Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Microstrategy går som en kule :rocket: Litt irrasjonelt at den stikker veldig mye raskere enn BTC, men markedet er kanskje ikke så rasjonelt heller. Fristende å ta en liten bit der…

https://blockworks.co/news/donald-trump-talks-bitcoin

“I noticed that so many of them were paid for with this, with the new currency,” Trump said of accepting crypto as payment for his new footwear launch during an interview Monday on CNBC’s “Squawk Box.”

“People were going crazy for these sneakers. You probably were, too. Everybody was. Every friend I have had called me for a pair of sneakers. And I noticed that so many of them were paid for with the new currency. It’s a new cryptocurrency. I couldn’t believe the amount,” he added.

Det er ikke irrasjonelt. Fordi MicoStrategy ikke bare eier Bitcoin for 12-13 billions, men også har mye gjeld til 1% rente.

Hvorfor kjørte de da emisjon og kjøpte Bitcoin, hva er rasjonale bak det?

1 Like

Hovedgrunnen er vel at de ønsker å maksimere beholdning av bitcoin, så alt de gjør av akrobatikk er for å maksimere muligheten for det, har sett intervju som Saylor forklarer mer i detalj hvorfor og hvordan de gjør det

1 Like

Det er jo det samme som tilbakekjøpet av aksjer, det lønner seg når aksjen er priset for høyt i forhold til underliggende verdier (motsatt for tilbakekjøpet), er prisingen for lav lønner det seg ikke… Hvis ikke du gjør det på den måten er det ikke mulig å akkumulere flere og flere BTC. Når Microstrategy prisen svirrer helt uavhengig av BTC prisen er det såre enkelt å stacke mer og mer BTC, så langsiktig lønner det seg å sitte på Microstrategy siden alt er såpass irrasjonelt…

Det er forresten ikke den eneste måte å stacke på, de kan også ta opp lån og time markedet / være langsiktig nok til at BTCprisen outperformer lånet. Men det er likevel irrasjonlet å kjøre emisjoner og kjøpe BTC når man mener at Microstrategy er underpriset.

Skal se på videoen litt senere; men dersom de på en eller annen måte klarer å ta opp lån for å geare emisjonsverdien, kan det også påvirke strategien en del, men det høres litt rart ut.

Fra 35 min her snakker han vel egentlig om hele strategien til Micro Strategy

1 Like

Han sier på en måte at de kan kjøre emisjoner hvis det er lønnsomt. Han bare ser hva som skjer hvert kvartal og så regner de ut hva som er lønnsomt i forhold til å stacke mest mulig BTC.

Snowden sa NSA har baknøkkel til alt på internett. Kan de ha det til bitcoin også? Bitcoin fantes når han varslet. Jeg sliter også med å juble over Black Rock sin inntreden som positivt, da jeg ser på dem som en satan og synonymt med ondskap. Dette skulle liksom være anti-systemet. Mulig jeg er for gammeldags og for mye idealist, men men.

2 Likes

Nei.

2 Likes

Blackrock vil aldri kunne bryte Bitcoin ned til et styre på 10-12 personer som de kontrollerer, og dermed ta over kontrollen.

1 Like

BTC er ganske vanskelig å manipulere også. Men det er ikke helt umulig om man eier veldig mange BTC.

Naked shorting får man ikke til med mindre man gjør som Sam Bankman-Fried som brukte kundenes BTC til å manipulere markedet. Vi så hvordan det gikk til slutt…

Hva er det du ønsker med Bitcoin da? Man kan ikke lage et universelt store of value og byttemiddel som man håper skal brukes av alle, og samtidig unngå at de store aktørene blir med

Hei,

mitt navn er Bendik Støren, jeg er journalist i Bergens Tidende. Vi er interessert i å komme i kontakt med folk som investerer i Bitcoin eller andre kryptovalutaer i Bergen eller Vestland.

Gi meg en lyd på [email protected] eller 99691503.

Vennlig hilsen Bendik Støren, journalist i Bergens Tidende.

5 Likes

Prøv X. Der er det en skåkk av PR-kåte bitcoinere.

1 Like

Hvis dette 4H candelet ser slik ut kl 2000 blir jeg veldig bull på ny ATH igjen :sunglasses: :rocket:

5 Likes

Vi er på ATH og buzzen er fraværende. Men greed index er høy. Proffer som kjøper fortsatt?

1 Like

Det er vel inflows fra etf`r som kjøper samt retails. Whales har begynt å selge.

2 Likes

Ifht forrige bullrun hvor vi hadde 0 rente og det kom helikopteret som droppa penger i hodene på folk så spørs det nok om det blir i nærheten samme trøkk denne gangen?

Hvor ligger den store stoplossen for shorts nå?