Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Støtten her på 20k er slik jeg ser det i det psykologiske. Som er det paradigme jeg trader i. Det psykologiske først og fremst fordi det er den tidligere all time high og fordi 20 000 er et rundt tall. Noe jeg vektlegger mye lavere. Det stemmer at det lå mye mer støtte rundt 30k og alt over der. Vi må langt ned før vi finner noe særlig annen støtte. Men det er Fib nivåer på 19000 og på 17000 avhengig av hva du ser på så det er også nivåer jeg følger med på.

1 Like

De som skrev det da BTC lå på 40k eller 60k hadde kanskje grunn til å si det, men nå som den er rundt 20k er det ikke sikkert dette er et dårlig nivå å kjøpe seg inn. Ikke umulig man kan få billigere inngang heller selvsagt. Men det ville forundre meg om det ikke kommer en rally etterhvert som knuser dette prisnivået!

Min teori akkurat nå er at den går opp til 47000 for så gå ned igjen til 30k og krype oppover langs 11- års støtten frem til neste halvering i mars 2024. Og at den da vil gå parabolsk nok en gang fra nivå rundt 50 000. En utvikling som i så fall vil være nokså lik forrige syklus.

2 Likes

Jeg er ferdig på denne tråden. Vil bare vise litt av en artikkel som kommer i Finansavisen i morgen i tilfelle noen er interessert :

4 Likes

Bill Gates vil heller være med i gammel-rik klubben. Alle de hater de ny-rike. De nyrike kommer til å ta så fullstendig over at de gammel-rike ikke skjønte hva som traff dem en gang. Det er nå min mening. Så er det riktignok noen gammel-rike som blir ny-rike. Det er de som tilpasser seg best.

2 Likes

Og det er helt greit om du ikke har noe bedre å bidra med for det forstyrrer bare tråden.

Virker som gates glemmer at folk som sender penger hjem fra USA til Sør amerika sparer 15-30% i gebyrer på å bruke krypto vs, western union og tilsvarende løsninger. så allerede der er hovedpoenget hans skutt i filler.

1 Like

6 Likes

Dette er resten av artikkelen fra det som angår Gates: " – Det er klart at dyre digitale bilder av apekatter bidrar til at verden går fremover, sa Bill Gates sarkastisk til full latter hos publikum"

Her må jeg si jeg er enig med han da.

14 Likes

Det gir akkurat like mye mening som at malerier av Picasso eller andre kjente kunstnere skal ha den verdien de får. Det gir 0 mening, men det er gull for de med usaklige mengder penger å ha noe å gjemme pengene i. Eliten har bestemt at Picasso koster flesk, NFTer vil også koste flesk hvis de med penger bestemmer at slik er det.

2 Likes

Ikke vanskelig å være enig i flåsete kommentarer av og til. Det er likevel slik at Nft og digital kunst kan ha en verdi. Apekattene hadde jeg aldri troen på. Bill Gates burde ha noe bedre å si. Jeg trodde han var smart, men den kommentaren der hører du på Pub i Birmingham. Virker ikke oppdatert.

2 Likes

Ja nå tok jeg ikke “hans parti” angående hva han mener om krypto.
Men det som foregikk i NFT-verden en periode var helt sinnsykt :sweat_smile:

Det er nok bare snakk om tid før han også snur sitt syn. Men sikkert lett å tenke at det er noe drit etter det har fallt og ekstremt bra etter det har steget.

2 Likes

Vi i vesten tenker at hvis vi sender $1000 til et annet land, og Western Union og co. tar $20-30 for jobben er det innafor. Men, for verdens fattige som sender i snitt $50 hver gang - tar de også $20-30, som vil si over 50% av den sårt tiltrengte inntekten deres. At de i stedet kan sende penger via Lightning-nettverket med ca null i gebyr er faktisk banebrytende. Fremtiden er her, den er bare ikke jevnt fordelt - enda.

3 Likes

Altså Fee i % er 15-30% for å sende penger fra USA til si bolivia.

Det er ikke bare fordi de sender små beløp men det er det ting koster. Helt sykt.

1 Like

Ja det er helt vilt, 50% på små beløp i El Salvador ifølge en podcast jeg hørte på.

1 Like

Enda verre enn jeg trodde.

Utfordringen er at mange ikke har bankkonto i sør amerika. Så da er WU og andre operatører hvor man betaler cash og får ut cash eneste løsningen med dertil DYRE fees.

Mange i disse landene utsetter seg også for fare når de skal reise langt for å hente ut penger hos Western Union. Nå kan de få penger rett i en mobilwallet og bruke de i lokale butikker.

4 Likes

Regner med at det er samme nyhet fra Bloomberg igår
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-06-15/bill-gates-blasts-crypto-nfts-as-based-on-greater-fool-theory

Jobber du i FA?

Screenshot_20220618-094514_Chrome

Nye støttenivåer brutt. Eth tresifret.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

9 Likes