Den siste uken har jeg blitt konvertert, og jeg støtter ikke lenger “tiltaket” Bitcoin.
Mulig jeg kommer til å trade litt, men ikke mye.
Det var Iota og denne videoen som fikk meg til å se “lyset”.
Den siste uken har jeg blitt konvertert, og jeg støtter ikke lenger “tiltaket” Bitcoin.
Mulig jeg kommer til å trade litt, men ikke mye.
Det var Iota og denne videoen som fikk meg til å se “lyset”.
Jag har aldrig kjøpt en bitcoin, inga planer om det heller. Men synes det fenomenet som oppstår nå i børs verden er interessant å følge.
Misstolka ikke mine memes som en bullish kommentar, må ju gjøre noe for å vinne denne månedens tekinvestor. Tenkte gi ett til forsøk på Funcom forumet imorgen.
er ikke det i strid med intensjonen med bitcoin om å unngå en tredjeperson?
Hvorfor har du mer tro på eth enn btc, da? Ethereum må også forke for å skalere, men historisk sett har forkene i ethereum gått glatt gjennom.
Tror alle nocoiners (takk @babyrage ) at siden det ikke ble noe av segwit2x-forken, så vil bitcoin aldri kunne skalere? Det var siste forsøk på å nå konsensus om skalering? Før segwit kom (soft fork som har økt transaksjonshastigheten og redusert -kostnadene), hvor mange her som visste at noe som det kunne implementeres? Eller kom det, som hos meg, bare som en positiv overraskelse fordi jeg ikke kan det fnugg om koding? Hvordan kan dere i 2017 så bastant si at bitcoin-teknologien er gammeldags når dere ikke har peiling på dette? Om det i morgen lanseres en “super atomic fast lightning upgrade” som gjør at bitcoin kan skalere i det uendelige og alle transaksjoner er mikroskopiske, ville dere da sagt “men inni hæ****e, dette hadde jeg aaaldri trodd!!!” Kan ikke være mulig!!!, eller “ja, vi er jo i 2017, teknologiske fremskritt går raskere for hver dag”?
Har dere tenkt på at 1MB-blokkene er det som gjør bitcoin sikkert? Hvordan ville alle disse andre coinsene oppføre seg om de hadde like mange transaksjoner som bitcoin? Hva når Lightning Network implementeres på bitcoin? Vil dette komme som et sjokk, selv om det har vært snakk om lenge?
Se dette snuttet om skalering (og forøvrig alt av Andreas på Youtube):
Jeg er ikke firkantet, svart/hvit. Inntil Kiwi tar bitcoin, er dette den beste løsningen.
“…seven network effects of Bitcoin are (1) Speculation, (2) Merchants, (3) Consumers, (4) Security [miners], (5) Developers, (6) Financialization and (7) Settlement Currency are all taking root at the same time and in an incredibly intertwined way.” - Trace Meyer
Vi er på (1) Speculation.
Interessant å følge med ja, det er jo den flokkmentaliteten man også ser i typiske bobler, pyramidespill etc, som til slutt lar mange sitte igjen med skjegget i postkassa. Og igjen, jeg vet ikke om Bitcoin, andre krypto eller alle krypto vil vise seg å være det, eller å være geniale investeringer.
Bare forbeholder meg retten til å være skeptisk
@anon32514480 jeg satset 15.000 kr på Eth, noe som var “til overs” etter å ha øket mer i Nano. Da tenkte jeg at jeg gambler de kronene på Eth, siden Bitcoin nå er "the flavour of the month (eller year ) så har alt en ende. Ingenting vokser i himmelen tenker jeg, så da gamblet jeg litt på at Eth blir det “neste store”. Så som du ser så har jeg ingen god begrunnelse, og taper jeg de pengene så er det helt greit,da har jeg vært med hvertfall!
Håper han meldte inn den gevinsten til skattemyndighetene. Kjipt å få 6-7mill i baksmell
Går vel bra så lenge han ikke bruker Nordea
Wallstreet, ser det var et byks i BTC Long posisjon 22:18. Hva tenker du om kursen videre, ved midnatt?
Da var det greit å væra long gett:
syke bevegelser på noen minutter over midnatt CBOE er nede også hehe
Hvorfor ligger BTC på Coinbase konstant 3-400$ høyere enn på Bittrex?
Fordi børsene ikke er syncet opp mot hverandre. Bruker du en børs i sør-korea kan du risikere å betale $2-3000 mer ifht. amerikanske kryptobørser.
Prata med han ene på jobb nå, han sa han hadde kjøpt Bitcoin i helgen. Ville ikke si hvor mye han hadde kjøpt men han sa han var 20% i pluss allerede. Han sa det var bra han ikke kjøpte når han tenkte pga. det jeg hadde sagt om “topp” osv. så han hadde fulgt med på kursen, ventet og så kjøpt på rundt 13-14k.
Uff da… han kommer til å tape 90% av sin investering om han ikke selger rimelig kjapt!
Det tviler jeg sterkt på.
Se artikkelen som NoBrain postet litt lengre opp i tråden:
Den oppsummerer det ganske greit. I tillegg til det som står det så spiller også begrensningene i innskudd/uttak på de forskjellige børsene en stor rolle. Er ikke så greit å drive arbitrage når du for eksempel kun kan sette inn JPY på en børs og kun ta ut USD på en annen for eksempel…
Det eneste som er sikkert, er at interessen for Bitcoin internasjonalt er enorm.
Om det krasjer snart eller ikke, blir bare vill gjettning.