Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Jeg vil ikke ha risikoen shorting gir for uendelig tap, og vil heller ikke handle på lånte verdier, eller betale renter på en posisjon. Men her hadde jeg vært ekstra forsiktig, da jeg langsiktig tror bitcoin skal mye opp og er fullt klar over at jeg kan ta feil, men slår gjerne til om jeg får rett. :slight_smile:

Shorting er tryggere på kryptobørsene, enn om man shorter aksjer.

Kan ikke bli mer enn 100% likvidert på shorting av krypto.

Over 44 000 tradere har blitt likvidert bare på siste døgns oppgang :blush:

7 Likes

Ok weekly candle og volum, så langt.

4 Likes

Ganske så fin candle ja. Greide du å legge vekk leverage tradingen? :sweat_smile:

Heheh. Posisjonene ble lukket rett før siste screenshot.

Stressnivået blir så høyt at det ga ikke noe mersmag, tross grei gevinst :sweat_smile:

Nå er det kun hodling av div krypto som gjelder de neste ukene :relaxed:

1 Like

Ser den! Over 3x må vel regnes som en meget god trading dag i allefall :smiley:

Jeg har funnet ut at kortsiktig trading ikke er noe for meg. Har rett og slett ikke tålmodigheten/disiplinen som skal til. Trives bedre med langsiktige posisjoner.

Hvordan gikk det forresten med den cspr tråden du skulle kanskje skulle lage? Har sett litt på prosjektet, og har ikke helt bestemt meg for hva jeg synes enda, men hadde vært artig og tatt en diskusjon rundt det.

1 Like

Enig der. Liker også best å prøve å finne en bunn og så gå tungt inn. Men trader noe da. En god måte å lære seg markedet på samt TA. Er gull verd når man da skal prøve å time en bunn.
Men det blir en del stress og søvnløse netter også da :wink::sweat_smile:

Ja den gikk litt i glemmeboka skal jeg innrømme. Så er vi jo bare en håndfull stykker som har skrevet noe i Bitcoin-trådene de siste ukene/månedene. Så da kan man jo bare tenke seg hvor mange det blir i altcoins-tråder.

Sant det, man får en mye bedre “feeling” for temperaturen i markedet hvis man trader og er tettere på det som skjer.

Vil nok sikkert bli lite aktivitet i en slik tråd i disse dager ja, men litt av poenget med å diskutere alts er jo å identifisere gode prosjekt før ting tar helt av.

2 Likes

Weekly bullish engulfing candle deluxe etter en dragonfly doji. Og stenger den i tillegg her på 27400 så ser det jo svært bra ut da!

3 Likes

Synes det ser bra ut nå på både daily, weekly og monthly :rocket: Store aktører kan selvsagt finne på å dumpe, men det har vært mye fud i det siste uten at kursen har brydd seg om noe av det.

1 Like

Ikke for å pirke… men hugoil termer eller ikke, det der er en breakout fra en lengre kanal med bunn/topp juli/aug/sep samt bunn/topp desember/feb

:slight_smile:

3 Likes

Ja det og :+1::grinning: closer i morgen da

Rimelig basalt dette. :slight_smile:

Følger nøye med på de neste weekly og monthly close

Så du har ikke troen på en backtest av 25k?

Nei jeg mente at jeg er enig at oppgang uten backtest er mye mindre overbevisende

Nå har vi hatt en nylig backtest ned til 20k og volumet er bra nå. Så er ganske god stemning da. Fremdeles positivt om 24-25 også får en liten sjekk

1 Like

Ja, jeg tenker en backtest som ser fin ut er en mulighet for å kjøpe, og vil confirme en breakout med mye høyere targets. Om man kjøper her så er potensielle targets kun i 28-30k området egentlig, så ikke særlig bra risk reward. Om vi kommer tilbake under 25k så blir det nok en like kjapp bevegelse ned som opp. Uansett, akkurat nå venter hele markedet på FOMC på Onsdag, så da får vi nok en direction. Så det blir spennende. Om de hever renten så ser vi nok en del risk off igjen

Enig. 20k var i et bra kjøp/long, men ikke så mange som forventet den store pumpen etter å ha satt inn en LL, så lett å være klok i ettertiden

1 Like

Ser vel egentlig ut som bankene frykter mer renteoppgang enn kundene deres, som stort sett har fastrente. Ved videre renteoppgang så må vel også FED sette igang ytterligere pengetrykking for å redde banker fra å gå over ende.

Targets ut fra hvilken formasjon? Eller neste motstandsnivå du tenker?