Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Høres ut som en dårlig deal med 40% cut

Ekstremt dårlig deal for din del. Vanskelighetsgraden på BTC stiger jo konstant.

En veldig god deal - for din bekjente.

Risikofri gevinst på 133%

http://www.peterwarren.no

Lol! Spør deg selv hvorfor f… han ikke tar hele kosten og profitten selv!?

Bortsett fra at vi Nordmenn ikke får handle på gemini

1 Like

Jeg har ikke peiling men slik det legges fram høres det ut som en god deal for meg. 40% er jo en høy cut, men hadde du gjort dette på egenhånd? Nei. Er det mye penger? Ja. Vil vanskelighetsgraden øke? Ja. Spør ham om det.

Når det gjelder at han ikke vil ta kostnaden selv synes jeg ikke det er så rart. Han har vel investert en god slump selv fra før, og har kanskje ikke så god likviditet.

men jeg kjenner absolutt ikke dette markedet. Selvsagt sitter han godt i det. Men hvis tallene du (han) oppgir stemmer, over tid, er det jo tross alt en veldig god investering. Spørsmålet er om de stemmer over tid.

Hva med å spørre om dere kan dele på investeringen, og høre hva han sier?

1 Like

Enig med @VargVemund, dette er en kjempedeal for deg.

Ser flere uttaler seg bombastisk uten å ha peiling på hva de snakker om. At det er en god deal for din venn også, som får 40% cut uten risiko betyr ikke automatisk at det er en dårlig deal for deg.

Med dette regnestykket får du investeringen din tilbake på cirka 100 dager med dagens pris og vanskelighetsgrad. Vis meg en bedre investering enn det. Antminer S9 er utsolgt overalt, og du må ut med 40-50K per stk på Ebay/Amazon. Her får du de i praksis for 32K per stk innregnet din venns cut, samtidig som du slipper strømregning og å drifte dem om jeg forstår deg rett.

Vanskelighetsgraden øker hele tiden. Og at det er like lønnssomt å mine om 6 måneder som det er nå tviler jeg sterkt på. 100 dagers ROI er absurd og gjør at svært mange aktører bygger farmer for å ta del i lønnsomheten. Men, oppsiden her er så enorm, og man kan tåle kraftig nedgang i ROI, at så lenge man er kjent med risikoen i kryptomarkedet(VIKTIG) er BTC-mining kanskje den sikreste kryptoinvesteringen man kan gjøre for øyeblikket.

2 Likes

Jeg er interessert i tilsvarende deal. Har letet etter gode priser på Antminer S9, men det har jeg ikke funnet.

Send meg gjerne en PM med mer info hvis det er aktuelt, evt kontaktinfo til din venn, så kan du sikkert få en liten cut av han for leaden.

En ting jeg glemte å spørre om @kaei er når miningstart vil være. Hvis miningstart er 3 måneder frem i tid, og pengene skal betales nå, er dette fortsatt en god deal isolert sett, men ikke i forhold til alternativer. Med dagens lønnsomhet er nøkkelen at meningen starter asap.

kan du ikke bare koble opp antmineren hjemme? og ta all fortjeneste selv?

Tror de er utsolgt… men du kan alternativt kjøre en GPUrig

Har stilt meg dette spørsmåle og har kommet fram til at det må være bedre for han å ha mindre inntjening og sikrere ettersom han har invistert på millioner, er nok ikke dette en dum vei å gå :slight_smile:

Regner med oppstart er snarest mulig :slight_smile:

@mark-1 - ved å kjøpe en antminer hjemme taper du jo sykt mye på strøm, samt en antminer har en levetid på 18-24 måneder. - derfor jeg synes denne dealen virket letter og bedre enn å måtte stresse med det selv :smiley:

1 Like

Men strømmen koster ikke så mye og den betaler du jo for nå uansett. Og antmineren lever ikke lengre bare fordi han hpndterer den. Har du sammenlignet dealen mot cloudmining dealene man kan få?

4 Likes

Han har større sannsynlighet for å bli belønnet med bitcoin når han stor regnekraft selv. Han har vel nok til å kjøre utenom pools?- miner du hjemme så må du mine i pool for å lykkes.

Tenk også nøye igjennom hva du tenker om bitcoin prisen ila de 100 dagene. Regn på hvilken pris pr bitcoin du trenger for å ikke tape penger.

Du kan også sjekke ut Rmc.org

Russian miner coin, 1600$ exclusiv moms får du en s11 miner med 22th hvor 4 går til rmc klubben og 18th til deg. 1000 rubler i leie pr måned og strømkostnader men veldig billig strøm. Garanti hvis det er noe galt skal maskinen være oppe innen 24 timer. 3 års garanti på maskinen.

Eller hvis du har veldig god råd 20000-25000$ for en rmc coin, Da kan du bytte til en Mulitclet miner om ca 6-8 måneder, Det blir på en måte en asic miner som går på equihash og nightshade algorythme.

Må bare si at folk på rmc telegram er ikke 100% sikre på hvor trygg investeringen er, men de fleste tror den er safe bare veldig dårlig kommunikasjon.
Om 1 uke 2 skal maskiner begynne og legges ut i fabrikken så man finner mer ut da.

Halo mining skal også komme ut med ny type sha256 miner i mars tror jeg.
https://halongmining.com/shop/

1 Like

https://gpushack.com/pages/bitcoin-payments

Nå slutter også GpuShack å akseptere bitcoin som betaling på grunn av transaksjonskostnadene. Hvis core virkelig ikke har tenkt til å øke blocksizen kan det fort ta flere år før dette styret er under kontroll. Husk; LN må ikke bare lanseres det må også implementeres av bedrifter, dette kan ta lang tid. Synes dette har gått alt for langt allerede og posisjonen til bitcoin i kryptomarkedet kan fort bli tatt over av noen andre hvis dette fortsetter.

2 Likes

øke blocksizen vil bare være en midlertidlig løsning, og så vil det belaste netverket mer.
Segwit med lightning network er nok den eneste løsninga akkurat nå.

Ln er ikke en løsning flertallet vil ha. Så det kommer ikke til å skje