Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Har et 20-årsperspektiv på bitcoin med et bullcase på $2-10mill/btc men kommer til å ta litt gevinst underveis i syklusene når makroindikatorene tilsier høy risikoprofil. Dersom det fundamentale endrer seg i negativ retning underveis vil jeg revurdere, men enn så lenge ser det særdeles lyst ut.

3 Likes

Blackrock er med, boys and girls
Digitalt gull, folkens

7 Likes

Noen her som kan anbefale eller peke i riktig retning av en Bitcoin miner for hjemmebruk?
Dette er mest for gøy og som et prosjekt, men ingen krise om man går i 0,- eller tjener en slant på veien :wink:

Brudd på 32400,retest og opp for å bekrefte cup and handle :sweat_smile::crossed_fingers:

1 Like

Du får de kanskje til ok pris nå, men tror sjansen egentlig var for et halvt år siden. Vil man geare bitcoin, så er miningutstyr veien å gå. Det går fort 5-10x i pris når bitcoinhypen tar av. En kompis minet i et par år og tjente mesteparten av pengene på å selge minerne videre, ikke det han minet :stuck_out_tongue:

Og satan som de bråkte :stuck_out_tongue:

Ok! Takk for svar. Ikke noe å ha i klesskapet på soverommet altså :sweat_smile:
Er mest for gøy / interesse, og utstyr følger vel ofte bitcoin prisen. Så ser jo ut som det kan bli dyrere fremover om det er tilfelle

Et godt alternativ til miningutstyr er miningaksjer som Marathon, CleanSpark og Hut 8. De oppfører seg også som girete derivater, men er mye mer likvid enn miningutstyr. De nevnte selskapene har også kommet seg greit gjennom bear-markedet, og har gode kort på hånda for et eventuell bitcoin-opptur.

1 Like

Liten update til dere på forumet som erklærer Bitcoin og Lightning død basert på hourly og daily candles.

1 Like

Noen her som kan anbefale en jurist som er spesialist på kryptovaluta og skatterett?
Send meg gjerne en PM :blush::clap:

#Nårduhar minet 100 forskjellige valutaer, tradet 20k ganger på et år og sittet i krypto aktivt siden 2010 uten å melde fra til skatte-etaten-problemer? :stuck_out_tongue: Eller bare vanlige spørsmål?

2 Likes

Enten det eller skatteetaten som kun godtar alle realiserte gevinstene, men ikke fratrekk fra alle realiserte tap i defi f.eks.

Skatteetaten er faktisk ganske fair.

1 Like

Hahaha, nei ikke det som er tilfelle heldigvis- har alltid hatt orden i sysakene ovenfor skatteetaten. Jeg trenger rådgivning i krysningen mellom krypto, skatt og selskapsjuridiske spørsmål :grin:

Har en forretningsidé som krever litt juridisk gjennomgang og da veldig gjerne av en som kan og forstår krypto godt :relaxed:

1 Like

By the way, kjenner du en jurist som kunne fikset et sånt problem tror jeg han/hun er riktig person uansett😂

1 Like

God oppsummering av årets blokkstørrelsedebatt, forårsaket av ordinals

Ganske kjipt med kronestyrkingen+nedgang på 3%. Blir vel -8% hittil fra

Ikke at det er så mye i det store bildet da.

1 Like

4 Likes

Med bullcase i 2030 på 50x, kunne jeg likt å se bullcaset for 2040.

1 Like

Nøye kalkulert analyse da :sweat_smile: bjørnecase nesten 10x :see_no_evil:

1 Like

Ja det er jo alt for lavt

1 Like