Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

3 Likes

Ooof mye tekst

/bookmark

2 Likes
3 Likes

Nå kjøpte jeg mine siste 50%. Tror ikke vi går lengre ned og om vi gjør det så gjør det meg ingenting å sitte litt i minus en liten stund. Poenget er å ikke gå inn så høyt at man blir fristet til å gjøre en trade med bedre inngang. Går den ned til f.eks. neste fib nivå på 13700 så får jeg bare sitte i minus noen uker eller overføre mer midler og kjøpe for enda mer. Har fortsatt mer ETH enn Bitcoin, men kjøpte mest Bitcoin i dag.

Anser det som 40% sjanse for at den går ned til 13700 og 60% sjanse for at vi har truffet bunnen allerede. Litt gambling må man tåle selv om man kjøper bitcoin :wink:

7 Likes

Kjenner igjen mønsteret :innocent:

1 Like

Kjøper du ekte vare, eller derivat? Noe leverage?

Derivat uten gearing. 1:1 mot hhv Bitcoin og Eth. XBT på Nordnet. Alltid gjort det og funker fint for meg som tar lange trader. Stengt fra fredag til mandag er både en frustrasjon og en befrielse på samme tid.

2 Likes

Ja sikkert grei den XBT så lenge man ikke trader korte timeframes intradag. Da er kanskje ByBit og tilsvarende mer ideelt, men jeg hadde nok også vært mer komfortabel med å ha penger på Nordnet enn på ByBit og de greiene der.

Handler selv spot og lagrer på wallet. Kjøper litt i ny og ne, men trader sjelden aktivt.
Utrolig vanskelig å spå hvor kursen skal gå herfra, men tipper vi skal ned og teste 14-15 tallet før en rask rekyl opp igjen. Hvorfor 14-15? Fordi alle venter på 10-12k :sweat_smile:

2 Likes
10 Likes

Hva med å kjøpe Grayscale Bitcoin Trust? De trader 8.33 dollar per/share, mens underliggendeverdi er 15.2 dollar per/share. vil jo si at du må ned til under 8k i bitcoin kurs før du er i minus?

1 Like

Coinbase har også bekreftet at de holder BTC for Grayscale.

1 Like

Hvis du ikke har fått med deg grunnen til spreaden så er det fordi man mistenker at Grayscale også har tapt mye penger på FTX kollapsen, og de har også sagt de ikke vil si hvor mye assets etc. de har.

Ingenting i krypto er så rett fram som at det er eneste risiko i et sånt case :stuck_out_tongue: Nå er alle usikre på hvem som egentlig har dekning for det de påstår av verdi :slight_smile:

2 Likes

Innfør gullstandarden igjen, på alt! (må finne en del gull først)

1 Like

De er jo public listed i usa så man har satset mye på at alt er i orden hos dem, lik tilliten man gir Firi i Norge.

Hvis sånne aktører er fraudulent, da blir det veldig vanskelig, økosystemet trenger pålitelige on/off-ramps

1 Like

Dobbel bunn? :innocent:

Kudos til de som meldte btc ned på disse nivåene. Hadde ikke trodd det :astonished:

When its blood…

4 Likes

Vi trenger flere farger til regnbuen!.

5 Likes

En regnbue går både opp til himmels og ned igjen til bakkenivå.

2 Likes