Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Fant ikke noe om massetetthet der.

Her de uansett målt opp mot hverandre i år.

2 Likes

Det blir spennende å se fasit for året i desember. I fabelen om haren og skilpadda lå haren godt an i begynnelsen av kappløpet

3 Likes

Veldig glad for å se at 90% av folk fremdeles ikke skjønner bæret av hva Bitcoin er. Det viser at vi er fremdeles i en svært tidlig fase av “discovery”.

1 Like

Mener du å forstå hva Bitcoin er? :stuck_out_tongue: Jeg vet hva det sies at Bitcoin er, hvordan blokk-kjeden fungerer, hva mining er og hvordan det fungerer, hva som driver prisen opp og ned i korte og lengre bilder, men hvorfor det er verdt noe i seg selv er for meg et mysterie. Koden har ingen opphavsrett, og kan startes på nytt av hvem som helst. Er det exchange-noteringene som gjør den overlegen en kopi av seg selv? Eller er det kun historien som har verdi, eller selve informasjonen i blokk-kjeden, som man ikke kan regenerere på samme måte igjen eller ødelegge/endre uten full kontroll. Er det det som beviser at Bitcoin er Bitcoin og kilden til beskyttelse mot konkurrenter med samme ide? Merkenavnet? Bare resonerer litt rundt det grunnleggende :stuck_out_tongue: Men enig i at det fortsatt er et marked der ute for bitcoin, som pulserer og utvider sitt potensiale ved hver halvering. Men er de institusjonelle som kom inn i forrige runde for sterke? Kan de knekke Bitcoins historiske bevegelser og ødelegge den naturlige oscillerende adferden med halveringer som midtpendel-punkt? Hvor stor verdi kan Bitcoin bære, finnes det en grense? Den grensen virker å flyttes for hvert bull run, men når vil den siste grensen nås? Som nevnt tidligere tror jeg vi vil se tegn til det denne gangen, men at bullrun om 5-6 år blir det kjipe relativt sett, som virkelig setter igang det spørsmålet. Gitt at dette bullrunnet går over 100k, for markedsspredningen det vil gi.

4 Likes

Nei jeg sier ikke at jeg er et kryptografisk geni, men jeg ser nytten. Denne diskusjonen får andre ta seg av. Jeg var ferdig med å diskutere om Bitcoin har en verdi for flere år siden. Andre får overta det ansvaret nå. Jeg vet at de som er interessert enkelt kan google eller lese en bok selv.

1 Like

Mente ikke at det var sentrum for praten altså, skulle kanskje skrevet det annerledes. :slight_smile: Bare surrer for meg selv mens jeg ser verden brenne rundt meg og lurer på om det bare er rentene som styrer Bitcoin nå.

1 Like

Det meste av krypto ja, bitcoin not so much. Commodity :+1:

2 Likes

Hold heller på halveringsteorien. Den har prikket inn kursutviklingen ned til millimeter mål gjennom pandemien, renter, kriger, oljekrakk you name it. Alt er støy.

Det er sant. Min teori nå er: Har begynt å tro at sentimentet(som sier 9-12k i min bok som nåtidens verdi uten nyheter.) blir utfordret av store muskler som investerer basert på rente-nivået, og at de to ikke vil sammenfalle før renten settes ned igjen, men at det da blir dramatisk. Men forventer svak nedgang så lenge utsiktene forblir de samme. Ser vi tegn til høyere renter framover enn forventning tror jeg prisen vil øke. Det kan også være at det ikke er renten, men grunnen som sammenfaller med rentehevingene, som er inflasjonen som styrer.

Den er litt lettere å forutsi, da den kommer fra tidligere QE, høye fraktrater, høye priser på strøm, klimakrav, høyere priser på råvarer og en del annet. Som delvis vil løses automatisk til sommeren for strøm-delen, men om det vil være nok gjenstår å se. Utvikler krigen i Ukraina seg til det verre med flere land eller liknende er nok et falskt tidlig bull run i Bitcoin å forvente.

For de langsiktige(1-2-5-6 år) så er jeg enig at dette kun er støy ja. Da er det bare de store linjene man trenger å se på.

Du burde ikke endre teorien din når alt går etter den opprinnelige planen. Det eneste som er feil med det du har tenkt er det jeg har sagt til deg siden dag 1. Bullmarkedet startet før det du tok utgangspunkt i fordi kursen stiger et par hundre prosent før der du tegnet den opprinnelige streken for hvor “bullmarkedet” starter. Så i stedet for å prøve å kjøpe på bunn så skulle du kjøpe når streken kom i chartet ditt. Som jeg da sa var etter lang tids oppgang om du så på chartet. Alt dette var helt tydelig å lese ut av det bildet du hadde med halveringene og kursutviklingen inntegnet den gang.

