Ja, han fortalte alle i lunsjen om de 20-25% han hadde tjent ila. helgen. Mens jeg satt å så ned i salaten og tenkte “din dust… BTC skal krakke. Den MÅ krakke… Bare vent å se… Mohahaha…”
Jeg ser for meg denne lunchen
Poenget mitt er at det tar litt tid å kjøpe Bitcoin og annen kryptovaluta. Om du tenker en, to eller tre dager frem i tid når du snakker med folk som ikke har handlet før så kan du ikke mene på kort tid. Om du mener at det kan være lurt å kjøpe krypto på et eller annet tidspunkt, når dumpen kommer eller når det måtte være, så er det lurt å få penger på plass så det går å faktisk handle når den kommer. Om den kommer. Selv mener jeg vi allerede har hatt en ny dump, og snart er på vei til nye høyder.
Det er klart. Men det er viktig å snakke om premiss for diskusjonen. Mitt poeng med å argumentere for å ikke kjøpe Bitcoin har utelukkende med akselerasjonen på prisutviklingen å gjøre. Etter så mange år i finansmarkedet har jeg aldri sett noe som har gått opp, så fort, uten å korrigere, og da mener korrigere (-30-50%). Det er lurt å sette over penger og vente på dumpen, absolutt, spesielt når ingen vet hvor toppen er. Jeg ser rent teknisk på BTC og tenker, nå nærmer det seg en korreksjon. Og jeg hadde rett i det korte bildet. Det kan godt være du får rett i det lange bildet, men da må vi snakke om fundamentale forhold og ikke tekniske. Vi må snakke utifra samme premiss.
Jeg mener fremdeles det vil komme en mye større korreksjon. BTC følger Elliot wave ganske bra, så vi får se. Regner fremdeles med jeg får kjøpt rundt $10k eller under. Da kan det være lurt å ha penger klare til å ta i mot som du sier…
Hvilken tidshorisont har du på ta som sier at den går til 10k eller under? Jeg er litt arg for at jeg ikke kunne kjøpe i helgen, venter fortsatt på at overføring skal komme frem til bitcoinsnorway. Men sier ta jeg bør avvente så er det mulig jeg gjør det
Jeg har bare sett generelt på trend og sett disse opp mot Elliot wave som @babyrage har skrevet en del om. Jeg vet ikke om jeg tegner strekene riktig, men tenker BTC er i en bølge 3, eller 4, dvs den fint kan gå mot $20k før en korreksjon, gjerne litt høyere også. Bølge 5 er det store nedsalget jeg venter på (-30% eller mer). Kan poste chart litt senere
Takk for forklaring. Setter pris på om du tar av tiden din for å dele chart også. Bruker ikke ta så mye selv, men ser at det er fornuftig og liker å lese det dere andre kommer med av ta
Interesting - det tror jo jeg også på kort sikt, som jeg skrev oppforbi, kan godt teste 20k og overshoote, men så skal den ned.
Men ser også i ditt chart det er mulighet for en OHS, om noe skjev. Er du enig i den? Dobbeltopp eller OHS? Må nesten få en dobbel-topp først kanskje…
Ja en OHS er mulig, men først må vi ta ut topp.
Jahopp, tok ut ATH nu. It’s not over until the fat lady sings. Ser sikkert $26.000 i uka, eller imorgen, eller om 2h, eller typ … snart.
Se denne @Ginzink - spol til ca. 3:00 min ut i videoen så begynner han på analysen. Denne gir en pekepinn på price movement ifht. Elliot wave. Også j… interessant det han sier om futures som kommer ifht. de folka han kritiserer (han ble naturlig nok hudflettet i kommentarfeltet etter denne videoen og måtte fjerne den fordi kommentarene haglet, men noen har reuploaded den nå ).
Helt enig! Cboe Futures var SUPERBULL, og det ser vi alle. Blir en spennede uke, og på mandag erdet CME Futures. Hold your breaths.
Spennende!
Altså om bitcoin faller mer enn 80% fra ath vil det være den femte gangen i løpet av de siste 5 årene. -40% har skjedd så mange ganger at jeg ikke gidder å telle. Det er ikke så veldig søkt å forvente det. Spesielt med tanke på hvor mange totale nybegynnere som har kjøpt nå.
Jepp, det jeg også tenker. Duppen i helgen var mye kortere enn jeg forventet. Derfor tror jeg ikke vi har sett duppen JEG venter på enda. Hvis den ikke kommer får jeg sitte der med skjegget i postkassen. Heldigvis er det snart jul, så skjegget blir ikke helt bortkastet
Takk, skal få sett denne snart. Ellers gode innspill her, så 26 000 er gjerne ett bra punkt å selge før om jeg kjøper tross min skepsis på nåværende nivå.
Hehe 26k ja… Hva skal man si? Never underestimate stupid!?
I videoen så mener han at når Bitcoin krasjer på rundt 20k så vil altcoinsene ta en “shot to mars”. Tidligere har vi sett at altcoinene har falt sammen med Bitcoin, så er det noe rett i denne “shot to mars”-påstanden?