Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Er vel også litt tidlig mtp cme gap rundt 35200, ikke fylt enda. Også ett på ca 28700.

Jeg tenker på at neste motstandsnivå er 28-30k og vi har ikke fått noen form for skikkelig struktur enda, og R/R bildet blir litt dårlig for å kjøpe her siden det ikke finnes så mye muligheter for å plassere stop/invalidering. Dersom vi får en retracement til 25k derimot så er det betydelig mye større R/R bare til 30k, og man har en klar invalidering.

Om man skulle kjøpe her så blir jo nærmeste logiske stopp her ca med nesten 1:1 R/R.

VS.

Om man kan kjøpe på en retest med tight invalidering og rundt 1:10 R/R

Dette ville gitt mulighet for å flippe S/R på 25k, samt at store penger hadde kunne akkumulert her med betydelig bedre definert risk. Siden vi da også har confirmet bullish struktur så begynner man plutselig å åpne for targets rundt 40-50k igjen, og jeg tror store investorer ville vært veldig interessert i dette.

En mer bearish tanke er om man får noe sånn her, da ser det ut som en stor deviation av rangen, lik den vi hadde rundt 16k, og vi er tilbake i en macro range.

En helt annen tanke som hadde gjort mange rekt er noe sånn som denne ideen men en bear trap før videre breakout. Fått alle til å tror vi bryter ned igjen, for så å rippe oppe. Dette hadde hentet mye likviditet for videre oppgang.

Når det kommer til FED så tror jeg de er i en veldig veldig kinkig situasjon, med å måtte deale med veldig høy inflasjon og bankkrise på samme tid. Jeg tror det blir vanskelig for de.
Selv om de har teaset litt QE med å baile ut bankene/kundene, så har de gang på gang vært klare på at dere hovedmål er å bekjempe inflasjon, og jeg kan ikke se for meg at de starter aktiv QE med 6% inflasjon. Det hadde vært helt krise. Så de får nok ikke til noe som er gunstig for alle dessverre, og soft landing er vi langt langt forbi. Helt personlig tror jeg de går for .25 og vi ser litt risk off en stund igjen om de gjør det. Om de ikke hever rentene tror jeg alt pumper videre.

4 Likes

Stigende trend kommer jo så klart an på tidsperspektivet, men jeg har tegnet opp kanalene slik jeg mener er riktig. Taket på trendkanalen er rundt 39-40k så vi kan fint gå dit, men fortsatt være i en fallende trend om vi ikke går opp og ut av denne. Om det er tilfellet så har historien vist oss at vi må først over i en mer horisontal /svakt stigende trendkanal før evt bull trend kan begynne ordentlig.

Det drøyer fort ett år til, hvis historien gjentar seg, den bruker å gjøre det. Det fundamentale kommer til å definere det tekniske på kort og mellomlang sikt, og gulvet må styrkes nok først. Slutten av året kanskje? Har jo fått en boost “ut av det blå” nå som kan endre mønsteret, har ikke noe å sammenligne med da bitcoin ble konstruert på bakgrunn av krisen i 2007/2008, og flere har fått opp øynene for at dagens system har sine massive mangler man må beskytte seg mot

Måtte bare en liten bankkrise som indikerer rentetopp til for å sette fart på krypto igjen. Så fort FED med frender indikerer nedgang så kommer vel tech og da krypto til å bulle igjen.

1 Like

En som tror at hyperinflasjon står på trappene og har gjort et sinnsykt veddemål på Bitcoin :sweat_smile:

4 Likes

Tror han også eier mye Bitcoin, så hvis veddemålet fører til prisøkning kan han tjene greit på det selv om ikke 1M nås :sweat_smile:

5 Likes

Interessant diskusjon, men ikke i TA tråden

3 Likes

Når jeg ser det chartet der på så lang sikt så ble jeg egentlig enda mer overbevist om at 16k var bunnen. Man ser den siste negative trenden har vart “lenge nok” om man sammenligner med tidligere bear markets. Nå får vi i tillegg teste det som Bitcoin er designet får. Altså når man er skeptisk til at pengene står trygt i banken. Må FED trykke så mye penger som JP Morgan spår, så tror jeg ikke hyperinflasjon kan utelukkes. Riktignok ikke TA det siste her.

Men om summen av dette kan føre til et etablert brudd over 30k. Da er vi i et nytt bullmarked spør du meg.

2 Likes

Kan det være et brudd på vei opp av en vimpel på 4h-chartet? :thinking:

4 Likes

bilde

1 Like

Enig hvis jeg trodde mønsteret ville fortsette å repetere seg videre her, men jeg tror verdien og adoption rate (som investering, men ikke til bruk) har nådd et kritisk punkt der dette bryter sammen. Hvis alle bruker bitcoin for å gjemme pengene sine bort fra usikre banker er jeg redd for hva som kommer til å skje når faren er over og alle skal veksle tilbake igjen.

:eyes::eyes::rocket: nye highs

3 Likes

Går unna nå ja :star_struck::rocket: 30k er brutt i løpet av en uke eller 2!

1 Like

Med dagens system går ikke faren over, kanskje det kan reddes denne gangen også. Men når du må finansiere gjeld med mer gjeld som øker eksponelsielt, så er det kun spørsmål om tid før det rakner, det er matematisk umulig at det kan fortsette

Interessant studie å følge både denne tråden og CT, for bitcoin-kursen har en tendens til å gå motsatt vei av sentimentet begge steder. Nå meldes det diverse kursmål opp tom $1mill, og selv 30k er en bastion av et motstandsnivå. Jeg heller mot at vi skal ned å krige om 200 WMA ganske snart.

3 Likes

Som jeg har skrevet tidligere når folk var sikker på vi skulle ned. Bitcoin liker å irritere.

Hva slags sentiment tenker du på her inne? Hvor mange personer er vi totalt sett som diskuterer krypto nå? Samme antall som vi var i 2020 eller samme antall på toppen av bullmarkedet?

1 Like

Skal ikke så mange uker tilbake her før de fleste chartene har piler ned mot både 12k og 16k, nå peker de fleste oppover. Så poenget mitt er at sentimentet ofte kan counter-trades på kort sikt.

Men at det er svært stille à la bear, er det liten tvil om :star_struck::chart_with_upwards_trend:

30k kl 22:30 LFG :rocket:

Er det ikke slik bullrun pleier å være, når noen venter på den bunnen andre venter på den bunnen og noen venter på en bekreftelse av et brudd, så fortsetter kursen bare.

1 Like