Så et problem jeg hadde med din opprinnelige teori (som var god og sammenfallet mye med min egen) var at du skulle time kjøpet ditt for sent. Det andre problemet er jo 9-12k teorien din. Som jeg ikke skjønner noe av. Etter min mening skulle bunnen nå vært på ca 19500, så når den gikk ned til 15,5k så var det egentlig lavere enn forventet. Mens selve prisstrukturen som er dannet i denne bunnen har vært som forventet. Vi har også ligget under 11 års motstand for første gang i Bitcoins historie. Du vet hva jeg snakker om. Så hvorfor den skulle gå ned til 9-12k vet ikke jeg.

Nå bør du bare kjøpe nå, følge planen din og komme ut ca 50% dårligere :heart: enn meg i desember 2025 slik jeg sa. Og som du var fornøyd med i fjor da vi diskuterte dette :wink:

Nå er vi i mars 2023. Da skulle du kjøpe… Hvorfor ikke følge planen nå og starte med nye teorier og nye planer?

Nei, det er ikke endring i opprinnelig teori dette altså. Bare observasjoner av hva som skjer nå, som jeg vil forstå, ikke for å handle på det.

Gikk på noen smeller, så lekepengene er delvis borte akkurat nå. Kronesmell ovenfor yen når jeg skal til japan om en uke på 20%-25% og fikk kjæreste jeg skal kjøpe bolig med om noen mnder, så sammen med dårlig utvikling på børsen i det siste er ledig kapital når det er medregnet ikke til stede. Nekter å kjøpe for penger jeg ikke kan tape, selv om jeg har sterk tro på det grunnleggende. Så det får bli som det er. Kjøper vi bolig som jeg tror vil det være noen hundre tusen til overs etter at alt er unnagjort til å handle for, men blir senere i syklusen enn forventet, og det er ikke garantert nå at vi ikke strekker oss lengre.

Anyways, tror ikke 28k-30k er der fordi jeg tok feil, men pga. makro. Som ga feil resultat midlertidig pga. flukten til Bitcoin. Det du ikke tar med er det ekstra leddet i min teori ang. avtakende bunn pga. redusert avkastning fra topp til topp og bunn til bunn over hver halveringssyklus med noen unntak som kommer av høyere andel som forutser de store bevegelsene, som over tid vil utjevne bevegelsene. I direkte regning med historien er jeg enig med deg. Men jeg er ikke enig i at vi er på 28k nå av naturlige grunner. Vi skulle vært mye lavere.

Oktober 2025 mente jeg :slight_smile:

Siste prosentvise stigning delt på 5,3 gir neste syklus stigning. Det gir kursmål 79 000 dette bullmarkedet.

Vi trenger BTC 2.0 . Blir ikke mye Payday med det kursmålet. I Wonder hvor man kan finne gems som går til Stjernene.:thinking:

Jeg er uansett glad for at det finnes et verdipapir som noenlunde følger en oppskrift som jeg har :joy:

Og det er ?
Han har jo ofte skremmende rett

Det samme som alle dere har. Dette med halveringssyklusene. Dette med prosentvis stigning fra bunn til topp basert på avkastningen sist run som demonstrert i den youtube videoen der. Antall dager i bull og bear marked. Støttenivåer basert på Fibonacci. 200 ma, golden crosses, fear/greed index, osv. Ganske enkelt om man ikke er for kortsiktig. Da blir ting mye mer komplisert.

1 Like

Jeg er med for i min Boble. Blir det Atomkrig og vi må flykte til Brasil. For det er den eneste verdensdelen man kan leve fritt for radioaktivitet. Da tenker jeg BTC er min billet vekk fra Norge og Europa eller hvor enn jeg befinner meg i Verden. Et systemkollaps som vil gjøre BTC markedsleder som Valuta.

Dette har jeg trodd siden jeg var ungdom og det er enda mer og skremmende aktuelt i dag. Endedagene. Derav har jeg spart opp sølv/Gull/Btc

4 Likes

LOL, da tenker jeg Bitcoin er noe av det du har minst bruk for…

2 Likes

Jeg har og fått meg en eks kone og famile i Brasil fra min sønn. Dette har vært en langsiktig Plan.

1 Like

Hva trenger man da?
Ikke smart å drasse med seg masse gull og sølv som flyktning