Forøvrig fundamenterer jeg det i fire deler. En bølgeteori jeg selv laget i 2016 fra markedsføringsutdannelsen og ingeniørutdannelsen min hvor jeg kombinerte matematikk med teorien rundt word of mouth og hvordan det påvirket bevegelsene. Har fått styrket troen på prinsippene over tid, og tror Bitcoin vil gå mot en dyster skjebne når vi kommer til 3-4 halveringer til, hvor investeringsverdien vil falle nesten bort etterhvert som flere og flere frontrunner bevegelsene. Risikoen jeg ser er at jeg undervurderer hvor effektivt informasjon spres nå sammenliknet med tidligere, og at den akselerasjonen i informasjonsspredning har blitt mer effektiv i å rekruttere frontrunnere raskere enn jeg tror. Men pga. endringsvegring tror jeg ikke det blir tilfellet før om 3-4 halveringer til. (At man ikke går i pluss på å kjøpe før halvering).
Det andre prinsippet er historien ja, naivt som det er så gjentar den seg.
Det tredje er mekanismene i chainen med pulserende mining-aktivitet i tråd med chartet. Jeg har en fornemmelse om at det er en av hoveddriverne for kursutviklingen, men sliter fortsatt med å beskrive en klar forklaring på hvordan det henger sammen.
Det siste er fomo, og prepping av cash. Vet om så utrolig mange nå som samler mye for å kunne bli med på neste “bølge”. Når det er status vil det i seg selv føre til en fomo-stemning mot halvering med stigende kurs.
Vet det ikke er noe andre kan ta og så bruke selv, men funker for meg.