Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

I begynnelsen var det greit å få lønn i bitcoin, men jo høyere prisen blir jo mer heller jeg mot å ta lønnen i norske kroner, sier han.

Lørdag ettermiddag koster en bitcoin 15.355 dollar, det vil si 127.459 kroner.

What? Selvfølgelig vil du ha lønn i BTC? Litt merkelig at en som jobber mot BTC ikke tror på at den skal videre opp? Jeg ville tatt lønn i BTC - i allefall når jeg så den begynte å gå (som han kunne gjort).

bitcoin10des

artig med en 1000 lapp ca som innskudd :slight_smile:

3 Likes

Enda en tulling som ikke aner hva han prater om, med tanke på at Bitcoins markedsverdi i den store sammenhengen er mikroskopisk

1 Like

Vel, om den fortsetter å stige med 150% i måneden… :smirk:

Tittelen på artikkelen er vel egentlig på kanten til clickbait. Bitcoin er nummer 13 på en liste av 30 trusler mot markedet i 2018.

1 Like

LOL @ housing bubble bursting in Norway :slight_smile:

Men jeg ville ikke kalt Bitcoin og samlet krypto markedsverdi for mikroskopisk… i tillegg er det etter hvert mange selskaper og nyoppstartere som baserer seg innen denne sfæren. Så et krasj vil ha ganske dramatisk effekt, og vil kunne spre usikker til særlig tek industri, men også aksjemarkedene generelt, tilgang på investeringskapital, etc

1 Like

Spenstig at de faktisk kjører live etter all tvilen. Neste runde galskap inc!

19k next

Morro at Norge kom med om ikke annet. Selv om de droppet å fortelle det i artikkelen lol😀

Synes denne dekker en hel del folk på tekinvestor

9 Likes

Vanskelig å si :slight_smile: Men når den har vært på 17-18K, så vil den gjerne tilbake :wink: Og det vil vi også :smiley: :smiley:

Edit: Fikk du satt ordre på bunn? Traff bra der!

1 Like

ja blir fin denne nå tror jeg, bare å følge med :slight_smile: men er det auto selg på long posisjon? Ser det grønne “metere” på siden som fylles opp, 3/5 der nå. Selges automatisk når det er fullt? Vil gjerne sitte så lenge som mulig å ikke få autosolgt kontraktene liksom

Forskjellen er at folk her inne har argumentene på plass for å det de skriver…

1 Like

Nei, du må selge/kjøpe selv, alt ettersom som du har short eller long. Du selger bare samme antall kontrakter om du kjøpte :slight_smile: Du kan velge et nivå og sette det (og håpe det går inn i natt el.l.), eller du kan trykke nede helt til høyre for å selge på Market-prace.

De grønne boksene som fylles opp etterhver er hvor langt frem i køen du salgsordre er (eller kjøpsordre om du er short) :slight_smile:

Tja… Er ikke helt enig i den.

2 Likes

Takker :slight_smile: rota litt først når jeg skulle kjøpe kontrakter, så bunnen kunne vært mye lavere. Men inne nå så sitter Long 25x på 14553 $ :slight_smile:

Bitmex-spørsmål: Hvordan fungerer det at man kan endre Leverage på posisjonen din underveis? Mulig jeg har misforstått dette, men gjør ikke at at man kan senke leverage om man nærmer seg å bli likvidert, og deretter øke om kursen stiger? Er jeg helt på jordet her?? haha

Det er helt klart fundamentale svakheter for Bitcoin da

ja lurer jeg også litt på, og hvor mye under inngang settes leverage/Liq på automatisk? -10% ?

Joda, som alt annet - men at “folk her inne har argumentene på plass” er vel relativt løst uttalt :slight_smile: Det er mange uttalelser/synsinger, og ikke bestandig så veldig objektivt, selvutforskede konklusjoner. Å poste noe noen andre har skrevet er jo greit, men kildekritikk/egen verifisering synes jeg er viktigere. Men mye god info som kan settes sammen :wink:

2 Likes

Hadde 100% feil men sånn er livet :slight_smile:
takk gud for stoploss…