Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Tror du den korrigerer til 0 etter å ha nådd 100k?? Du vil ikke anbefale folk å kjøpe om den skal stige til 100k??

Istedet for å fortelle folk at de ikke skal kjøpe basert på at du er pissed for at du har gått glipp av mange 1000% avkastning, så si det heller som det egentlig er: bitcoin kan være det shit (les: fremtiden), kjøp litt i tilfelle, men sjekk ut altcoinsene også. Mye interesant der!

Ikke få alle andre til å avfeie bitcoin uten videre. Du gjør dem ikke en tjeneste.

1 Like

Det stemmer. Bitcoin er en gateway drug. Vi står ovenfor et paradigmeskifte. Krypto er kommet for å bli. Jeg tror dette kan bli stort. Mye større enn det det er nå. Men her må vi snakke om det samme.

Kan BTC gå til 0? Nei, det tror jeg ikke. Kan den gå til 100k? Kanskje. Bør man derfor kjøpe BTC nå?

Svaret er nei. Det er ikke snakk om å kjøpe eller ikke kjøpe BTC, det er snakk om NÅR man skal kjøpe ifht. risk / reward.

Det du snakker om er gambling. Etter snart 10 år på aksjemarkedet har jeg sett dette mange ganger før. Man får et rally. Man selger seg ut for å kjøpe seg inn billigere men XX fortsetter videre opp. Man opplever FOMO og kjøper høyere enn man solgte. Prisen fortsetter opp. Flere og flere ser at prisen fortsetter opp. Man vil være med. Easy money, ikke sant? På et eller annet tidspunkt vil det stoppe, rett og slett fordi det ikke er flere som vil kjøpe høyere. The greater fool theory in action. Man ser kursen bremser, så snur. Noen selger. Noen som kom sent inn ryker på SL. Dette akselerer fallet. Så shortes det (å tro at man ikke kommer til å shorte BTC noe så inni granskauen med en slik parabolic move er naivt. Her snakker vi penger på gata!) – flere og flere selger, noe som igjen aksellerer fallet.

Synes du virkelig risk / reward er god i Bitcoin nå? Forklar meg hvorfor.

Anbefaler du leser deg litt opp på hva en Parabolic Pattern er.

Du vil få en motsatt bevegelse av det du nå har sett. Vi har sett det i mange aksjer. Historien gjentar seg, alltid. Hvis man studerer bevegelsene nøye, så vil du se at vi er en i en bølge 5 i BTC. De store gutta solgte seg ut for en stund siden – se på volumet. Det avtar nå.

Jeg har hele tiden ment det vil være mulig å få kjøpt BTC ned mot $6k lenge før du ser 50 eller 100k dollar – det mener jeg enda.

Jeg er villig til å vedde på det :wink:

3 Likes

Jeg kjøpte 2 bitcoin bare for gøy for 4 år siden. Solgte en i går med en grei gevinst :slight_smile:

Tror jeg skal la en halv til gå snart også beholde den siste halve i tilfelle det går i taket.

Personlig har jeg troen på at bitcoin vil bli erstattet av en teknologi som ikke trenger så sykt mye energi og som takler raskere transaksjoner. Iota? Litecoin? Ether?

6 Likes

Mange bruker Fib, så da gjør jeg også det, fra forrige “bunn”. Bouncet perfekt på 78.6

Bør du ikke trekke FIB fra bunnen?

image

1 Like

Jeg har sikret innskudd og ca 80% gevinst. Resten (309,53% gevinst) står og jobber. Den skal til under $4000 før jeg går i “null”, men fremdeles sitter med 80% gevinst :slight_smile: Sitter rolig, men nedgang er papirtap, de sees på konto og er psykologisk nedtur :slight_smile:

Edit: la til “men fremdeles sitter med 80% gevinst”

2 Likes

Hvis man går inn nå ja, men å snitte inn kan være smart - uansett nivå når den er så bull. Går den til 50K, så har jeg 15X ++ :wink:

Synes det er bra gjort av deg å advare mot dette! Jeg har ingen god magefølelse for hele denne greia.

John McAfee skrev i sitt siste innlegg på Twitter om Bitcoin og hvordan dette er en ny paradigme. Føler derfor det er passende å dra fram denne igjen:

Vær forsiktig.

3 Likes

Joda, det kan man gjøre som man vil. Mange varianter, men jeg tar det 5555, det er jo lavt og fint, kan seff ta det fra 2900 (kina-dippen), da blir det en annen dans. Man kan tegne seg ihjel…

Jeg har ingen interesser i BTC (verken long eller short), og skriver bare hvordan jeg tolker chartet. Om noen er uenige så er det helt fair. Argumenter i tilfelle på hvorfor risk/reward er god på disse nivåene for jeg ser det bare ikke :wink:

1 Like

Men om det kommer en stor korreksjon, så vil du ikke vurdere å spytte inn litt?? Trodde du nylig sa at du vurderte å ta ut litt av nano potten din for å kjøre litt inn i krypto? :smiley:

Er det bare altcoins eller Ethereum det er snakk om da?

