Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Når du endrer leverage, så endrer du også antall innsats (XBT), så da blir det "billigere å øke leverage og vice versa. Bare prøv deg frem :slight_smile: Men om du nærmer deg kiq, så bør du har mer på konto om du vil senke leverage, siden du må bruke mer “penger”.

Jeg og Evil og cagey har vel kmmet frem til 5% sikkerhetsmargin før kontoen er tom.

2 Likes

Grei oversikt her :slight_smile:

Vi er LOOONG!! :wink:

det er alikevel stor forskjell på de som sier at det er en boble uten noen argumenter og de som tenker hvorfor “skal strømforbruket til bitcoin mining være høyere enn Irlands totale forbruk.” eller 250kwh per transaksjon (noe som er mer enn det de fleste her bruker gjennom en uke i hjemmet)

ELLER DENNE HER

https://bitcoinfees.info

GALSKAP

5 Likes
1 Like

Ja, jeg er enig - det er mye strøm :slight_smile: Huff… Men det hindrer ingen i å faktis kjøpe eller sende BTC, så da ser jeg ikke på det som en faktor. Jeg det tviler jeg på så mange andre gjør. Det er iallefall det siste jeg tenker på når jeg overfører BTC. Jeg synes mer synd på de barna som syr klærne folk kjøper på H&M :wink: DET er kjipt det…

Wallstreet, dere er long på bakgrunn av at short posisjonene i BTC er lave for tiden?

16 dollar per bitcoin transaksjon er GALSKAP da… Dessuten kan man ikke bruke difficulty systemet for å senke forbruket. Det er dessuten kun i Norge at strøm er gratis.

1 Like

Men er det egentlig så mye strøm? Det kommer ann på hva man sammenligner med.

• The energy that Bitcoin consumes in a year would only last the U.S. for 19 hours.
  • Bitcoin uses only 20% of the energy from a single coal power plant in Taiwan
  • The Three Gorges Damn in China produces three times as much electricity as Bitcoin consumes
  • The U.S. produces more electricity from a single Geothermal plant than Bitcoin requires
  • 17 NSA Data centers together consume more electricity than Bitcoin
  • Google used about double as much electricity in 2015 than Bitcoin does today

1 Like

Men at en bitcoin transaksjon koste 250 KwH er jo utrolig mye

2 Likes

Jada, $16 er mye relativt til mange andre ting, men det er fremdeles bare 1‰ av 1 BTC. Men hva er poenget ditt, bortsett fra at du synes det er mye? Det er det jeg lurer på. Tenker du at det har en reell innvirkning på noe? Bortsett fra at de som faktisk miner frem det vi kjøper/selger/trader får betalt for jobben de gjør?

Ja, det er galskap og de som er uenige er bare de som tviholder på håpet og hypen…

Bitcoin per i dag er ubrukelig, og kommer ikke til å overleve i denne formen-det kan jo ingen være uenige i!?

De som kjøper Bitcoin per i dag aner stort sett ikke hva de kjøper…

6 Likes

“Vi” er (overtallet :wink: ), ergo de som er bull!

Jeg bruker denne siden for å følge litt med på det generelle sentimentet i BTC:

https://datamish.com/dashboard/db/btcusd?refresh=10s&orgId=1&var-rate_interval=1h&var-rate_type=last_price&var-sentiment_interval=1h

Her kan du bytte mellom timer og annet.

Poenget mitt er at bitcoin, uten de nødvendige oppdateringene; aldri kan bli en valuta du kan bruke på matbutikken. Ihvertfall ikke når avgiften for hver transaksjon blir for stor.
Oppdateringene av software er allikevel uansett ikke nok alene for å stoppe den økende strømforbruket. Tror at hvis myndighetene bestemmer seg for at strømforbruket blir for stort, ja da kommer rasjonering av strøm.

2 Likes

Alle bør lese artiklene postet av NoBrain over… De lister opp, dog noe overfladisk, en del grunner til at Bitcoin er langt i fra det de fleste tror og hvor håpløse mange av argumentene til “menigheten” er når en ser på faktiske realiteter…

Rart jeg gjør det da, via TenX-kortet. Selv om det er indirekte. Men har klokketro på at de løser skaleringsproblemet slik at vi kan betale direkte med bitcoin til slutt også!

1 Like

Men unnskyld at jeg spør, hva pokker er poenget om Bitcoins er dyrere, tregere og ikke heller tilbyr anonymitet eller ekte desentralisering. Hva er argumentet for a bruke det da liksom??

Takk :slight_smile: Det var bedre (uten å høres ut som en kverulant) med noe mer utfyllende enn at “det er dyrt”. Helt enig i alt du skriver, og jeg tror heller ikke BTC slik det er nå kommer til å fungere, eller: det kan ikke fungere. Men man vet jo ikke hva fremtiden vil bringe oss av teknologiske hardware som kan endre dette. Uansett, jeg utnytter “boblen” som den har vært kalt i en evighet og prøver å tjene penger på det. Det er mitt eneste mål med dette “tullet her” (sitat: @cagey2 ) :wink: Forøvrig mitt favorittsitat på TekInvestor noensinne.

Tja @babyrage @WallStreet og andre, det er jo for så vidt synsing alle driver med her eller? Hva er det som tilsier at Bitcoin skal masse oppover mest sannsynlig? Eller hva tilsier at den skal krasje?
Ser ikke noen fundamentale begrunnelser for det ene eller det andre, selv om jeg heller mot at det er en boble som vil sprekke en dag. :open_mouth:

Har litt penger i ETH, men tåler fint å tape det.
Håper dog for alle her at jeg tar feil, og at alle blir mangemillionærer og vel så det :slight_smile: Jeg har jo, som folk flest, lite kunnskap om krypto generelt.
Det gjelder nok de fleste som har investert også.

2 Likes

Bitcoin har heller ikke noen økonomisk/sosialøkonomisk gevinst. Det er i stor grad KUN preget av spekulanter som kaster seg på noe “nytt” og kan i værste fall øke forskjellene i samfunnet.

Dessuten er bitcoin som konsept helt avhengig av at kursen øker fram mot 21 millioner enheter samtidig som psykologien gir større etterspørsel etter bitcoin.

1 Like