M. Saylor sitat:
#Bitcoin is a bank in cyberspace, run by incorruptible software, offering a global, affordable, simple, & secure savings account to billions of people that don’t have the option or desire to run their own hedge fund.
M. Saylor sitat:
#Bitcoin is a bank in cyberspace, run by incorruptible software, offering a global, affordable, simple, & secure savings account to billions of people that don’t have the option or desire to run their own hedge fund.
Greit alternativ kontra å drive sitt eget hedge fond. Artig utsagn.
Tut Tut
Det blir alltid litt FUD og trading over den underliggende hovedbevegelsen. Det kan godt være at vi legger oss flatt i 5 måneder pga trading o.l. men jeg vil tippe vi BTC er en del høyere på slutten av året.
Til slutt kommer folk til å skrike om strømforbruket, noe som forsåvidt har er viss realitet ved seg. BTC kan rett og slett ikke få for mye makt, det vil bli for destruktivt. I USA driver de å innfører/tenker på å innføre skatt på strømforbruk knyttet til BTC-utvinning. Det er faktisk litt positivt for hvor høyt BTC kan gå før de skriker (i USA i hvert fall). Det reduserer marginene til minerene og derfor også mengden mining.
Med makt mener jeg at det blir for attraktivt å mine slik at minerene trekker til seg mer og mer resurser. Det er selvfølgelig ikke noe fasitsvar på hvor det er, men det bli mer og mer negativ mediaomtale jo mer “makt” BTC har så et sted tør ikke selskaper å investere lenger pga negativ omtale (som Musk som trakk seg ut forige runde). Dette vil være en form for tak så lenge BTC er i sjefsstolen blant krypto.
Tipper månedsskiftet april/mai.
Tipper hva i mndskifte?**
Godkjenning av Etf i Hong Kong. Les forrige post.
Nå bare kaster jeg ut noe…, men det kan se ut som at Bitcoin reagerer svært negativt på at Iran sender avgårde selvmords-droner mot Israel:
Burde ikke ikke det være “flight to safety”, når muligens “shit hit the fan (SHTF)”?
Jeg ville i utgangspunktet tenke at Bitcoin er “elektronisk gull”, og et sted hvor folk bør søke tilflukt, som i gull.
Noen som har noen tanker rundt dette?
Risk off tenker jeg. Betyr mer.
Nå er det jo slik at krypto generelt er som en hormonell 14-åring på slike nyheter. På kort sikt er jo slikt som dette kun godt for våpen/olje mtp investeringer. Men helt normalt at krypto reagerer veldig sterkt i starten. Bare se fallet under pandemiens start. Det hentet seg godt inn igjen. For den langsiktige med ledig kapital kan dette være en god kjøpsmulighet.
Men burde “elektronisk gull”, være der verdiene havner om SHTF, som jo gull er.
Det er et konsept som heter “focal point”, og det er hvor alle løper når det går skikkelig skeis.
Det kan illustreres ved følgende test; du og jeg må møtes i Paris på mandag, ellers mister vi begge livet. Og fordi noen er på jakt etter oss kan vi ikke bli sett, og i alle fall ikke sammen. Mao møtet må være så kort så mulig.
Når og hvor møtes vi?
Jeg ville tenkt ved Eiffeltårnet klokka 12:00, og jeg tror mange andre ville kommet til samme konklusjon.
Poenget er at flight to safety ikke bare er hva en selv mener er trygt, men også hva man tror andre mener er trygt.
Fysisk gull er opplagt et slikt focal point, og Bitcoin burde i prinsippet også være det, men stupet i pris for litt siden viser at det kanskje ikke er et slikt “focal point” after all?
Og dessuten, risk oft betyr jo at man går ut av noe risiko-fylt (Bitcoin tydeligvis), og inn i noe mindre risiko-fylt, akkurat nå er det i alle fall dollar.
Gull og sølv korrigerer også litt, det er algoritmebasert handel som reagerer på sekundet noe skjer. Vi visste jo at krypto som regel har en god korreksjon rundt nå, summer low, denne gangen var det nyheten som kom nå som satte igang ballet
Krypto generellt reagerte negativt også da Russland invaderte Ukraina og krig startet sin gang der. Henter seg vel inn igjen i det lange løp.
Er det noen som handler med Bitcoin ETF på nordnet? Noen som kan anbefale hvilke som er bra?