Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Der du har skrevet teksten mars er der kursen kommer til å gå

Håper det ^^ Jeg kjøper når vi har sett en utflatet bunn over 5+ handelsdager i mars, så håper jeg får være utenfor mye av veien ned. :slight_smile: Hvis det blir en vei ned i mars da. Ingenting er garantert. Usikker på hva jeg gjør om den bare går opp i mars.

Hva er grunnen til at du er opphengt i mars spesifikt?

2 Likes

Hørte Elon Musk snakke om det! “Going to mars!” Hehe neida, har forklart det litt opp i tråden, er kun hvordan jeg leser chartet+tidligere erfaringer. Gjennom det fant jeg at mars er min forventede optimale inngang. Det er ikke basert på noe som har skjedd det siste året, men før.

Kjøper du uansett i mars? Om kursen så er 80k?

Svarte på det for en melding siden :stuck_out_tongue:

Kan jo utdype, om caset mitt bryter sammen, så har jeg ikke peiling, og da tror jeg heller ikke på enden av mitt case. Innenfor min forventning er 9-30k i mars, med overvekt i forventningen av bevegelser ned mot 12k og at den blir i det området en god stund. Altså uker. Om det ikke skjer, eller noe i nærheten av det, så tror jeg heller ikke på at forventet topp blir der jeg tror. Så da faller mye sammen, et unntak er om Mortis teori fortsatt er intakt, da henger jeg meg kanskje på den. I utgangspunktet er mentaliteten en “Fill or kill” i forhold til mine forventninger. Enten oppfylles forventningene og jeg kjøper, ellers holder jeg meg unna, men det blir nok aldri så enkelt.

Hehe. Måtte vare fyre litt :wink:

Liker folk som har en strategi og holder seg til den :grin::+1:
Selv har jeg ligget på kjøpern ukentlig i noen måneder nå og gjør det enda. Så målet pr nå er bare å prøve å treffe den rødeste dagen i uka med kjøp.

Jeg tror på kollaps av finansmarkedene når inflasjonen kommer ut av kontroll igjen. Men tror også på en uforklarlig sterk oppgang før det skjer.

Ja, Bitcoin har jo flere ting som påvirker i varierende grad. Hovedfaktoren i min teori er halveringene, i tillegg kommer ting som hva som skjer i finansmarkedene generelt og i kryptomarkedet generelt. Bitcoin virker ikke å kortsiktig være noen beskyttelse mot at det går dårlig i verden, men zoomer man ut er Bitcoin relativt løsrevet fra resten av systemet. Men uavhengig av verdens finansmarkeder, makro osv. så ser jeg Bitcoin som avtakende på den langsiktige fronten, så ville f.eks. ikke nødvendigvis sittet i Bitcoin i 10-20 år, men 5 år tror jeg er rimelig safe fortsatt. Er bare usikker på hva man gjør når halveringene får mindre effekt, helt til de ikke lenger fører Bitcoin over forrige ATH. Da er jeg oppriktig redd for en kollaps (altså det følger alltid en kollaps fra toppene etter halvering, men da til lavere nivåer enn forrige lave periode.) ned mot f.eks. 3k igjen i 2029 området, HVIS ting fortsetter som nå. Men mye kan skje innen den tid som endrer det synet hos meg.

Hvis jeg skal trekke de store linjene fram i tid ville det sett ut som dette:

Hver røde topp = halvering, utenom en liten “dobbel” ved neste halvering. Vet avstanden på tidsaksen ikke blir riktig i forhold til faktisk avstand mellom halveringene. Ville bare visuelt vise hva jeg forventer i det lange løp nå.

2 Likes

Stemmer. Nå er det riktignok ikke Btc jeg hamstrer. Men følger med på Btc teknisk da den som alle har fått med seg styrer retningen på markedet, og vil nok gjøre det en stund til.

Ikke tilfeldig at den stopper her ser dere. Kan være bunnen også.

1 Like

Stemmer. Dagens candle er en doji foreløpig. Pleier mange ganger å være på en bunn rett etter en stor rød candlestick.

Merk også at jeg ikke sier mars blir en god måned for bitcoin, sier det er der jeg vil kjøpe fordi jeg forventer at det blir verste måned i denne syklusen for bitcoin. :slight_smile: Men aner ikke om det kommer til å skje :stuck_out_tongue: Alt er ikke alltid som man tror på/i mars:

Dagen er fortsatt ung

Stemmer. Jeg hadde et håp om ned til 21400 som jeg skrev sist helg. Men tror bare jeg kjøper nå istedet for å vente :thinking:

Enda nærmest perfekt doji + på Binance :ok_hand::ok_hand:

1 Like

Bra med noen bear-teser. Jeg er ganske interessant å vite hvorfor du forventer en fullstendig kollaps i etterspørsel fra 2025 og utover, når det forventes teknologiske fremskritt som muliggjør eksponensiell adopsjon innen btc.

Eksponensiell adopsjon innen blockchain ja.
Ikke nødvendigvis Btc. Men det får tiden vise :relaxed:

1 Like

Aaaaah, hvis Larsson har rett blir detta max pain i april/mai. Bare å holde seg fast.

Fremtiden er usikker, men Bitcoin er fortsatt den soleklare og med desentraliserte leder

Ja jeg hører Btc-maximalister sier pow er det mest desentraliserte siden transaksjonene mines på blokkjeden og det må til for å få den sikker og desentralisert.

Samtidig som de skryter av Lightning-nettverket hvor det ikke foregår noe mining :see_no_evil::sweat_smile:

2 Likes