Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Jeg har respekt for deg Holmes, men for noen dager siden sutrer du fordi noen ikke ønsker å diskutere det du mener skal diskuteres på en tråd.

Så er kapasiteten på Lightning på all time high hva antall bitcoin angår, så kommer du inn og sier “nei, det er det ikke det, ikke i USD”.

Hvorfor gidder du?

Og jo, antall bitcoin på Lightning network er på all time high. Men ikke høyere enn antall btc på de største exchanges eller raskere enn Klæbo på ski for den sakens skyld …

3 Likes

Fortsett gjerne å diskuter mot deg selv, @holmes Du fortsetter å se det du selv vil se.

Kapasiteten til Bitcoin Lightning er på rekordnivå i BTC, og selv i USD-verdi peker den eksponensielle trenden oppover.

2 Likes

Ser denne artikkelserien fra 2019 blant annet anbefaler bruk av den mislykkede hard-forken Bitcoin Cash i stedet for Bitcoin :man_shrugging:

Bitcoin Cash fungerer helt utmerket:

Bitcoin er vel den rette tråden å diskutere adopsjon av Lightning nettverket såvidt jeg vet? Både Boligmarkedet, makro og bull har en egen tråd ref diskusjonen der.

Jeg står ved at adopsjon må ses i forhold til kjøpekraft og ikke antall coins. Det går jo begge veier, om btc kursen drar i vei (noe jeg tviler på) bytter dere også over til USD grafen tipper jeg.

5 Likes

Kapasiteten til Bitcoin Lightning avhenger av antall btc som lagres på nettverket, ikke USD-verdien. USD-verdien er kun relevant hvis du vil overføre USD, men da bør man også vurdere fiat-verdien i valutaene til mindre velfungerende økonomier som i Libanon, Venezuele, Nigeria etc. der behovet for å kunne fritt overføre verdier digitalt er enormt.

Jeg står også fast ved at man ikke bør velge ut en vilkårlig dato i fjor for å vurdere adopsjon og økningen i kapasitet siden 2018. Jeg kommer ikke til å bytte til USD da jeg anser det som lite relevant, men jeg skal gi deg en vennlig påminnelse når også USD-verdien er på ny ATH.

Jeg tenker egentlig ikke heller at USD er det ideelle, men noe som representerer kjøpekraft/verdi. Skal jeg sammenligne VISA transaksjonsvolum på 80-tallet vs idag ville jeg selvsagt justere for inflasjon for å se den reelle veksten.

1 Like

Ingen vekst går i en rett linje, spesielt ikke i kryptomarkeder. Derfor må man se på årlige trender. Vi får ta opp tråden om Lightning igjen i mars 2024 og 2025 og se om det har mislyktes eller fortsetter følgende årlige trend:

BTC-verdi lagret på nettverket
Mars 2018 - mars 2019: + 4000% (mindre relevant)
Mars 2019 - mars 2020: +16%
mars 2020 - mars 2021: + 28%
mars 2021 - mars 2022: + 316%
mars 2022 - mars 2023: + 57%

USD-verdi lagret på nettverket
Mars 2018 - mars 2019: + 6700%
Mars 2019 - mars 2020: +100%
mars 2020 - mars 2021: + 1100%
mars 2021 - mars 2022: + 210%
mars 2022 - mars 2023: - 1,1 % ( -64% fra ATH 8.nov 2021 hvis man mener akkurat den datoen er et særdeles relevant datapunkt)

Edit: oppdaterte et par regnefeil

4 Likes

Hvordan ser det ut om man tar januar til januar?

BTC-verdi lagret på nettverket
januar 2018 - januar 2019: + 41600%
januar 2019 - januar 2020: + 70%
januar 2020 - januar 2021: + 16 %
januar 2021 - januar 2022: + 230 %
januar 2022 - januar 2023: + 60 %

USD-verdi lagret på nettverket
januar 2018 - januar 2019: + 11700%
januar 2019 - januar 2020: + 430%
januar 2020 - januar 2021: + 400%
januar 2021 - januar 2022: + 300%
januar 2022 - januar 2023: - 20 %

Når man ikke ser eksponensiell utvikling på et logaritmisk chart, ser den siste delen av chartet helt ekstrem ut. Men når man faktisk regner ut prosentmessig utvikling, så er det enklere å se trenden over tid.

4 Likes
1 Like

Solgte Bitcoin nå. jeg er hjemme med feber. Må vær derfor jeg plutselig ville ta gevinst.

1 Like

Der gikk eth ordren gjennom også. Har følelsen av at Bitcoin ikke makter å ta ut 25k nå.

1 Like

Noe spesielt som fikk deg til å forandre mening?

Ja at hvis vi ikke tar ut 25k nå så må vi ned igjen og hente mer fart.

Og så følger jeg han her da. Men han har sagt selg siden 25k. Tror jeg blir mer lettpåvirkelig når jeg har feber. :rofl:

2 Likes

Nå skal du ikke komme å gi han cred i innersvingen for å si at mars blir kjipt altså. Det sa jeg ifra om for leeeeeenge siden :stuck_out_tongue: Forøvrig også syk her nå. :mask:

4 Likes

Nå vinner jeg uansett hvordan det går :joy:

Det er helt umulig å si hvor det går de neste 6mnd, så jeg har vektet meg deretter. Er også syk 😵‍💫

Ser dårlig ut det her…

3 Likes