Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

3 Likes

Skælk (skalk på bokmål) er ett lokalt uttrykk vi bruker, ikke veldig ille men litt beskrivende for typen du virker å være :wink:i det tilfellet det finansielle systemet rakner er det bla bitcoin du bør ha

1 Like

Preston Pysh med en av de bedre forklaringene på hvorfor Bitcoins energibruk er bra for miljøet.

1 Like

Jeg har tenkt det samme :smiley: Bitcoin som batteri. Mine mer når det blåser og strømmen er gratis.

Det bisarre med Bitcoin og diskusjonene rundt er at mange av “vanlige arbeidsfolk” snakker Bitcoin imot og argumentet er narativer satt ut av de som profitterer på dagens system, heller enn å se muligheter for ett nytt alternativ som kan gjøre verden til ett bedre sted for alle, bortsett fra de som styrer i dag, som bla er de gamle private storbankene. Bruker for mye strøm, går for tregt, brukes av kriminelle, kun for spekulasjon, er bare luft osv osv.

4 Likes

Greenpeace sitt «change the code»-prosjekt, med finansiering fra Ripple, betaler for et kunstverk som skal symbolisere Bitcoins energibruk og skade på miljøet. Bitcoinere hyller kunstverket, og kunstneren selv legger ut følgende fire dager etter lansering:

4 Likes

Hvor mye effekt går med for å mine Bitcoin?
Driver å installerer solceller, 20 kWp, håper selvsagt at strømprisene blir lave, men tror ikke det, men skulle de bli det så kunne alternative være å mine.
Hva koster en komplett rigg? Jeg har absolutt null peiling…

Hvor langt er et tau? :grinning_face_with_smiling_eyes: En kompis har en til litt over ti tusen tror jeg det var. Kanskje rundt 13 000. Fungerer som et bord og varmeovn på samme tid :slight_smile:

1 Like

Rigg-prisene varierer ekstremt med etterspørselen. Samme rig har kostet både 2000kr og 50000kr. Gode penger i å flippe slike, men det markedet begynner å bli fylt opp av folk med autosøk osv. som er raskere enn oss. Så man må nok betale blodpris, med mindre man skaffer fra produsent eller bygger selv. Anyways, kjøper man det i det åpne markedet er sjansen stor for at man allerede har gitt profitt-delen til selger. Men prøv å følge med og se når ingen vil mine lenger og masse kommer på Finn. Da kan man kanskje gjøre en grei handel. :slight_smile:

1 Like
1 Like
1 Like

Allegedly er ett ord som går igjen, kanskje det kommer en storm med fud nå så vi skal korrigere ned igjen, har gått fort opp en stund nå :thinking:

Er det bare meg eller har Bitcoin holdt seg veldig bra med tanke på hvilke nyheter som kom? Hadde forventet at noen shortselgere ville utnytte situasjonen.

5 Likes

Høyeste close på 4 timers candle i år.

1 Like

Ja, overraskende bra tross de negative nyhetene, ganske bullish spør du meg :slight_smile:

1 Like

Det snakkes mye om styringsrenten mot Bitcoin, jeg vet ikke helt om jeg ser noen sammenheng allikevel, selv med mye godvilje. Eneste kan vel være at chartet “skulle” ha gått lavere uten renteøkningene. Fallet fra topp til bunn er ikke spesielt stort med ca. -73% fra den første toppen til bunn. Forrige runde var vi ned mer enn 80% fra toppen.

Eller at det eventuelt er et cut-off område hvor renten begynner å påvirke Bitcoin rundt 4-4,5%, men det virker litt søkt. Er vel heller hva renten har ført til som påvirker Bitcoin, i at banker er gått konkurs.

Var da voldsomt!

5 Likes

Aprilsnarr skulle det være :wink: Ref spørsmålstegn.

3 Likes