Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Er ikke noe vits i å følge med på nyheter hvis man bare investerer i bitcoin. For altcoins har det noe å si, men Bitcoin bare følger opp etter halvering, så ned, så opp rundt neste halvering. Er ikke noe magi. Mars 2023 er target for bunn. Blir noen små forskjeller fra tidligere, men de store linjene er som før. Litt mindre hype igjen ved neste halvering, men fra bunn i mars 2023 til toppen blir det langt.
Det er min spådom, og har vært det veldig lenge. Ser ut til at det blir korrekt, men kan fortsatt komme oppturer midlertidig de neste 4 mnd. før den deiser ned til den langsiktige bunnen.

Er viktigere hva som skjer med dollaren/euro mtp. timing. Håper dollaren og euro stuper mot krona før mars 2023, det ville vært optimalt for oss nordmenn mtp. inngang i Bitcoin.

2 Likes

Enig i utgangspunktet, men bitcoin dominance blir likevel myrdet. Er det på grunn av stablecoins eller noe?

1 Like

Usikker. Inflow av nye stablecoins?

Bitcoin dominace har fallt enda lavere denne uka.

Edit: så ikke savepig sitt innlegg før nå :see_no_evil:

Dette mener jeg er feil. Mars er target for start av nytt bull marked. Ikke bunn. Som jeg tidligere har nevnt. Bunnen setters lenge før bull run begynner.

1 Like

Man skal høre mye før ørene faller av

5 Likes

Sant at det er et stykke fra bunn til den synlig stiger igjen, men tror du legger bull runnet litt for tidlig, i hvert fall i min modell. Men som du sa tror du det blir akselererte bevegelsesmønstre, og jeg tror det ikke er like stor vridning framover som deg tydeligvis siden vi ender med forskjellig tidspunkt for forventet bunn. Bunn-nivået sist varte en god stund ja.

1 Like

Kommer vel an på om man mener bitcoin er/ikke er det samme som krypto.

1 Like

Det er ett gap på Bitcoin CME futures på 9600. Blir dette fylt?

  • Ja - 2022
  • Ja - 2023
  • Nei

0 stemmegivere

Ser ut som det er stablecoins som tar andeler ja

1 Like

Bitcoin bunner vel ut før resten, så da stiger vel dominansen automatisk når den har bunnet ut? Siste års hendelser burde iallefall styrke posisjonen til bitcoin

De som hadde BTC stående på FTX mister vel like mye som de som hadde hvilken som helst altcoin stående på FTX? Sliter litt med å forstå denne påståtte “seiersrusen” til BTC denne uka.

3 Likes

Alt på FTX forsvinner om det er BTC eller rugCoin

Det handler om å få ryddet opp i “mafiavirksomhet” som btc er motsatsen til. Selv om bitcoin i utgangspunktet har like stor fundamental verdi som ett maleri, så er det konstruksjonen av og sikkerheten til btc som vil vinne over tid.

Joda, men man kjøper jo gjerne Btc via en børs. Det hjelper lite om Btc er bra når man ikke får ut midlene.

2 Likes
  1. Du eier ikke bitcoin om den står på en børs.
  2. Dette er bra for bitcoin fordi det fjerner shitcoin svindel og åpner folks øyne for PoW og bitcoin i cold storage.

Kan faktisk se på blockchainen at flere tar eierskap av egne coins nå.

1 Like

Feil.

Du eier bitcoinene. De er juridisk dine.

Noen børser kjører dog fractional reserve. Somregel er det godt gjemt i vilkårene så du har godtatt de gjør det.

Så velg en børs som ikke kjører fractional reserve og som faktisk blir revidert.

Proof of reserve som endel børser gjør nå er helt verdiløst fordi du ikke vet hvor mye kundemiddler de reservene skal dekke.

1 Like

Kan gjenta dette i denne tråden.

Dersom du har middler på crypto.com ville jeg flyttet dem asap.

Joda, men hvor kjøper du Bitcoin?

Jo på en børs. Samme faen om det er Btc eller hvilken som helst altcoin så får du de ikke ut igjen fra FTX.

Kjøper du Bitcoin eller hvilken som helst altcoin fra Binance. Så kan du sende de rett til wallet.
Skjønner fremdeles ikke hvorfor dette er en seier for Bitcoin.

1 Like