Bitcoin hypen. For jeg ser ikke nytteverdien av bitcoin. Jeg ser nytteverdien av Ethereum. Av Neo. Av Ethos. Men hva tilfører BTC som ikke andre altcoins gjør 100 ganger bedre?
Og oppside @holmes - du må innrømme oppsiden er begrenset ifht. når han pizzafyren betalte med BTC. Jeg innrømmer at man burde ha kjøpt BTC i 2009 eller 2013. Men ikke nå. Du har maks 10x oppside. Med Ethereum har du kanskje 20-30x. I en annen altcoin har du kanskje 100x.
Det handler rett og slett om hvor man ser størst oppside
@WallStreet - se dette:
En prosent? Greit hvis man sitter på en betydelig bankroll. Jeg må i allefall inn med 20%. Kanskje mer etterhvert men 20% er planen etter nyttår.
I’m going in. Men ikke BTC. Blir nok 3-4 altcoins fordelt på 20% av kapitalen.
Du har sikkert helt rett. Jeg tror ikke Bitcoin vil bli brukt som betalingsmiddel enda, men kanskje om noen år? Alt i denne startgropen er jo kun hypoteser, men at verdien stiger, dét tror jeg. Og se på Mcap, hvem var først. Hva sier menigmann på gata når du høre om kryptovaluta: jeg tipper de fleste har hørt om Bitcoin og ikke Dash eller Ripple. Jeg ser på dette som en mulighet, og velger å satse på BTC. Så få vi se hvem som har mest avkstning på krypto om 5 år hvis du kjøper 4-5 andre coin og holder
Angående hva Bitcoin tilfører som andre coins ikke klarer: å skape større Market Cap. Det er her pengene strømmer gjennom. Men jeg kan ikke gjøre deg klokere på dette området, for jeg er ikke spesialist, men spekulant når det kommer til krypto. Og min spekulasjon har gitt porteføljen min et løft på ca 80% på 10 uker. Og da er jeg egentlig fornøyd, men jeg skal ri bølgen til det eneste av fludium som gjenstår er kaldsvetten i nakken min…
Deal
Jeg kom over en fin Tweet igår av Russel Lamberti på Twitter. Da er Apple-kursen tatt som eksempel i dot.com-bobla, og de neste 15-20 årene:
Her er forresten noe jeg skrev for to dager siden i tilknytning til @Amateurleague om hvor vi var i chartet. Jeg kan selvfølgelig ta feil, men velger å tenke vi er der fremdeles i det lange løp.
trist at e24 ikke skriver om oppgangsdagene (noe det har vært mange av)
logikk i 2017
Bitcoins faller 2% omtales som et “gigantisk krakk”
Bitcoins stiger 10% omtales ikke i avisen fordi det blir “for dumt”
it’s everyday bro - Jake Paul
Bitcoin burde vurdere slagordet «ulovelig god avkastning»
Altså, hvis bitcoin går til 1Mill, så er jeg iallefall settled for life! Håperhåper!!
1M på 3 år? ok. Ikke umulig hvis det holder samme tempo:
1.1.2018 - 10K
1.1.2019 - 110K
1.1.2020 - 1.2M
…“Adjø” arbeidsliv som ansatt, “Hallo” arbeidsliv som ‘slabbedask & investor’!!
Skal starte firmaet “Slabbedask AS”, med slagord “I motvind blir du varm hvis du pisser”.
haha, dette er grunnen til at jeg bruker TekInvestor
Absolutt!! Du gikk rett inn på domeneshop??
Hvilket tok du? .org .com. eu .no?
Du får en bitcoin da; av dagens verdi
.no og .com er opptatt
her er listen over alle de andre variantene
https://www.uniweb.no/domene/domenesok/?domain=Slabbedask
det er ikke jeg som er eier domenet