Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Lykke til!

1 Like

Gutten er 21 år gammel og ser for seg en verden hvor han ikke kommer til å kjøpe ETF som er backed i gull som JPM “har” i sitt velv, han vil heller ha BTC på cold storage som han har tilgang til på 5 minutter ved behov, som er hans, og matematisk hans, hvor pengene er lagret “inne i hodet hans”.

Jeg mener en av grunnene til at BTC kommer til å lykkes er ikke bare pga hvor genialt det er konstruert og BTC som fenomen som vi har diskutert opp i mente og som mange utrolig nok er uenige i, men det faktum at systemet vi har nå i dag har så store mangler at det vil rakne. Det spiller ingen rolle hva feks Warren Buffet eller andre gamle penger mener, han er en dinosaur, og hva vet vi om dinosaurer, de blir utryddet. Det handler om hva de unge ønsker å ta i bruk for å sikre seg selv for fremtiden. Argumenter om at BTC er ett pyramidespill eller en boble??? Hva da med pengesystemet vi har i dag? *A pyramid scheme funnels earnings from all recruited participants on lower levels of an organization to participants on higher levels . Hallo?!

6 Likes

Ennå noen år til det hodet er fullt utviklet.

Buffet er 92 år så tror løpet er kjørt der :wink:

1 Like

Ja, han har hverken meritter eller erfaring, så ingen grunn til å lytte til han i det hele tatt :slight_smile: Vi ignorerer han på grunnlag av hans alder :+1::+1:

Vi lytter isteden utelukkende på…… “Gutten som er 21 år gammel” :raised_hands::raised_hands::partying_face::partying_face:

8 Likes

Blir litt som å spørre Egil “Drillo” Olsen hvordan man blir verdensmester i boksing, siden har så mange meritter og lang erfaring med fotball.

Ja, ikke sant. Så ignorerer du han og lytter til 7 åringen som har sett Jake Paul bokse på YouTube isteden. :raised_hands::raised_hands::partying_face:

4 Likes

Godt anekdotisk bevis :+1::raised_hands:🫱🏼‍🫲🏿

Ja man finner enten ut av det selv, eller dersom man skal rådføre seg med noen så er det vel noen med erfaring innen feltet og ikke noen som har gjort det bra på et annet felt.

Er bare å se på videoen og tolke om man tror Buffet eller LeClair har satt seg best inn i Bitcoin :slightly_smiling_face: Når en eldgammal fyr som har tjent seg søkkrik i dagens system kritiserer et nytt system som kan true det han har bygget opp må man ta det med en bitteliten klype salt.

5 Likes

Så du tenker at en eldgammel fyr, som skal gi bort så og si hele formuen sin og snart er død er inhabil fordi han vil beskytte sine verdier?

Knallgodt argument. Hvilke egeninteresse kan “gutten på 21” ha mon tro?

4 Likes

Har selv ikke sett denne youtube-videoen. Så hva denne 21 åringen sier vet jeg ikke.

Men synes argumentet at Bitcoin og krypto er søppel siden Warren Buffett sier det, synes jeg er latterlig.
Er warren Buffett i stand til mer enn å trykke en pc på “on” for å så spille bridge på den?
Nei det begrenser seg nok der, og så skal han liksom uttale seg om blockchain og mulighetene det drar med seg i fremtiden?!

2 Likes

100% enig!

Jeg synes argumentet om at man ikke skal lytte til han fordi han er rik og gammel er like latterlig :+1:

7 Likes

Ja da er vi enige om det da :grin::+1:

1 Like

Jeg er også helt enig i det, Buffet er en utrolig dyktig fyr som har gjort det han gjort bedre enn noen andre. Men mitt poeng er at dagens system fungerer ikke i lengden, det kommer til å gå skikkelig dritt og det er kanskje det vi ser er i gang nå mtp gjelden. Bitcoin ses kanskje på ett spekulasjonsobjekt av mange, og det jeg mener er at uavhengig av hvem som sier hva, så blir det ekstra dumt når en som har dratt nytte av å sitte nærme pengepressa som Buffet mener bitcoin er tull og ikke har noen verdi når nettopp “Bitcoin er tull” er hele argumentet hans.

3 Likes

Hovedargumentet til Buffet og Munger ser ut til å være at ingenting kan erstatte dollaren fordi USA vil ikke la det skje. USA har kanskje ikke noe valg, når nok amerikanere eier Bitcoin er blir det upopulært for politikere å banne det. Jeg tror vi allerede er der.

Kommer dollaren alltid til å dominere? Historien sier at det er usannsynlig:

7 Likes

Han er relativt åpen om at han tror Bitcoin skal opp, og fremstår for meg som reflektert over at han er ung og har mye å lære. Virker ikke for meg som at Buffet er like lærevillig.

« Iget in enough trouble with things I think I know something about. Why in the world should I take a long or short position in something I don’t know anything about?”

Munger:

«In my life, I try and avoid things that are stupid and evil and make me look bad in comparison to somebody else – and bitcoin does all three," Munger said. “In the first place, it’s stupid because it’s still likely to go to zero. It’s evil because it undermines the Federal Reserve System … and third, it makes us look foolish compared to the Communist leader in China. He was smart enough to ban bitcoin in China.”

Mye følelser i dette sitatet: stupid, foolish, evil… virker ikke så analytisk og nøytralt som man skulle tro en legendarisk investor burde være. Han og Buffet har bestemt seg.

5 Likes

Det ser jo ut som Munger kan Bitcoin ned til minste detalj :joy: “stupid and evil” :rofl:

Utrolig hvordan smarte og oppegående folk plutselig kan fremstå som det motsatte.

1 Like

Mens bitcoin predikantene taper på sine veddemål

2 Likes

Fordeler med å være i et verdipapir hvor emisjon er utelukket.

2 Likes