Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Men egentlig er de sirkler :slight_smile:

Nesten som Bitcoin… spennende å se om den krysser sin egen strek, det har aldri skjedd før.
image

6 Likes

Naturlig nokk svart for Black friday salg som bør være der!

Hmm, kanskje algoritmen er basert på gravitasjon og at den enten går inn i bane rundt sentrum eller faller inn mot seg selv igjen? ;D

3 Likes

Denne er verdt å lese:

1 Like

Noen som rakk å kjøpe mens kursen var under dette? Dobbel bunnen callet jeg og fikk 0 likes :eyes::sweat_smile:

1 Like

Muligens litt tidlig å feire at bunnen er bak oss her :thinking:

3 Likes

Spørs om du stuper fra 3-meteren eller 10-meteren.

Jada, så klart tidlig :pray: Men er så stille på tråden her så godt å skape litt engasjement :innocent:

Er en liten hick up i systemet akkurat nå så ikke helt godt å vite akkurat. Kursen utvikler seg ikke helt som tidligere sykluser. Men i tid-fra-topp så skal vi være på bunnen nå. Der kan det fortsatt treffe likt som sist.

1 Like

Hvis jeg sier dette er basert på Kraken kurser, er det noen som skjønner regnestykket? Hørt om den teorien? Hva syns dere om den?

68991/3120 = 22,1125

22,1125 /5,3= 4,1721

15.470*4,1721= 64.542

1 Like

Hvor kommer 5,3 fra her? Følger resten av regnestykket 22,1125 er hvor mye kursen gikk fra forrige bunn til topp. Er 5,3 her forventet redusert avkastningsmultippel for hver halvering?
Så 64542 da blir neste forventede topp om 15470 var bunnen for denne gang?

Det ville i hvert fall sammenfalt med min teori om forventet lave kurs for neste topp. Har mellom 60k-100k som forventet topp her.

Jeg bare hørte om den så jeg er på utrygg grunn :slight_smile:
Mener teorien het 5,3 teorien og at historien har vist at for hver syklus har avkastningen vært lavere for hver syklus med en faktor av 5,3. Og da lurer jeg på om jeg i så fall har satt det opp riktig her eller om jeg har regnet det ut på feil måte.

Da vil vi ikke ta ny all time high i neste bull run :sleepy:

1 Like

Du har satt det opp riktig om det er teorien ja. Har ikke backchecket at 5,3 stemmer, men det har sikkert de som ev. har kommet opp med teorien. Er ganske likt som mitt resultat, jeg bare tok en annen vei dit.

Ang edit om ath. Ja det ville vært et skummelt skifte for bitcoin og krypto i det store bildet. At investeringen ikke lenger er gratis penger over tid. Som nevnt over tror jeg det er for tidlig for at det blir tilfellet. Jeg har det som worst case scenario, men erkjenner at det er en mulighet for det. De som er mest risiko-averse kan selge på 60k+ og sikre seg der(gitt at ting går som før selvsagt) :slight_smile: .

Men min multippel i et sånt scenario er nærmere 7-9, da jeg tror bunn blir nærmere 9-12k og at topp blir 60-100k.

1 Like

Ja som du ser så får vi Lavere topper og bunner i RSI for hver syklus.

1 Like

Fargevalgene der var nesten like fine som når jeg lager paint-grafer jo! ;D

Men ja, det er riktig at historien er sånn. Bitcoin konvergerer mot enten å gå i 0 fra topp til topp eller å snu, så toppene blir lavere i stedet for høyere over tid. Den viser ikke tegn til å kunne gå tilbake til gamle tider med 100x fra topp til bunn.

Jeg tror dog at vi må se en lavere bunn enn forrige periode-bunn før vi ser en lavere topp i bull-runnet. Kanskje det blir neste syklus, men tror bunnen denne gangen fortsatt vil være over 3,1k.

1 Like

Desto viktigere å komme seg inn tidlig, om man vil ha de store prosentene, ikke sant?

Det har vi allerede nå

Det er ikke noe galt i å kjøpe nå, men fortsatt lenge til vi er i 60k+. Jeg tror man har mer tid enn man tror og godt kan vente til 35k om man vil være mest tids/risiko-effektiv. Men siden du forventer bevegelsene før jeg forventer dem er det logisk i din modell å ta posisjon nå, og for meg å fortsatt vente til mars 2023. :slight_smile: Utifra historien kommer begge godt ut av det, så er ikke så stresset enda.

2 Likes

Her tenker jeg på bunnen etter forrige 2017-topp på 3120. Mot bunnen nå på 15.470. At disse to skal snu om på hvilken som er størst. Før jeg tror vi ser at toppen i bullrunnet blir lavere enn forrige runde. Altså at toppen i 2025 blir lavere enn 64542 tror jeg ikke. Og hvis den blir det ser vi nok mye under 15470 ved neste bear-run i 2026.

18138*4,1721 = 75 673

18138 er den bunnen som var før ftx. Som egentlig skulle vært bunnen i følge Pi cycle bottom. Ville gitt et kursmål på 75 673 :thinking:

1 Like

Ye, blir forstyrrelser i sånne modeller når de proffe går såpass inn som de har gjort da. Tenker man får bruke ca.-tall. Tenker bunn blir 9-12k her og at det vil gi 60-100k som topp. Det ville i modellen du nevner gitt:

9 x 4,1721= 37.548 som topp
til
12 x 4,1721 = 50.062 som topp

Jeg tror som sagt vi ender rundt det dobbelte av disse to.