Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Sånne type fall kommer det fler av på vei opp, altså 20-40% fall, men skal ikke være noe særlig mer enn det. Får se hvordan den oppfører seg nå som “de proffe” har entret ballet.

hvorfor skal det ikke det?

Har aldri vært fall på mer enn 42% tror jeg det verste var(Bortsett fra på Krakken da, hvor den falt 90% eller noe i et millisekund og masse bitcoin ble omsatt der nede), inne i bull runs. Jeg bare beskriver historien fra hukommelsen, ikke mer eller mindre. :slight_smile:

Man bør være veldig forsiktig med hvilken børs man er på hvis man har potensiale for å bli knocket ut av et stort short angrep/salg, siden de bare trenger å gjøre det på en liten børs f.eks. hvor det skal lite til å knocke ut ordreboken.

Men ja overaskende lite aktivitet på dette forumet etter en slik oppgang :thinking: Jeg blir kontaktet av bekjente hvor de lurer på hvordan de handler Bitcoin. Så ja retails handler men vi er kanskje ikke helt på noe blowoff top enda :thinking:

1 Like

Det har vært flere fall på over 70% i bull fasen. Dog har det vanlige fallet vært på mellom 30-40% de siste par bullrunnene.

1 Like

Følg også med på MicroStrategy nå (MSTR), opp mange % i år, og eier snart 1% av alle bitcoin.
Det virker som ca. 20% av aksjene er shortet, og hvis BTC fortsetter opp blir det kanskje en squeeze.

image

Uverifisert:

1 Like

Er Microstrategy shortet med nesten 20% av aksjene???

Ja, hva er det tilsvarende nivået på oppsiden var det jeg lurte på

Skal ikke så mye lenger opp en 74k før noen kjenner litt smerte. Ellers nokså tynt volum videre oppover.

Last ned coinglass appen

1 Like

Dette bullrunnet er jo veldig anderledes… Så ikke for meg at ny ATH skulle komme så tidlig før halvering. Og så har det heller ikke kommet et stort fall som forventet at det skulle i år. De har vært mindre og Bitcoin har bare fortsatt oppgangen.

Virket som det er godt nok trøkk i hvert fall nå. Men lurer på om det ikke er så dumt å ta litt gevinst etterhvert og se an utviklingen mot halveringen.

5 Likes

Skal jeg tippe så går vi til 83 000 før vi får neste store korreksjon før halveringen eller maks 2 mnd etterpå. Når det er gått 3 mnd fra halveringen går det langt opp hver gang. Blir spennende å se hvor langt vi kan gå på at Bitcoin endelig kan kjøpes lovlig i USA.

1 Like

Max pain nå er at BTC går til 0.5–1M USD sakte men sikkert i løpet av året og at alle som venter på dips til slutt må gi opp og kjøpe. Så jeg tror det er det som skjer :slight_smile:

Med ETFene har noe fundamentalt endret seg i hvordan profesjonelle aktører både ser på og handler bitcoin.

5 Likes

Tipper Nvidia og resten av AI-bobla på Nasdaq styrer mye. Blir den punktert så dra den med seg det aller meste sørover,

2 Likes

Feil tråd

Hen fant du det, hørtes brutalt ut :sweat_smile:

Gir vel også rom for shorting på et annet nivå enn vi er vandt til hvor posisjonene ligger på børsene synlig med max pain price osv.

1 Like

Det er min egen tolkning av max pain :smiley: Både for shortere og alle som venter på en dipp før de skal investere. Blir man løpende etter blir det fort dyrt.

Å shorte bitcoin er mer risikosport enn å eie norsk biotek :sweat_smile:

1 Like

Allikevel skjer begge deler :sweat_smile:

4-500 mil i shorts som blir stoppa ut rundt 74.5-75. Er også en veldig stor andel longs fra rundt 50k. Jeg tror vi går 75, og så går svinraskt ned til 50.

1 Like