Var i 2013 jeg skjønte hva krypto er.
Jeg satt og minet Bitcoin i 2013 med et loka software som ikke begrenset kapasitetsbruken på grafikk-kortet. Kortet begynte faktisk å brenne og røyk kom ut av PCen før jeg fikk min første Bitcoin, så da sendte jeg det inn til Nvidia og fikk nyeste modell gratis i posten. Hadde jeg bare tatt det usle studielånet mitt og kjøpt bitcoin i stedet for å bruke 3 uker på å forstå miningen hadde jeg vært rikere enn de fleste andre i dag. Hadde Nvidia kortet holdt lenge nok til å få noe ville også framtiden vært sikret Anyways gjort er gjort, fikk i hvert fall et nytt grafikk-kort jeg har stående i gamlepcen i dag. Et 770 kort, som da var “high end”
Var litt sent å mine med GPUs i 2013.
Det var det nok, men software da var også helt utrolig hjemmesnekra
Nå tror jeg jeg ville fulgt med litt om jeg var dere/satt inne…
Øredøvende stillhet fra hauserne her på tråden når kursen gjør nye nesedykk?
Mine tanker går til El Salvador… tragisk
Og til Saylor…
Kan jo trøste oss alle sammen om at alt kommer til å stupe snart, så får vi kjøpt billigere👍
Vi kan danne en higher low. Lå i pluss før i dag så jeg er ikke så bekymret enda. Dessuten har jeg bare kjøpt halvparten av det jeg vil ha
90% ETH og. Den er rolig… flippening.
God timing av bunnen igjen
Har lenge vært positiv til Bitcoin, men alltid innerst inne likt gull bedre (har hatt litt gull, men aldri Bitcoin, og har pt ingen av delene, fokus har vært minst mulig gjeld).
Grunnen til at jeg har tenkt at gull er det ultimate, og bedre enn Bitcoin, noe som er forklart vi a 2 linker skrevet av en sylskarp fyr som kaller seg FOFOA, som jeg linket på den tråden 18. juni 2022.
Kondensert utdrag, og god sammenheng kan lese i posten av 18. juni, og den viktigste linken er vist under:
Konklusjonen til FOFOA er at “Bitcoin is not money since it will never monetize”
Uansett, det har satt meg litt på sidelinjen, mtp faktisk å kjøpe noe som helst Bitcoin. Og jeg er fortsatt av oppfatningen av at gull er bedre, …, men etter å ha sett videoen under, kjente jeg behovet for å faktisk sett meg inn i de praktisk sidene av Bitcoin, for å faktisk dedikere noen ressurser til Bitcoin.
Det er ikke noe i den videoen som jeg ikke visste fra før, men kjente at det trigget noe i meg.
Basically adresserer det problemet med eierskap, og hvordan teknologien i dagens samfunn går i retningen av man reelt sett eier mindre og mindre. Og hvordan Bitcoin er et forsvar mot det.
Ikke fordi Bitcion skal stige i verdi, men fordi Bitcoin er eierskap ingen kan ta fra deg, i motsetning til hus, biler og telefoner !
Det besvarer også problemet med elektrifisering av at mulig, mulig overgang til CBCD (central bank digital currency) og det å ha for mye gjeld, akkurat nå.
Det er en grunn til at sentralbanker og statsinfluensere elsker ethereum og andre proof of stake coins:
Fordi de vet de kan shutte de ned når de vil (samt mer kontroll over nettverket for store spillere).
Bare å forvente at angrepene på bitcoin vil tilta i styrke (f.eks den latterlige white paperen som Biden admininstrasjonen nettopp kom med).
Hvordan kan de shutte ned POS-nettverk når de vil?
Må da være enklere å stenge ned noe fysisk. Som f.eks konfiskere miningrigger.
Btc kan vel konfiskeres akkurat som huset ditt vel, hvorfor er det umulig å konfiskere btc? Alt du trenger er vel lommeboka og koden?
Ja, Bitcoin er jo faktisk noe av det letteste å konfiskere, eller rettere sagt, fryse. Fordi det er 100% sporbart.
Takk for innspill, alt er velkomment nå som jeg undersøker Bitcoin.
Jeg tenkte i utgangspunktet forskjellen på å eie noe kontra leie noe, i praksis. I en skikkelig autoritær og totalitær stat må man uansett “go with the flow”, og pretend to be happy, i alle fall ikke være vanskelig, der har jeg ingen illusjoner.
Man må ha tak i kodene skal man greie å konfiskere det. Det er ikke bare å ringe en bank og så si at de må fryse kontoen til vedkommende, slik som det fungerer i dag.
Så er man redd for at myndighetene skal bryte seg inn i boligen din og ransake den helt til de finner kodene så er man sannsynligvis enten kriminell eller bor i et helt annet land enn Norge.
Dette stemmer overhodet ikke. For å fryse bitcoin må du få hele Bitcoin-nettverket til å nekte å utføre transaksjoner fra én spesifikk adresse.
Finland klarte det hvertfall: Finland to sell confiscated Bitcoin worth €75 million to support Ukraine's war effort | Euronews