Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

Du traff bra på 75 000 som mulig short nivå.
No får vi sjå om 20 og 50ma lokker fram kjøper eller ikkje. Blir skeptisk om vi ikkje finner noe støtte på 20ma

20,03,26
Holder hoder 20 og 50 ma? Fredag og stor options dag i markede.

https://www.marketwatch.com/story/investors-are-bracing-for-wild-trading-on-friday-as-first-triple-witching-of-2026-collides-with-iran-conflict-0a4fdef7

image

2 Likes

Absolutt grunn til skepsis her :stuck_out_tongue:

1 Like

Nybegynner på TA. Tanker?

2 Likes

Fin den, keep it simple og ikke tro man kan treffe på tusingen.

Hva ser du på som signaler du synes gir deg grunnlag for å konkludere?

1 Like

Første tegn er denne “rising channel”, som har en tendens til å bryte ned. Man ser at den har gått igjen flere steder i chartet. Så da prøver jeg å finne ut hvor den skal, og ut fra volum, støttenivåer, equal measured moves, fibs osv ender jeg i det området markert grønt. Som du påpeker treffer man ikke på tusingen, men finner ett område hvor man kan starte kjøpingen, og lete etter bull signals.

3 Likes

Holdt imot godt på dayly chart. Ser etter en continuation på dags chartet da momentet er i ferd med å snu. Tror ikke vi ser 75K før det snur i denne omgang

Targets er 60K og potensielt 52k

2 Likes

Hva tenker dere her nå ?

Bull

1 Like

Har fortsatt samme tanke på rettning.
Tid for når momentet snur er mer usikker på… det gir mening å prøve å holde prisen rundt dette området lengst mulig for å distrubiere.
Ingen solide tegn på styrke eller svakheter i OBV og moment heller, så derfor heller jeg mot at trenden nedover fortsetter

3 Likes

Enig med Short1 her. Synes det ser bullish ut :star_struck::rocket:

Er et par tidlige bulltegn her sånn jeg tegner og, vil se brudd opp over 75800 og så en skikkelig retest.

1 Like

Historisk sett er vi langt unna bunnen. Siste fra Benjamin Cowen må vi minst forvente ett fall fra toppen på rundt 70%. Da er vi i området under 40.000. Kan kanskje gå mot Bull market support band og teste rundt 78.000. Men trenden er ned

6 Likes

Ingen tydelige svakhtestegn å spore på USDT.d heller
(En kontrerende indikator for kryptomarkedet)

1 Like

Både trendlinje og bull market support band bekreftet, så får vi se om det var toppen denne gangen

1 Like

Følger den forrige syklus kommer ny nedtur i slutten av mai med flere fall mot høsten. Fra og med slutten av mai skal jeg kjøpe bitcoin og mstr månedlig i halvannet år fremover, satse på at ny opptur starter etter det. Bunnen klarer jeg ikke å time uansett så bedre å kjøpe månedlig.

2 Likes

Når det er laber interesse her inne og de fleste er negative så pleier det mange ganger være bullish. Blir spennende uker framover :star_struck:

1 Like

Det er jo nasjonalstater og dedollarisering som skal drive neste bølge, kanskje bompenger i hormuz blir første use case?

1 Like

En ting er når det er laber stemning, det må bli verre enn som så før bunnen er inne…

Nei. Føler det er lite snakk om krypto generelt. Altcoinsmarkedet er jo mye værre. Når alts har falt så mye som nå tidligere og vært like oversolgt så har bunnen vært nærme.

Mange ser bare på ath når det gjelder Bitcoin av en eller annen grunn. Ikke vits å kjøpe Bitcoin før den er over ath igjen :sweat_smile::see_no_evil:
Så tipper at det ikke blir noe særlig snakk før Btc nærmer seg 140k.

Basert på teknisk og ikke minst historien til BTC så er vi rundt ett halvt år unna bunnen, vi er litt over 190 dager ut i bearmarked så mtp konsolidering som følger etter den setter bunnen så er vi omtrent halvveis før det snur opp i bullmarked igjen. Om det kommer en kapitulasjon før det så må man selvfølgelig vurdere på nytt, men ser for meg en 25-30% ned fra her vi er nå så 55-50 først og så en siste da ALLE tror bunnen er inne.