Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Det er flere treffpunkt på den fibben.

23.6 var motstand, 61.8 var støtte.

Jeg liker å gjøre ting baklengs jeg. Når jeg finner noe som korrelerer da så er jeg muligens inne på noe :wink:

Haha joda, men du kan ikke dra fib fra høyre til venstre.
Poenget med fib er jo at det er en prosentvis retracement av en spesifikk bevegelse, og gir ikke helt mening om man går bakover i tid.

Her er den relevante fiben:

Ikke meningen å diskutere hehe, men dette er tross alt “Bitcoin Teknisk Analyse”, og fib er grunnleggende for det

1 Like

Vi får se da om den stopper på 29k eller 31k. Only time will tell. Har gjort det på denne måten før. Men ser på begge de. Og den helt fra toppen på 69k også. Dette er noe jeg leker meg med for å finne ulike nivåer på kortere time frames som 1h og 4h. Og det virker av og til :grinning:

I tillegg til den du nevnte fra forrige toppen på 25k (som jeg forresten callet) har du jo disse også

Alt 1 fra siste lokale toppen på 21,5k - 161.8% på 25k.

Alt 2 fra ath 161.8% på 102k.

Du synes ikke 100k er litt høytflyvende i dagens marked? Hehe.

Her er de 2 nivåene som jeg synes er mest interessant på litt kortere horisont. Utelukker ikke 29-31k i det hele tatt, men jeg tror personlig det blir vanskelig.
Om aksjene får en skikkelig nedtur nå (ES på 3200-3600 nivåer), så vil jeg se 19k holde som støtte.
Skjer det så kan jeg nok overbevises om at bunnen er satt på BTC.

På kortere sikt er jeg i all hovedsak interessert i en short om 25k high blir tatt.

Det er long term på weekly. Tror ikke jeg er alene om å tenke at 100k er target dette bullmarked. Der kan man følge alle de ulike nivåene oppover. Har den i mente alltid.

Her er teorien bak det jeg holder på med forresten :slight_smile:

1 Like

Death cross er også på trappene. Tror det er rundt 6. Februar ca.

Men nå tror jeg vi flyr! Nå stengte akkurat 4h candle på høyeste…

Regner med det er golden cross du mener som snart kan inntreffe ja.

Nei death cross

1 Like

Okei. Men golden cross kan også komme veldig snart. Altså 50ma krysse 200 dagers ma.

Det er ekstremt mye man kan plotte inn i chartet dersom man ønsker. Det enkleste er ofte det beste.

1 Like

Og jo høyere timeframes jo viktigere.

Stemmer. Men vi har vel lite historikk når det gjelder dødskryss på weekly ang hva som skjer.

Blir første gang tror jeg. Skal ikke være enkelt. Glad jeg er inne allerede :sunglasses:

2 Likes

Han snakker litt om det mot slutten av denne

Bear, base eller bull case? 100k hørtes da svært pessimistisk ut med bare +30% over ATH.

Vi mangler 0 rente og helikopterpenger, 100k må være bra

Nok til enda en “legendary trade” :slight_smile:

Det er base case. Bear case er 79k. Bull case er 180k ca tror jeg.

I mitt bull case er vi tilbake til lave renter og eksponensiell M2 i 2024, kombinert med økende institusjonelle adopsjon grunnet innovasjon innen Lightning og DeFi på Bitcoin-nettverket.

1 Like

Siden det ikke er noe form for iboende verdi i noe av krypto enda annet enn ikke målbare bruksområder, så er det vanskelig å si noe om pris?! annet enn forskjellige adopsjonsmodeller osv, så blir det evt bare å se på tradisjonelle tekniske modeller samt tenk på ett tall, ett tall som gjerne vokser gradvis ettersom kursen stiger. Som om noen sier de har Bull scenario på 85k eller 160k så tror jeg begge er like sannsynlige

Snart over 24k :star_struck::rocket:

1 Like

Hva er den iboende verdien av gull som store of value, om ikke krysningspunktet mellom tilbud og etterspørsel? Med det som utgangspunkt kan man regne seg frem til ulike prismodeller, men som all annen prediksjon er det stor usikkerhet.

Enig at det er svært lite, til ingen, iboende verdi i krypto ellers.

1 Like