Ja, men hvor lenge har ikke du sagt at man ikke skal kjøpe bitcoin?
Jeg ble vel bear når BTC bikket $10-11k.
Og konsekvensen av tap er alltid større enn konsekvensen av å gå glipp av fortjeneste.
Nettopp. Derfor synes jeg det er dårlig r/r på disse nivåene.
Får vi en korreksjon? Jeg håper det! Jeg har en stor sum ventende om dette skjer. Men jeg kjøpte meg også inn med en sum på over 10k/btc og angrer ikke på det! Jeg ble kvalm av å se på at btc bare steg og steg.
Det du beskriver er jo akkurat det jeg beskrev lenger oppe – FOMO.
Du snakker som om det er all in or nothing. Du kan spre risikoen ved å bare bette litt på bitcoin istedet for å være helt ute. Du trenger ikke gå all in enda. Og spre gjerne over flere kryptoer. Jeg er ikke 100% på bitcoin selv om jeg forsvarer bitcoin med nebb og klør. Det er bare det at det kun er bitcoin som blir bashet her inne.
Hvorfor føler du du må forsvare BTC fordi den blir bashet? Tror ikke BTC bryr seg så mye om den blir bashet for å være helt ærlig…
Hva om dine erfaringer fra aksjemarkedet ikke er like aktuelle her? Kortsiktig kan det stemme. Husker du Kina-ban (nr. X) i høst? Voldsom korreksjon! Peanuts i forhold til hvor vi er nå… Jeg tenker long. Og tenker du long vil neste korreksjon også være peanuts.
Jeg har ingen formening om long, som jeg skrev lenger oppe. For alt jeg vet faller den til 14-15 og fortsetter til 50. Men OM man skal gå long, så er uansett ikke disse nivåene noe å kjøpe på – men det er igjen, min mening. I mitt forrige innlegg skrev jeg BTC er interessant under 10k. TA video jeg så tippet fall til 2k. Jeg tror ikke den skal så langt ned. Men jeg er 100% overbevist om at jeg kan kjøpe BTC under 10k innen 4 uker.
Ikke glem at dette er en teknologi (tenk facebook, snapchat osv), en store of value (gull), en valuta m.m. Det er noe helt nytt som ikke kan sammenlignes med noe annet. Snitt deg inn. Kjøp litt og litt. Spre risikoen. Ikke vær så stolt og bastant og vær helt ute av bitcoin.
Teknologien (Blockchain) er ikke det samme som Bitcoin. Og jeg har mye mer tro på Tangle (IOTA) enn blockchain i utgangspunktet. OM man skal gå for blockchain så gå i det minste for noe som ikke er så tregt og ressurskrevende som bitcoin! Men nå snakker vi forbi tema her – som er bitcoin, ikke blockchain.
Og vet du hva som kommer til å skje om bitcoin korrigerer til summene du snakker om? Da vil altcoins falle enda mer! Om folk mister tillit til bitcoin, mister de tillit til krypto generelt. Så rådene dine om å heller investere i altcoins når “bitcoin garantert kommer til å kræsje”, er rævva. Invester i kryptomarkedet generelt, og det betyr pr. i dag med størst andel i bitcoin.
Jeg har aldri sagt «innvester heller i altcoins når bitcoin kræsjer». Jeg mener at det er bedre r/r i altcoins enn bitcoin akkurat nå. HVIS man absolutt skal inn. Jeg spurte i insiderchatten tidligere i dag om folk trodde alts ville falle om BTC falt. De fleste sa ja. Så da kommer jeg til å avvente å kjøpe alts også.
Det er også en enorm x-factor når det gjelder BTC. Og det er hvordan futures handelen vil påvirke prisen på BTC. Som nevnt lenger over mener jeg mange hedgefond kommer til å gå aggressivt ut og shorte BTC. Det er en no brainer på noe som er parabolic. Spørsmålet er bare om dette vil påvirke prisen på BTC eller ikke. Jeg tror det vil det.