Tipper månedsskiftet april/mai.
Tipper hva i mndskifte?**
Godkjenning av Etf i Hong Kong. Les forrige post.
Nå bare kaster jeg ut noe…, men det kan se ut som at Bitcoin reagerer svært negativt på at Iran sender avgårde selvmords-droner mot Israel:
Burde ikke ikke det være “flight to safety”, når muligens “shit hit the fan (SHTF)”?
Jeg ville i utgangspunktet tenke at Bitcoin er “elektronisk gull”, og et sted hvor folk bør søke tilflukt, som i gull.
Noen som har noen tanker rundt dette?
Risk off tenker jeg. Betyr mer.
Nå er det jo slik at krypto generelt er som en hormonell 14-åring på slike nyheter. På kort sikt er jo slikt som dette kun godt for våpen/olje mtp investeringer. Men helt normalt at krypto reagerer veldig sterkt i starten. Bare se fallet under pandemiens start. Det hentet seg godt inn igjen. For den langsiktige med ledig kapital kan dette være en god kjøpsmulighet.
Men burde “elektronisk gull”, være der verdiene havner om SHTF, som jo gull er.
Det er et konsept som heter “focal point”, og det er hvor alle løper når det går skikkelig skeis.
Det kan illustreres ved følgende test; du og jeg må møtes i Paris på mandag, ellers mister vi begge livet. Og fordi noen er på jakt etter oss kan vi ikke bli sett, og i alle fall ikke sammen. Mao møtet må være så kort så mulig.
Når og hvor møtes vi?
Jeg ville tenkt ved Eiffeltårnet klokka 12:00, og jeg tror mange andre ville kommet til samme konklusjon.
Poenget er at flight to safety ikke bare er hva en selv mener er trygt, men også hva man tror andre mener er trygt.
Fysisk gull er opplagt et slikt focal point, og Bitcoin burde i prinsippet også være det, men stupet i pris for litt siden viser at det kanskje ikke er et slikt “focal point” after all?
Og dessuten, risk oft betyr jo at man går ut av noe risiko-fylt (Bitcoin tydeligvis), og inn i noe mindre risiko-fylt, akkurat nå er det i alle fall dollar.
Gull og sølv korrigerer også litt, det er algoritmebasert handel som reagerer på sekundet noe skjer. Vi visste jo at krypto som regel har en god korreksjon rundt nå, summer low, denne gangen var det nyheten som kom nå som satte igang ballet
Krypto generellt reagerte negativt også da Russland invaderte Ukraina og krig startet sin gang der. Henter seg vel inn igjen i det lange løp.
Er det noen som handler med Bitcoin ETF på nordnet? Noen som kan anbefale hvilke som er bra?
Nå er vi på 57. Tenker det er tid for å dra oppover igjen snart
Når jeg ser på chartet nå ser jeg et stort bullflagg. Hva ser dere?
Og hva kaller man en person som enda ikke eier Bitcoin?
Fra i morgen av er dette profitten til miners om prisen blir værende omtrent her den er nå (63100). Sikkert derfor de vil slutte å selge da…
Heftig inntektspotensiale for de få som er break even allerede rett etter halvening da
Before the 2024 halving, the block reward is 6.25 bitcoins per block. After the halving, this reward will decrease to 3.125 bitcoins per block.
To calculate the supply of Bitcoin added per month before and after the 2024 halving, we can use the fact that roughly 144 blocks are mined per day (with a 10-minute average block time). Let’s compute the total number of bitcoins added per month before and after the halving.
Before the 2024 Bitcoin halving, approximately 27,000 bitcoins are added to the supply each month, based on a block reward of 6.25 bitcoins. After the halving, the monthly addition will be about 13,500 bitcoins, reflecting the reduced block reward of 3.125 bitcoins. This halving significantly decreases the rate at which new bitcoins are created, which can have various implications on the market dynamics of Bitcoin.
Microstrategy holder 214,246 Bitcoin; så i løpet av ett år vil Halvening gjøre mer for kursen enn om Microstrategy doblet antall Bitcoin i porteføljen.
(Dette forutsetter at de fleste minede bitcoin blir realisert, noe som sikkert ikke stemmer helt)
Noen av de store minere selger ingenting.
Eller lite, de må jo ha penger til å drifte miningen…
I bear-market selger de alt: