Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin Teknisk Analyse

«Basert på teknisk» så kommer det jo enormt mye an på hvem som analyserer. Ingen som har fasiten der har vi jo sett utallige ganger.

Bitcoin har også en historie hvor den liker å irritere. Når mange sitter på utsiden og ønsker den ned til et gitt nivå så stiger den. Seff motsatt da i andre enden.

1 Like

Ja, men jeg har jo postet hva som normalt skjer med hvilke tidshorisonter flere ganger før. Så må man velge å tro på om det blir noe ala det eller different this time… Faller det under 50 så kjøper jeg nok litt forsiktig uansett i tilfelle, og om man kjøper litt på hver nedgang 6-10 mnd fremover så blir nok snittet historisk sett veldig bra :crossed_fingers:men hvor jeg tror vi er tidsmessig ut i bearmarkedet så er jeg ikke fortrolig med å kjøpe enda. Kjøper heller på brudd opp på 85.000 om 8mnd enn til 75.000 hvor jeg tror vi er nå om det skulle bli fasiten

1 Like

Jeg føler TA baserer seg litt for mye på at markeder gjentar seg.

Det har jo skjedd en endring i markedet ang. bitcoin. Med store intuisjoner som Strategy og BlackRock i front som kjøper, mens retail selger. Og intuisjonene kjøper for å holde.

I tillegg så mines det mindre bitcoin etter å ha rundet 20 mill.

Med tanke på at tilgangen går ned og større aktører kjøper for å holde, vil ikke dette gi et «supply-shock» som de kaller det på X?

Ser også det refereres til Benjamin Cowen. I en av analysene på YouTube så spådde han at bitcoin skulle falle mye i slutten av mars eller første halvdel av april. Dette har ikke skjedd, men det har heller vært en stigning i kursen.

Synes også bitcoin har holdt seg overraskende bra gjennom urolighetene i Iran.

Føler mange venter på dropp godt nede på 50 eller på 40-tallet. Kan fort være en del som går på en smell hvis bunnene allerede har vært.

Fra Michael Saylor i dag:

Strategy has acquired 34,164 BTC for ~$2.54 billion at ~$74,395 per bitcoin and has achieved BTC Yield of 9.5% YTD 2026. As of 4/19/2026, we hodl 815,061 $BTC acquired for ~$61.56 billion at ~$75,527 per bitcoin. $MSTR $STRC

Kjøpte for 26-27 milliarder kr. i bitcoin forrige uke.

Og han eier nå over 815 000 bitcoin, som sannsynligvis er tatt ut av markedet for alltid. Nesten 4%. Målet til Strategy er 7,5%… Helt spinnvilt👀

3 Likes