Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Nytteverdien av blockchain vil man se når bedriftene tar i bruk teknologien for fullt.
Tviler veldig sterkt på at det blir Btc de velger å bruke der, men nå er vi vel i en tråd om teknisk analyse :relaxed:

Nytteverdien av blockchain innenfor enkelte området er åpenbar, men de aller fleste kryptoprosjektene der ute prøver å selge verdiløse tokens gjennom misvisende markedsføring. Se 2022.

Det finnes ingen gode alternativer som global digital valuta, og for hver dag som går forsterker Bitcoin sin posisjon. Fullt mulig å bygge robuste og desentraliserte finansløsninger som Layer 3 på Bitcoin, noe som allerede er i gang.

Tilbake til teknisk analyse :call_me_hand:

1 Like

Ja det fundamentale vil det alltids være uenigheter om.

Men så er det jo noe som heter “trade the momentum”.
Til syvende og sist så er det jo ett fett om man tjener 10 mill på en shitcoin, bolig, industritomt eller “kvalitetsaksje”. Dersom man investerer for å tjene penger :relaxed:

1 Like

Jepp.
Jeg investerer i bitcoin.
Jeg trader krypto.
Stor forskjell.

1 Like

Når kursen går for mye i løpet av helgen så liker ikke institusjonene det og selger den ned igjen. Så går vi ofte opp igjen.

Blir nok rød uke dette. Isåfall imponerende dersom kryptomarkedet fortsetter oppover denne uka også uten korreksjoner.

Hvorfor tror du det?

macd krysser nedover på daily, fall kortsiktig rsi-trend. Synes også markedene ellers har gått bra uten nevneverdige korreksjoner. men snart golden cross på daily, så vi skal lengre oppover på lengre sikt, men utelukker ikke et besøk nedom 21000- 21400 nivået.

1 Like

Death cross på weekly innen noen få dager nå. Bare for å krydre retten litt :sweat_smile:

1 Like

Men er weekly death cross noe traderne tradisjonelt bruker? I aksjer og andre markeder?

Jeg tror det er veldig sunt med en korreksjon nå, spiller ingen rolle på litt sikt.

Stemmer. Det beste hadde jo vært om den bykset opp over 25k og fikk laget et solid gulv der :wink: Men tror denne uka vil by på litt volatilitet.

Det får ikke meg til å selge. Men traderne tar kanskje litt chips av brettet.

1 Like

Det er nok en del som venter med å kjøpe, til det har tydelig dannet ett gulv opp mot/over 25.000. Da det først drar igang da så kan det gå fort. Føler det er litt prematurt enda, og at det kan gå begge veier, heller mot/ønsker ned 😵‍💫

Kan jo være innbyggere i andre skakkjørte land frykter det samme skal skje med sparepengene deres og begynner å kjøpe…

1 Like

Hadde virkelig trodd at BTC skulle klare å ta 25.2k high’n, men begynner å bli usikker på om det kommer til å skje. Jeg er short fra 23.5k og som jeg har sagt tidligere her så tror jeg vi er på en topp eller veldig nært en topp på BTC og risk-on aksjer.

Her er mine targets for min short.

I motsetning til mange her inne er jeg ikke solgt på at vi starter et nytt bull marked her, og jeg tror fortsatt ikke nødvendigvis bunnen er inne. For å forandre mening vil jeg se en lengre konsolidering eller akkumulasjon i rangen mellom 15-25k.

Har også postet dette tidligere, men jeg ser på VIX og DXY som en bekreftelse. Begge er nå kommet inn på massivt viktige tekniske nivåer som jeg tror de kommer til å bounce fra, som videre tilsier at markedet kommer til å bli mer risk-off. Dollar ser jo utrolig bullish ut her og ser ut som en flott long.

Aksjer (ES) har også confluence med at dette kan være en lokal topp, med en SFP av 4180.
Jeg har tatt en aggressiv short her med targets på 3850, 3500 og 3200.

Det er også en del alts som ser interessant ut. Her er et eksempel på FTM hvor jeg er short fra .62. Dette er jo en helt nydelig chart med et veldig enkelt setup.

Macro perspektivet er fortsatt utrolig dårlig i mine øyne, med inflasjon som et vedvarende problem, og forrige uke fikk vi mer bevis fra FED at de ikke kommer til å gjøre jobben sin, med en veldig dovish J-Pow i spissen. Sannsynligheten er stor for at neste CPI data (14 Feb) kommer inn høyere enn antatt tenker jeg, og det kommer ikke til å hjelpe bulls noe som helst.

Om ES begynner å close D og W candles over 4180, og BTC over 25k, så kutter jeg alle shorts og venter på høyere, men jeg er uansett ikke i markedet for å kjøpe noe som helst på disse nivåene.

3 Likes

Ja den var nydelig :star_struck: 200% gevinst på en på én måned var ikke å forakte. Skal sikkert ned til 0,4 nå da og som om den finner støtte.

Jepp glad jeg hadde spot, og har tatt gevinst på det, men litt grumpy jeg misset en long. Det var en skikkelig flott bevegelse!

0.4 ser interessant ut ja!

1 Like

Nice :star_struck::ok_hand: Er det slik og forstå at du omtrent aldri sitter på noen posisjoner over natta? :relaxed:

  • Bullish engulfing candle på monthly - utløser sterkt kjøpssignal om februar stenger over 19,5k.
  • Bearish divergence med høyere topper i kurs men lavere topper i rsi kortsiktig.
  • ema200 daily på 21300 er brutt.
  • ema200 på weekly er 25k og har fungert som motstand. Mindre og mindre candles tyder på at vi ikke klarer å bryte gjennom.
  • Golden cross på daily
  • Death cross på weekly i morgen eller neste dag?
  • Jeg tror at vi nå skal ned og teste støtte på rundt 20k. Det gjør ikke noe om vi wicker under, gjerne helt ned til 15500, men stenger kursen over 19,500 den 28. februar så går kursen som en kule 1. mars :wink: @Martins såg at du skrev noe om 10. mars… Ville tatt dette med i betraktningen.
4 Likes