Ahh se der ja. Seff en annen adresseformat ja. Men ja det er nok bare de har flyttet på seg og ikke en kjøpsordre eller sendt fra en børs. Sporer man videre bakover så ser man at alle de Bitcoinene har flyttet ganske ofte på seg til forskjellige wallets
Men der kan man faktisk si Btc er billig i bruk for en gang skyld. 17 Usd for å flytte et slikt beløp må være innafor.
Lyst til å fortelle mer? Hørtes interessant ut
Ta det gjerne i egen tråd
Du kan lese om det i boka til Roger.
Jeez.
Gutta her er jo veldig på andre aspekter enn hva Bitcoin er i dag, må fungere som penger og at det må være privacy, privacy, privacy.
Ja. Hvis du ikke legger til rette for at Bitcoin kan være penger, så vil du aldri oppnå monetær premium.
Roger Ver was right about Bitcoin
“Hijacking Bitcoin” is a damning indictment of the turmoil and nastiness that plagued the Bitcoin community after Satoshi disappeared
Kommer sikkert noen fiffige layers etterhvert, teknologi har en tendens til å utvikle seg i retninger vi ikke har tenkt på.
Hvis du vil ha L2s hvor du ikke er avhengig av tillit til tredjeparter, så er det Ethereum som gjelder.
Vinneren i det lange løp burde jo være en l1 som fungerer på alle områder uten noen form for l2. Hvem det blir gjenstår å se.
Når du ser på betalingsmiddel opp gjennom historien så er hovedgrunnen til at alt har failet at man har blitt fristet til å lage mer og det har tapt sin verdi, hvor gull på den andre siden alltid har fungert pga sin knapphet. Det mener jeg er den desidert viktigste egenskapen for å oppnå monetær premium, at mennesker ønsker Bitcoin er bevist siste 15 år. Dagens pengesystem/andre crypto er kan fremdeles benyttes hvis det blir forankret i feks gull/bitcoin/ tilsvarende i fremtiden, hvis ikke tror jeg vi fortsatt bli rævkjørt av de som har kontroll på printeren som gagner de få.
M. Saylor sitat:
#Bitcoin is a bank in cyberspace, run by incorruptible software, offering a global, affordable, simple, & secure savings account to billions of people that don’t have the option or desire to run their own hedge fund.
Greit alternativ kontra å drive sitt eget hedge fond. Artig utsagn.
Tut Tut
Det blir alltid litt FUD og trading over den underliggende hovedbevegelsen. Det kan godt være at vi legger oss flatt i 5 måneder pga trading o.l. men jeg vil tippe vi BTC er en del høyere på slutten av året.
I ettertid, sett på avstand ser 2020-2021 bevegelsen opp veldig enveiskjørt ut, men den gikk over flere mådeder, med mye opp og ned og sure nyheter etc. Hedgefond etc kommer sikkert til å klundre det til så mye de klarer, så mulig vi får en litt mer ruglete oppgang denne runden.
Til slutt kommer folk til å skrike om strømforbruket, noe som forsåvidt har er viss realitet ved seg. BTC kan rett og slett ikke få for mye makt, det vil bli for destruktivt. I USA driver de å innfører/tenker på å innføre skatt på strømforbruk knyttet til BTC-utvinning. Det er faktisk litt positivt for hvor høyt BTC kan gå før de skriker (i USA i hvert fall). Det reduserer marginene til minerene og derfor også mengden mining.
Med makt mener jeg at det blir for attraktivt å mine slik at minerene trekker til seg mer og mer resurser. Det er selvfølgelig ikke noe fasitsvar på hvor det er, men det bli mer og mer negativ mediaomtale jo mer “makt” BTC har så et sted tør ikke selskaper å investere lenger pga negativ omtale (som Musk som trakk seg ut forige runde). Dette vil være en form for tak så lenge BTC er i sjefsstolen blant krypto.