Snakk om helomvending :wink:

Det stemmer. Men ikke BTC på disse nivåene.

Er det ikke lov å endre mening? Det stemte da. Ikke nå. Det innlegget ble skrevet 28. mai. Nå har jeg brukt de siste to ukene på å sette meg inn i kryptoverden og blitt en del klokere. Jeg har stor tro på krypto og som jeg skrev tidligere, det er kommet for å bli. BTC er mye verre å si noe om, teknologi aspektet av det tror jeg fort kan bli erstattet av noe bedre (IOTA?) men så er BTC first runner. Den har brand recognition. Og noen anser den som gull.

Hvis man kan se på det som gull er det ikke umulig at BTC kan komme opp i mcap på 1 trillion eller mer.

BTC er bare ikke så interessant for meg personlig lenger, spesielt ikke på disse nivåene. Det er såpass mange andre kryptoer der ute med mye bedre risk / reward enn BTC. Faller BTC 50% eller mer kan det være interessant.

Men igjen, min mening :wink:

1 Like

Synes også det høres fornuftig ut at vi vil se de største %-vis økninger fra nå i andre krypto enn Bitcoin, da den har gått utrolig mye allerede.
Men ,klart man kan ta feil-Bitcoin kan for alt jeg vet 20-doble seg det neste halvåret-året.

Jeg tøyser nå bare litt med deg :slight_smile: Det er HELT lov å endre mening - og ikke minst fornuftig og sunt!!

1 Like

Ja, men hvor lenge har ikke du sagt at man ikke skal kjøpe bitcoin? Det er mye enklere for deg å anbefale å ikke å kjøpe enn for meg å anbefale å kjøpe NÅ. Det er jo ny ath hver dag. Og konsekvensen av tap er alltid større enn konsekvensen av å gå glipp av fortjeneste. Og hvis du tar feil, så kan du alltid lene deg tilbake på erfaringen din og tekniske analyser. “Men, men, dette ER jo galskap. Se her, alle tidligere grafer lik denne tilsier at vi burde fått en korreksjon.”

Får vi en korreksjon? Jeg håper det! Jeg har en stor sum ventende om dette skjer. Men jeg kjøpte meg også inn med en sum på over 10k/btc og angrer ikke på det! Jeg ble kvalm av å se på at btc bare steg og steg.

Du snakker som om det er all in or nothing. Du kan spre risikoen ved å bare bette litt på bitcoin istedet for å være helt ute. Du trenger ikke gå all in enda. Og spre gjerne over flere kryptoer. Jeg er ikke 100% på bitcoin selv om jeg forsvarer bitcoin med nebb og klør. Det er bare det at det kun er bitcoin som blir bashet her inne.

Jeg er 50% bitcoin, 25% ethereum og 25% annet. I vår/sommer var jeg 100% ethereum. For da trodde alle at ethereum skulle ta over bitcoin (ja, tenk, dette har vært oppe før - et paradigmeskifte hvor bitcoin ville miste tronen sin). Ethereum var ganske nær. Opp mot 30-40% av markedsandelen når bitcoin var nede i 50-40% om jeg ikke husker feil. Se hvor vi er nå. Bitcoin har over 60% av markedsandelen. Nr. 2 (ethereum) har under 10%.

Jeg er ikke låst til én krypto, men jeg prøver å følge og skifte i takt med markedet. Jeg har brukt mange timer hver dag siden i vår. Det er slitsomt og jeg prøver å komme meg vekk fra det. Men det er som et dop!

Hva om dine erfaringer fra aksjemarkedet ikke er like aktuelle her? Kortsiktig kan det stemme. Husker du Kina-ban (nr. X) i høst? Voldsom korreksjon! Peanuts i forhold til hvor vi er nå… Jeg tenker long. Og tenker du long vil neste korreksjon også være peanuts.

Ikke glem at dette er en teknologi (tenk facebook, snapchat osv), en store of value (gull), en valuta m.m. Det er noe helt nytt som ikke kan sammenlignes med noe annet. Snitt deg inn. Kjøp litt og litt. Spre risikoen. Ikke vær så stolt og bastant og vær helt ute av bitcoin.

Og vet du hva som kommer til å skje om bitcoin korrigerer til summene du snakker om? Da vil altcoins falle enda mer! Om folk mister tillit til bitcoin, mister de tillit til krypto generelt. Så rådene dine om å heller investere i altcoins når “bitcoin garantert kommer til å kræsje”, er rævva. Invester i kryptomarkedet generelt, og det betyr pr. i dag med størst andel i bitcoin.

1 Like

Sånn som det har gått i det siste mener jeg også at det er lurt å være forsiktig. For de som har sittet inne en stund er det kanskje også lurt å ta litt gevinst. Jeg syntes det er veldig bra at folk har forskjellige meninger, Samme med Nano trådene, så er det fint å ha litt diskusjoner så lenge man kan vise til litt research som støtter de meningene man har.

Og jeg syntes det er lagt frem en del “bevis” på at Bitcoin kan få et fall i den nære fremtid. Jeg sitter også klart med noen små summer skulle det skje :slight_smile:

1 Like

Tar sjansen og velger å holde mine BTC gjennom helgen.

Om det var et smart valg :man_shrugging: hvem vet, men trenger ikke de pengene nå. Kanskje realisere noe… men samtidig, er det nødvendig?

1 Like

Ja, men hvor lenge har ikke du sagt at man ikke skal kjøpe bitcoin?

Jeg ble vel bear når BTC bikket $10-11k.

Og konsekvensen av tap er alltid større enn konsekvensen av å gå glipp av fortjeneste.

Nettopp. Derfor synes jeg det er dårlig r/r på disse nivåene.

Får vi en korreksjon? Jeg håper det! Jeg har en stor sum ventende om dette skjer. Men jeg kjøpte meg også inn med en sum på over 10k/btc og angrer ikke på det! Jeg ble kvalm av å se på at btc bare steg og steg.

Det du beskriver er jo akkurat det jeg beskrev lenger oppe – FOMO.

Du snakker som om det er all in or nothing. Du kan spre risikoen ved å bare bette litt på bitcoin istedet for å være helt ute. Du trenger ikke gå all in enda. Og spre gjerne over flere kryptoer. Jeg er ikke 100% på bitcoin selv om jeg forsvarer bitcoin med nebb og klør. Det er bare det at det kun er bitcoin som blir bashet her inne.

Hvorfor føler du du må forsvare BTC fordi den blir bashet? Tror ikke BTC bryr seg så mye om den blir bashet for å være helt ærlig… :wink:

Hva om dine erfaringer fra aksjemarkedet ikke er like aktuelle her? Kortsiktig kan det stemme. Husker du Kina-ban (nr. X) i høst? Voldsom korreksjon! Peanuts i forhold til hvor vi er nå… Jeg tenker long. Og tenker du long vil neste korreksjon også være peanuts.

Jeg har ingen formening om long, som jeg skrev lenger oppe. For alt jeg vet faller den til 14-15 og fortsetter til 50. Men OM man skal gå long, så er uansett ikke disse nivåene noe å kjøpe på – men det er igjen, min mening. I mitt forrige innlegg skrev jeg BTC er interessant under 10k. TA video jeg så tippet fall til 2k. Jeg tror ikke den skal så langt ned. Men jeg er 100% overbevist om at jeg kan kjøpe BTC under 10k innen 4 uker.

Ikke glem at dette er en teknologi (tenk facebook, snapchat osv), en store of value (gull), en valuta m.m. Det er noe helt nytt som ikke kan sammenlignes med noe annet. Snitt deg inn. Kjøp litt og litt. Spre risikoen. Ikke vær så stolt og bastant og vær helt ute av bitcoin.

Teknologien (Blockchain) er ikke det samme som Bitcoin. Og jeg har mye mer tro på Tangle (IOTA) enn blockchain i utgangspunktet. OM man skal gå for blockchain så gå i det minste for noe som ikke er så tregt og ressurskrevende som bitcoin! Men nå snakker vi forbi tema her – som er bitcoin, ikke blockchain.

Og vet du hva som kommer til å skje om bitcoin korrigerer til summene du snakker om? Da vil altcoins falle enda mer! Om folk mister tillit til bitcoin, mister de tillit til krypto generelt. Så rådene dine om å heller investere i altcoins når “bitcoin garantert kommer til å kræsje”, er rævva. Invester i kryptomarkedet generelt, og det betyr pr. i dag med størst andel i bitcoin.

Jeg har aldri sagt «innvester heller i altcoins når bitcoin kræsjer». Jeg mener at det er bedre r/r i altcoins enn bitcoin akkurat nå. HVIS man absolutt skal inn. Jeg spurte i insiderchatten tidligere i dag om folk trodde alts ville falle om BTC falt. De fleste sa ja. Så da kommer jeg til å avvente å kjøpe alts også.

Det er også en enorm x-factor når det gjelder BTC. Og det er hvordan futures handelen vil påvirke prisen på BTC. Som nevnt lenger over mener jeg mange hedgefond kommer til å gå aggressivt ut og shorte BTC. Det er en no brainer på noe som er parabolic. Spørsmålet er bare om dette vil påvirke prisen på BTC eller ikke. Jeg tror det vil det.

2 Likes

Rykter om Korea ban og kursen faller. Tror dette vil bli en finfin shorte-Weekend!

1 Like