Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Så man kan lagre nøkkler til ikke sentraliserte coins også i cold storage.

Så bitcoin og andre desentraliserte coins har hatt en seier. got it.

1 Like

Blant annet fordi det blir åpenbart for flere man må kontrollere egne nøkler for å fysisk eie egen bitcoin. Dette vil føre til at flere lagrer egne nøkler og mindre verdiløs papir-bitcoin. Det viser også det avgjørende med et desentralisert robust nettverk, noe som vil føre til at flere kjører egne Bitcoin-noder.

Det er dine ord. Opplys meg gjerne om hvilke altcoins du mener er tilstrekkelig desentralisert.

Det gjelder samtlige nettverk,blokkjeder, DAG osv ja. Alltid lagre alt på cold wallet. Gjelder absolutt ikke bare Bitcoin.
Not your keys, not your coins.

1 Like

Hvis du tenker på verdifallet for all krypto kollapsen representerte, så ingen.
Ellers det jeg har skrevet lengre opp, all verdens forskjell.

Nå ble det jo opplyst at det ble kjøpt papir-“medisin” her. Så har nok noe å si hvor det kjøpes.

Hva som er mest desentralisert kan jo
diskuteres i en hel evighet.
Man hadde uansett ikke kommet så mye lengre, men det var heller ikke tema da.

1 Like

Men FTX-kollapsen har forsterket budskapet om hvor fantastisk sentralisert og shady mange av disse andre krypto-prosjektene er, i motsetning til bitcoin. Se helheten her.

men de som handlet BTC der tapte nøyaktig like mye som de som handlet shitcoins :sweat_smile: men nok det :relaxed::relaxed:

3 Likes

Poenget fortsetter å fly over hodet ditt.

Vi snakker tydeligvis rundt hverandre.
Hva er det som står bak alt av kollapser innen finans, sentraliserte eliter.
Når slike kollapser finner sted, hva skjer i verden i årene etterpå og hvem går det utover? Eliten eller folket? Hva representerer Bitcoin, desentralisering, transparens og sikkerhet forankret i den virkelige verden gjennom energibruk. Bitcoin som motstykke til den pengepolitiske verden vi lever i dag har fått en stor seier, inklusive kollapsen til FTX som nok en gang viser at når man overlater styringen til de få, sentralisert, går det til helvete for alle!

1 Like

Poenget er veldig dårlig så lenge de som kjøpte Btc tapte 100% der. Hadde alle andre tapt, men btc-investorene beholdt sine pga argumentene du kommer med. Så hadde jeg vært 100% enig, men ikke når de også taper 100% og like gjerne kunne kjøpt en ubrukelig shitcoin og også tapt 100%

Tror også vi snakker rundt hverandre :wink:

Er selvsagt enig i dette. Det er jo derfor jeg har investert i krypto i årevis nå og viet enormt mye tid til det.

Men hvorfor denne hendelsen skal styrke Btc og svekke gode altcoins er jeg ikke enig i :relaxed::relaxed:

1 Like
  1. De hadde ikke tapt 100% om de hadde tatt kontroll på egne nøkler. Når man har bitcoin på børs, er det verdiløs papir-bitcoin frem til man har fysisk kontroll på nøklene. Gjelder også Firi (brannfakkel til Firi-investorene på forumet her)
  2. FTX-kollapsen beviser nok en gang hvor shady og sentralisert krypto her, og understreker igjen hvordan Bitcoin skiller seg ut.

Så det du sier er at om man hadde flyttet coinsa sine til en ikke shady børs eller egen lommebok hadde man ikke mistet dem.

Ingen av BTC sine egenskaper reddet hodlerene som hadde dem på FTX.

Da er vi enige.

2 Likes

Greit unødvendig form for hersketeknikk /fordummende måte å “avslutte” en diskusjon på!?

1 Like

Det er ett av poenget mine, og det er svært bra at flere får øynene opp for dette. En svært stor del av markedsføringen i krypto har vært at man skal stole på kryptobørsene (feks Firi). FTX-kollapsen understreker igjen hvorfor dette ikke er tilfellet.

Det viktigere poenget er at FTX-kollapsen igjen understreker hvor sentralisert, shady og lite trygt krypto er. Det blir nå enda mer tydelig hvordan Bitcoin skiller seg ut.

1 Like

Ingen hodlet bitcoin på FTX. De trodde kanskje det, men de hodlet papir-bitcoin.

  1. Man kan ta ut alle coins på egen wallet. Ikke bare Bitcoin, også altcoins.

  2. Man kjøper Bitcoin og altcoins på samme børser.

Dersom en børs kollapser så betyr ikke det at Btc er bedre enn altcoins. Det betyr heller ikke at altcoins er bedre enn Btc.
Det sier noe om de som driver denne børsen og ikke produktene som omsettes.

Exactly, positivt for det Bitcoin representerer, ergo seier for Bitcoin :slight_smile:

2 Likes