Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Bare vent på bull homing pigeon på 2,5h chartet!

3 Likes

Uansett hvilken det er så så vi en lang wick på toppen. Mye salgspress der.

Enig i at selgere vil dukke opp igjen på det nivået, men en lang wick oppover viser mer en “fomo” som har skjedd den dagen. Altså at kjøpere ikke har brydd seg noe om pris og har bare trykt kjøp uavhengig om kursen var 45k eller 49k den dagen. Helt til andre da tok gevinst/gikk short.

En veldig stor del av selgerne på 40k-49k etter 12. januar har vært GBTC-holdere, som ville solgt uansett pris. Foruten å være en åpenbart TA-nivå, er nok salgspresset på 48k mindre signifikant enn det kan se ut som.

Men de har fortsatt enorme mengder igjen.

Summen av alle Etf’ene er uansett net positiv inflow.

Ja, som jeg skrev i den andre tråden betyr ikke det at alt skal selges. Mange som kjøpte i 2021-2022 har solgt med tap for skattefordel og/eller rotert inn i andre ETF’er. Svært mange av GBTC-holderne har såpass lav inngang at de vil tape på å selge/rotere bare for å unngå 1% årlig avgift. Så er har mange ønsket å realisere selvsagt.

ETF-analytikerne spår et sted mellom 25-35% outflow, men vi ser allerede indikasjoner på at salgene avtar.

Hvilke indikasjoner?

Slik jeg ser det er mediabildet alt for positivt til at vi traff en bunn nå. Og tallene er klare på at de har over 500k igjen. At de bare skal selge 25-30% er bare spekulasjon. De har vel bare solgt halvparten av det nå også. De kan like gjerne selge 3 ganger mer enn de har gjort til nå :man_shrugging:

2 Likes

Så du mener du ikke spekulerer altså? :joy:

Dette er analyser fra ETF-analytikere som Eric Balchunas og James Seyffart, som følger med på volum/inflow/outflow fra dag til dag. Altså databasert prediksjon. GBTC har såvidt jeg kan se solgt 19% de første to ukene, og prisen er fortsatt 42k. Umulig å vite sikkert prisutviklingen og likvideringene på kort sikt så klart, men bidrar til å sannsynliggjøre ulike scenarioer.

Jo derfor sier jeg “de kan like gjerne”

Standard Elliott Wave bull mønster, 1-5 opp, abc korreksjon?

3 Likes

Fra et teknisk ståsted er jeg helt enig. Men når alle venter på C og 32k, så er hvertfall min erfaring at dette frontrunnes ca 20% høyere.

Ved kun TA ville jeg også antatt 30k som neste stopp, men føler samtidig litt samme følelsen jeg hadde til diskusjonene vi hadde i mars ifjord. 25k skulle jo være helt umulig å gå igjennom. Nå føler jeg nesten det blir for mange som håper og er posisjonert for nedgang til 30k :thinking:

Har tegnet en Buy sone på chartet mitt. Den starter på ca 37k og ender på 34k.

1 Like

Likheter, likheter… Men likt utfall?
2021

2024

4 Likes

Den superwicken hadde vært fint å se, for da er sannsynligheten stor for at man vet veien etterpå :nerd_face:

1 Like

Ser ikke ut som det blir en fin dayly close
image

2 Likes

Pen OHS.

Nydelig stigning etter doji’n. Hva var det egentlig du ikke likte ved den?

Den tok seg opp litt siste timer før close og endte i grønn der, men så etter en fortsettelse ned der ja :upside_down_face: