Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Starter en tråd for TA for Bitcoin

2 Likes

Vi har mer eller mindre fått den touchen ned på ukentlig glidende snitt som vi har snakket om i lange tider for Bitcoin:

Så spørs det bare om den holder eller ikke.

  1. januar:
4 Likes

Dette er ikke finansielle råd - dette er kun min egen mening og analyse av selskapet! :slightly_smiling_face:

Jeg har utarbeidet en teknisk analyse av Bitcoin. Primært fokusert på det langsiktige tidsperspektivet. Håper det var lærerikt og spennende. Gjerne sjekk ut vår nettside i samme slengen og lær mer om teknisk analyse: https://takurs.com - koden “TEKINVESTOR” gir 30% rabatt🙂 Ha en god dag videre!

18 Likes

Daily (merk lower low)

4 timers

4 Likes

Ser ut til at motstandsnivået illustrert respekteres idag, hittil🤩

4 timers og 4 treffpunkt. Stort volum på nedgang, lite på oppgang. Det positive er at Ethereum knaller på og høy kurs i Bitcoin per nå.

2 Likes

4 timers trenden igjen. Samme linje.

3 Likes

Ser ut til nok en re-test nå av motstandsnivået illustrert @Morti :blush:

Oppdatering- Bitcoin tester nå golden pocket ved lokale Fibonacci Retracement. Forventer motstand i dette området. Blir spennende å se om et brudd til oppsiden tar sted✌🏻 https://TAkurs.com

2 Likes

Oppdatering Bitcoin📈

Etter en lengre periode med konsolidering i 46.000 $- 60.000 $ området, ser vi nå en klar formasjon utspille seg. Formasjonen kan ligne en rising wedge, dette er i utgangspunktet ikke en såkalt bullish formasjon. Et brudd til oppsiden vil lede mot 70.000$, og et brudd til nedsiden vil lede ned mot 46.000$ området. Dette området er noe under det 20 ukers glidende gjennomsnittet, som i skrivende stund ligger på ca 49.000$. Dette er et viktig nivå å holde nøye med på.:exclamation:

Det blir spennende fremover. Et brudd til enten oppsiden eller nedsiden med påfølgende volum, vil kunne definere den nærmeste tidshorisonten i kursens utvikling. :eyes:

Du kan lære mer om teknisk analyse på: https://TAkurs.com✌🏻

5 Likes

“Ikke en såkalt bullish formasjon” dvs bearish formasjon :slight_smile:

2 Likes

Stemmer. Kunne ordlagt den litt bedre ja😁

Men går vi tilbake i Bitcoin og ser på rising wedges så bryter de ofte opp.

1 Like

Oppdatering Bitcoin📉

Etter et brudd til nedsiden av rising wedge formasjonen, har vi nå nådd det bearish kursmålet på ca 46.000 dollar. :exclamation:

Et viktig nivå og nå merke seg er det 20 ukers glidende gjennomsnittet, som fungerte som et gjentakende støttenivå gjennom hele bull markedet tilbake i 2017. I skrivende stund befinner dette glidende gjennomsnittet seg på ca. 48.900 dollar.:v:t2:

Inntil videre kan det se ut som vi har fått en positiv reaksjon til oppsiden ved dette nivået, og vi befinner oss over det ukentlige glidende gjennomsnittet. Det blir dermed spennende å se hvordan den ukentlige candlesticken closer i henhold til det nevnte nivået på rundt 48.900 dollar :chart_with_upwards_trend:

Holder vi dette nivået, ser mulighetene for en videre oppgang sannsynlig ut📈

Du kan lære mer om teknisk analyse på: https://TAkurs.com✌🏻

7 Likes

Tok et par screenshots fra en stream av en dyktig trader (Conquer Trading and Investing) for noen dager siden, som viser ulike perspektiver på bullmarkedet og når det vil toppe ut.

Siste er min egen langsiktige: merk at de bøyde linjene er en matematisk beregnet regresjon, ikke noe jeg selv har tegnet opp. Jeg tipper selv vi vil se en god spike ut av regresjonskanalen.

Personlig gjetter jeg på en topp rundt 250 før bearmarket (finger opp i været-gjetning).

4 Likes

Dette er området jeg følger med på og det ser ut til at den kanskje bare såvidt touchet innom. Mulig den skal ned og hente fart rundt 35k nå. Jeg solgte litt på 45k bare fordi jeg har kjøpt meg hytte og trengte egenkapital, men kommer ikke til å trade det jeg har nå. Hele beholdningen min nå er long altså :slight_smile: Bare sier hva jeg tror.

Hva tenker dere?

1 Like

Mulig høyre skulder ferdigtegnet nå?

1 Like

Nope, det ble heldigvis ingen fullkommen skulder :partying_face:

En MULIG utvikling

5 Likes

Du må visst utvide triangelet litt allerede. Bikker over 47 i skrivende stund

4 Likes