Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Tror en del frykter Bitcoin fra Mt Gox skal skape salgspress imorgen. Men er det ikke fristen for registrering som er imorgen? Utbetaling av Btc er vel tidligst oktober?

Bare frist for å melde inn. Tror ikke alle får de i morgen, men har ikke satt meg skikkelig inn i det. Kom nye skatteregler for crypto i USA i dag vel. Blir nå likebehandlet med aksjer.

Mye luft ned til 17 000 om vi bryter ned under 20k

3 Likes

Bare en liten oppsummering av rasjonale og forbedringene i det over tid for min inngang senere i mars nå :slight_smile:

Aug 2021

Men har ikke alltid rett:

Men retter opp når det viser seg at det var feil:

Mars 2022:

Juni 2022:

Siste quote sep 22:

6 Likes

Antydning til panikk nå, tester bruddet under 20k

2 Likes

Mye god repitisjon der :+1::grinning:. Jeg husker alt :sunglasses:

Håper du treffer på inngangen din :cherry_blossom:

Vi får sjå, om det blir 200k/bitcoin om et par år får vi ta en skål hehe :slight_smile: Har dessverre fått meg dame og skal kjøpe hus, og reise på ferie til japan i 1 mnd nå straks, og ikke gjort det spesielt bra på børs i det siste, så blir marginalt igjen i forhold til opprinnelig planlagt investering, men noen hundre tusen håper jeg i hvert fall å få ut av bitcoin denne runden. Setter nok stopp loss etterhvert om det går som forventet i tiden etter neste halvering, men ikke på Kraken :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hvor handler du? Jeg tenker å bare ta det på Coinbase siden jeg har alt satt opp der.

1 Like

Nordnet. Det er en befrielse å bare kunne handle i åpningstiden :upside_down_face:

2 Likes

Hvilken valgte du der? Vurderer det også selv, er bare for lat for kunnskapstesten :stuck_out_tongue:

Bitcoin XBT og Eth XBT mener jeg det heter. På svenskebørsen. Jeg kjører bare den trackeren med 1:1. Kunnskapstesten tar 2 minutt. Veldig enkel.

1 Like

Eier du ikke btc, men kun til spekulasjon?

1 Like

Jeg kjøpte der fordi det er viktig for meg å ha alt på det rene. Å kjøpe ting hos Nordnet er “stuerent” for arbeidsgiveren min og de har alltid rapportert inn skatt for meg automatisk.

Har tenkt litt på om jeg skulle flyttet over til Firi nå som de også gjør det (stemmer det?). Samtidig så falt Bitcoin så fort at jeg må passe på å få kjøpt inn.

1 Like

Firi lager skatterapport men de rapporterer ikke automatisk enda.

Med verdens tilstand, den nye fantastiske digitale valutaen på trappene og makroøkonomiske uroen som råder er det ikke dumt å ha litt hard assets. Så mener mange at Bitcoin ikke er det, så kjøp da fysiske edle metaller eller begge deler. Greit å hedge litt

Joda jeg er med på den. Men jeg er ikke så veldig anarkistisk i tankegangen rundt Bitcoin eller dollaren. Tenker de kommer til å sameksistere ut mi levetid. Men ser frem til utviklingen som kommer i krypto og alle løsningene som gjør livet lettere for folk.

Det fine med å ha det på nordnet også er at det er stengt på kvelden og i helga. Så trenger jeg ikke tenke på om jeg skal selge eller ikke da. Når mandagen kommer så er det en mer veloverveid beslutning. Som, som oftest ender med å ikke selge. Selv om jeg gjorde det på tirsdagen denne uka. Da hadde jeg vurdert det et par dager.

1 Like

Så får enhver gjøre seg opp en mening om de mener dette er positivt eller negativt for krypto :relaxed:

1 Like

Tenker at det ikke bare er positivt, silicon valley og krypto har nære koblinger. Denne kryptobanken stengte ned nylig https://www.forbes.com/sites/brianbushard/2023/03/08/crypto-bank-silvergate-will-shut-down-amid-financial-problems/amp/

2 Likes

Er nok et større problem at ekstremt mange startups har hatt pengene sine der.

1 Like

Selvsagt er det ikke bare positivt, men tenkte mer generelt på at flere banker kommer i trøbbel pga rentene.

Amerikanere har vel mistet innskudd og pensjon før.
Det var jo sånn Bitcoin ble til. Det skulle være noe man kunne ha kontroll over selv.
Kryptobørser kan selvsagt også gå konk. Men det har forsåvidt lite med teknolgien å gjøre, mer grådigheten hos mennesker.

Snakket selvsagt om krypto stående på egen wallet. Ikke oppevart hos en tredjepart.

1 Like

Bitcoin har vel vist seg å være en «risk on» asset så langt, mer enn en forsikring