Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Nå var det jo avstemning rundt hvor aktive man ønsket at moddene skulle være og det følges i tett grad.

Nå vokser forumet fortsatt rimelig heftig både i nye unike brukere, vanlige brukere, lesetid og innsidere. Så jeg tror det går fint.

Back to bitcoin. øvrige klager får dere ta i tråden til @pdx

3 Likes

Jeg støtter 100% begge sider av saken og forskjellige synspunkter. La oss være klare på at problemet med noen av postene her ikke er tilknyttet til dette, men fremgangsmåten og hva som skrives.

Ingen liker hverken bajsing eller haussing. Og når det stadig vekk kommer spydige komentarer og drittslenging blir det slitsomt. @cagey2 jeg har sett deg vanke på trådene her i all den tid jeg har vært medlem av Tekinvestor (snart 4 år?) og jeg syntes du tidligere har kommet med mye mer verdifulle innlegg. Kanskje du bør tenke litt på å ta en titt på deg selv istedenfor å hakke på moderatorer?

Jeg tror det hadde vært lurt å undersøke om du faktisk gir denne tråden noe verdifullt, eller om det muligens er en god grunn for modereringen som har skjedd i det siste?

12 Likes

Hei! Jeg har vurdert å lage en teknisk analyse av Bitcoin i videoformat!:blush: Er det noe som hadde vært interessant i tråden her? Hvis ja, så kan jeg gjerne dele her i tråden i løpet av dagen eller morgendagen :slight_smile:

9 Likes

Absolutt!

Hei

Hold Kursene til kurstråden, blir så mye spam ellers, evt hold deg til TA trådene.

Vet du har fått lov av @pdx men dette er da ikke tråden for TA, salg av TA kurs eller annet. :wink:

1 Like

Bruk denne tråden @TAkurs: Bitcoin Teknisk Analyse

1 Like

For de 0 til 3 folkene som følger mine analyser og lurer på hva jeg tenker nå vil jeg si at momentum har snudd positivt og man kortsiktig ihvertfall bør kunne regne med en oppside. Fra 60k-området da jeg postet forrige notat om bitcoin var jeg negativ, men ser muligheter nå kortsiktig. Som jeg har sagt hele tiden forventer jeg 10k eller 100k innen 5-6mnd, men tror på lettelsesrally over 60k ihvertfall i det korte bildet. Tror fortsatt vi ender på 10-20k etter at denne runden er ferdig, og sier fortsatt at folk som har kjøpt på 3-20k et sted og sitter med god profitt har grei grunn til å trekke seg ut her og komme tilbake til neste halvering om 3,2 år. De mister kanskje en dobling eller to til, men de sikrer da at de er veldig mye rikere enn de var for et halvt år siden.

3 Likes

Gjerne!

1 Like

Hvordan kan man per nå gjette på 10k eller 100k?? Hva er begrunnelsen?

Det er to styrende populære teorier som kryptomarkedet følger, den ene ender i 100k, den andre ender i 288k. Jeg har troen på direkte overførbar vekst fra de tidligere hypene, så for meg blir 100k toppen, da det er 5x forrige topp. Det er også forventet et 80-90% fall i etterkant av neste topp, kun basert på hva som har skjedd hver gang etter hypene. Det fører til 5-20k avhengig av hva som blir neste topp. Jeg setter en forventning i nedre del av den rangen fordi vi enda ikke er på 100k, men altcoinsene allerede har begynt å krakke, mye tidligere enn de gjorde sist om dette ikke er i nærheten av toppen da. Så det gir 10k som forventet nedre kurs i etterkant.

Tegnet det opp xD:

3 Likes

Ok skjønner, jeg trodde du mente at vi går enter til 100k eller 10 akkurat der vi er nå…

1 Like

En annen måte å si det på er at Bitcoin har gitt i snitt 200% avkastning årlig. Noe som gjør det nokså meningsløst å kjøpe fond for annet diversifisering, etter min mening. Ser ingen grunn til at Bitcoin skal ned 80-90% nå når store institusjoner kjøper.

3 Likes
3 Likes

Tesla og Musk har begynt å selge Bitcoin. Get out!

2 Likes

Tesla er vel gjerne “pålagt” å selge pga prisstigningen? Ser for meg at de har et internt mandat som gir føringer for hvor andel de kan ha og når bitcoin stiger så når de limiten og må selge…

For de som driver med programmering og setter stor pris på det som finnes av gratistjenester der ute:

3 Likes

Tesla har solgt 10%. Han har ikke, men bekrefter at han har kjøpt :wink:

1 Like

Hvis det er noen som har melket penger av andre det siste tiåret så er det krypto entusiaster, hele sektoren har gått opp som en rakett. Get your facts right

Nei. Det er kun de aller færreste som har solgt med profitt uten å kjøpe seg inn igjen.

Du har nok like rett om det som alle spådommer du har gitt om Bitcoin siden 2016.

Helt fascinerende hvordan noen kan ha en så bevist track record med å være helt på jordet feil og likevel være så skråsikker og aldri oppgi noen som helst kilde på hva de påstår.


Fiffig chart

5 Likes